سرویس: تولیدی » خبر پوششی 19:25 - سه شنبه 12 خرداد 1394

در ستاد اوقات فراغت بن رود مطرح شد:

موازی کاری در بحث اوقات فراغت، کمبودهای موجود را پر نمی کند

مسئول منطقه کانون های مساجد بن رود گفت: با بررسی فعالیت‌های گروه‌های دیگر در مساجد و همچنین برنامه ریزی برای کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد از تکرار مسیرهای گذشته و موازی کاری جلوگیری کرده و خلا و کمبود فعالیت‌ها را پرکنیم.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه: جلسه ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه ی بن رود با حضور امام جمعه شهر ورزنه، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهر و مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محل مسجد صاحب الزمان این شهر برگزار شد.

IMG_8965

حسن فاضلی در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به فعالیت‌های گذشته و تلاش برای ارتقای آن‌ها گفت: ما باید با برنامه ریزی و بررسی فعالیت‌های گذشته به صورت هدفدار حرکت کنیم و با مشخص کردن مسیر خود در راستای ارتقا و توسعه گام برداریم.

مسئول منطقه کانون های مساجد بن رود افزود: در این راستا بایستی با بررسی فعالیت‌های گروه‌های دیگر در مساجد و همچنین برنامه ریزی برای کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد از تکرار مسیرهای گذشته و موازی کاری جلوگیری کرده و خلا و کمبود فعالیت‌ها را پرکنیم.

وی خاطرنشان کرد: اوقات فراغت فرصت بسیار مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است و بایستی با همفکری و همدلی و برنامه ریزی صحیح زمینه آموزش‌های دینی در مساجد را فراهم کنیم.

فاضلی در این جلسه با اشاره به اینکه کلاس های اوقات فراغت «آسمانی ها» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود گفت: کلاس های فرهنگی، هنری، ورزشی، کامپیوتر، کلاس های آموزشی نماز و احکام، حلقه های معرفتی برگزاری اردو ها از جمله کلاس های اوقات فراغت در کانون ها فرهنگی هنری مساجد است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های اوقات فراغت تابستان 94 در راستای اهداف تفاهم نامه برگزار می شود.

IMG_8949

حجت الاسلام شامحمدی نیز در این جلسه عنوان داشت: اخلاص در فعالیت های فرهنگی به عنوان مهمترین عامل موثر در پیشبرد اهداف فرهنگی محسوب می شود.

امام جمعه شهر ورزنه گفت: اعتقاد به اینکه تمام کارها در مسجد و کانون برای رضای خداوند است سبب موفقیت در هر کاری می شود.

وی با بیان اینکه مهمترین دستور کار و الویتی که در برنامه های اوقات فراغت امسال باید از سوی مسئولان کانون ها رعایت شود سرفصل ها و آموزش های قرآن کریم است افزود:‌ در اوقات فراغت بنا نیست که در جزئیات برنامه های کانون ها ورود پیدا کنیم بلکه معتقدیم که مسجد ظرفیت های مختلفی دارد و بايد متناسب با ظرفيت ها و امكانات موجود در هر مسجد و محله براي گروه هاي مختلف سني برنامه ريزي شود.

شامحمدی با بيان اينكه يك برنامه موفق بايد جوابگوي انتظارات خانواده، نوجوانان و جوانان و به صورت كلي مجموعه مسجد باشد تاكيد كرد: باید از منابع و امکانات موجود مساجد در راستای برنامه های اوقات فراغت بهره گرفت.
خاطر نشان می شود آغاز کلاس های اوقات فراغت از 22 خردادماه تا بیستم شهریور ماه سال جاری می باشد و مساجد مجری طرح موظفند در این فاصله زمانی نسبت به برگزاری کلاس های مورد نظر اقدام کنند.

در حال حاضر 15 کانون فرهنگی هنری مساجد در منطقه مشغول به فعالیت و مجری طرح اوقات فراغت تابستان۹۴ هستند.

IMG_8968 IMG_8955 IMG_8947

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.