سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 19:35 - دوشنبه 11 خرداد 1394

مدیر جهاد کشاورزی کوهپایه:

لایروبی و مرمت 45 قنات بخش کوهپایه آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی بخش کوهپایه از مرمت 350 قنات در سطح بخش با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان خبر داد.

حسن احمدی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره با آغاز لایروبی قنوات سطح کوهپایه اظهار کرد:حدود 45 رشته قنات با اعتباری بالغ بر600 میلیون تومان در بخش کوهپایه در حال لایروبی و مرمت است.
مدیر جهاد کشاورزی کوهپایه از کاهش میزان بارندگی به 60 میلی متر در سال و خشکی تدریجی رشته قنات ها خبر داد و تصریح کرد: 120 میلی متر میانگین بارندگی در دوره های تر سالی بود که به تدریج با کاهش میزان بارش به 60 میلی متر در سال گذشته رسید و در این صورت با کاهش میزان آب قنوات، نیاز به آبرسانی سیار در بخش احساس می شود.

555
وی با بیان اینکه آبرسانی سیار به درختان میوه، هزینه ی زیادی را به کشاورزتحمیل می کند به تامین اعتبار جهاد کشاورزی شهرستان طی سالهای 88 و 91 اشاره و گفت: در سالهای مذکور اعتباری تحت عنوان آبرسانی سیار جهاد کشاورزی بخش تخصیص داده و این طرح به صورت رایگان اجرا شد.
احمدی از جهاد کشاورزی شهرستان اعتباری ویژه ای در خصوص اجرای طرح آبرسانی سیار به صورت رایگان و نیم بهادر بخش کوهپایه را خواستار شد تا بتوان از خشکیدن درختان با دام گردو و انار جلوگیری به عمل آورد.

8787878
وی همچنین از پرورش مرغ تخم گذار برای نخستین بار در جبل کوهپایه خبر داد و گفت: سی هزار قطعه مرغ تخم گذار با تسهیلات بانک کشاورزی به منظور اشتغال زایی و تولید توسط سرمایه گذار خریداری شده و اجرای این گونه طرح ها گامی مطلوب در صنعت پرورش دام و طیور است.

87878787
گفتنی است 350رشته قنات در کل بخش کوهپایه به صورت فعال و نیمه فعال وجود دارد که از نظر تعداد در شهرستان اصفهان حائز اهمیت است و از طریق این قنوات حدود 800 هکتار از باغات بادام، گردو و انار آبیاری می شود اما متاسفانه بعلت کاهش نزولات جوی میزان آبدهی قنوات بسیار کاهش یافته و نیاز به اعتبارات بلاعوض دولتی جهت آبرسانی سیار به باغات می شود و از مسئولان مربوطه تقاضا تخصیص اعتبار را خواستاریم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.