سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 13:24 - دوشنبه 11 خرداد 1394

در مراسم رونمایی از محصولات آلوئه ورا مطرح شد:

سنگ هایی که در مسیر گرفتن مجوز افتاده است/ شرکت تعاونی طرح مطلوب برای صنایع کشاورزی

صنایع تبدیلی راهکار ایده آل در تکمیل موفقیت طرح های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش اصفهان شرق: مراسم رونمایی از محصولات آلوئه ورای مزرعه حیدر عشوری واقع در روستای چیریان با حضور اخوان و مهندس فولادگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بسیج سازندگی استان اصفهان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، بخشدار و رییس شورای بخش و دیگر مسئولان محلی و شهرستانی برگزار شد.
حجت الاسلام فقیهی با اشاره به اینکه مسئولان باید با حمایت، زمینه رشد و پیشرفت را برای جوانان به وجود آورند، اظهار کرد: شرایط خشکسالی در شرق اصفهان، زمینه کشت و کار محصولات جایگزین را فراهم کرده است و افراد مسئول باید محیطی فراهم کنند که تولید و سرمایه را برای جوانان وارد شده به مشاغل جایگزین به ارمغان آورد.

IMG_0434
*چتر حمایتی را بر سر جوانان مشاغل جایگزین بگسترانیم
وی با تاکید بر ارتقاء کشت مقاوم به خشکسالی در شرق اصفهان، گفت: مشاغل جایگزین در اصفهان قدمت چندانی نداشته و از رشد کافی برخوردار نیستند به همین منظور باید زمینه رشد این صنعت و چترحمایتی بر سرمایه گذاران توسط مسئولان ایجاد شود تا ضرر و بی انگیزگی در جوانان به وجود نیاید.
*پشتیبانی سرمایه ای در قالب شرکت تعاونی صورت گیرد
مهندس مرادمند با اشاره به ورود صنایع تبدیلی به اقتصاد، تصریح کرد: هدف ما حمایت از صنایع تبدیلی و سرمایه گذارانی است که به این بخش وارد می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان یادآور شد: مشکل عمده که در سیستم بانکی وجود دارد این است که کسانی که در سطوح کوچک به کشت و کار وارد می شوند کم تر می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند که متاسفانه تا این روز هنوز این مشکل حل نشده است.

IMG_0463
وی همکاری بسیج و جهاد کشاورزی را مطلوب خواند و افزود: بسیج تسهیلات مالی را در عرصه های اقتصاد مقاومتی ایجاد می کند و جهاد کشاورزی تاحدودی توانسته است در بحث مجوز و گواهی نامه وارد عمل شود.
مرادمند ایجاد شرکت های تعاونی را مهم دانست و متذکر شد: اگر پشتیبانی سرمایه ای در قالب شرکت تعاونی صورت گیرد و هر کدام از اعضا گوشه کار را می گرفتند قطعا در بحث تولیدات موفق تر بودیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوان مشکلات به وجود آمده در خصوص صنایع تبدیلی را رفع رجوع کرد.

IMG_0465
*مجوز خاص طرح های اقتصاد مقاومتی ارائه شود
مهندس محسن دانشور با توجه به اینکه الزامات مطرح شده توسط رهبر در خصوص اقتصاد مقاومتی دست همکاری همه ارگان ها و مسئولان را میطلبد، اذعان کرد: ورود به حوضه تولید ملی و اقتصاد حمایت بسیج، دانشگاه و دیگر ارگان های سطح کشور را در اجرای هر چه بهتر این طرح می طلبد به گونه ای که بتوان موفق از بازار تولید تا فروش در چرخه اقتصاد مقاومتی دست یابیم.
مدیر قسمت کشاورزی بسیج سازندگی استان اصفهان ورود به بحث صنایع تبدیلی را در رابطه با بالا بردن ظرفیت فروش محصول مفید دانست و گفت: صنایع تبدیلی و توسعه آن از اهداف سازمان بسیج است که بتوان همسو با طرح های اقتصاد مقاومتی اجرا و نقش مهمی در ارتقاء چرخه تولید داشته باشد.
وی با بیان این مطلب که مشکلات اداری پیش پای جوانان برای اخذ مجوز قرار دارد، تصریح کرد: انشالله بتوانیم با رایزنی های مربوطه مجوزات خاصی را برای طرح های اقتصاد مقاومتی گرفته و شرایط را به نفع تولید کنندگان عرصه های کوچک اشتغال زایی ببریم.

IMG_0442
*سنگ را از جلوی پیشرفت جوانان بردارید
حیدر عشوری تولید کننده گیاه مقاوم به خشکی در شرق اصفهان، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه از سال 89 تا کنون وارد این عرصه شدم و موفقیت های خوبی را در این راه به دست آوردم، عملکرد برخی ارگان ها و همکاری آنها برای ار تقاء طرح های مربوطه با کندی روبه رو شده است.
وی عدم اطلاع رسانی از محصولات ارگانیک را از دیگر مواردی عنوان کرد که باعث کاهش انگیزه در بسیجیان وارد شده به این صنایع می شود و افزود: متاسفانه با وجود تلاش بسیار در تولید این گیاه و کارآفرینی به دنبال آن، حمایت چندانی از مسئولان دیده نمی شود و حداکثر مشکل ما در زمینه گرفتن مجوز و تسهیلات حل نشده است.
تولید کننده شرق اصفهانی ادامه داد: با حرکت جهادی وارد عمل شدیم و با ارائه کار مورد نظر در خصوص تولید فراورده ها، پیش رفتیم ولی متاسفانه سنگ اندازیها در دریافت مجوز نگاه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی را می طلبد.
عشوری با بیان اینکه سلامتی محصول ما توسط سازمان ملی استاندارد سنجیده شده است، افزود: بحث تغییر کاربری و همچنین نبود صنایع تبدیلی از عوامل مهم در خصوص مشکلات پیش روی جوانان مطرح شده است و جا دارد مسئولان صنف کشاورزی استان اصفهان در خصوص ارائه مجوز و تغییر کاربری، وارد عمل شوند و به کمک کشاورزان بیایند.

IMG_0500

به گزارش اصفهان شرق: مراسم رونمایی از محصولات کشاورز جوان شرق اصفهانی نمونه ای از کار شبانه روزی او از سال 1389 تا 1394 بود که با هدف شناخت محصول سالم و ارگانیک و تولید در سطح وسیع آغاز شد. تولید صیفی جات ارگانیک و همچنین کشت محصول آلوئه ورا به عنوان محصول جایگزین در شرایط خشکسالی در کارنامه فعالیت حیدر عشوری به ثبت رسید و امروز با ورود به صنایع تبدیلی و تولید فراورده آلوئه ورا درصدد است تا راهی به سوی تولید سالم با شرایط عرضه مطلوب را فراهم آورد. کشاورز جوان روستای چیریان با مشکلات عدیده ای روبه رو شد که می توان به عدم همکاری برخی ارگان ها در تغییر کاربری اراضی، مشکلات در مسیر صدور مجوز بهداشت به منظور تولید وسیع و همچنین مجوز غذا و دارو و دریافت کد بهداشتی از ان جمله عنوان شد.

قطعا اگر مسئولان در حد شعار به کمک جوانان بروند نه تنها باری از دوش آنها برداشته نمی شود بلکه رفت و آمد های بی نتیجه، کاهش انگیزه در ادامه مسیر فعالیت را به بار می آورد. مسئولان توجه داشته باشند که راهکار های ویژه اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب، (گام های هدفمند، اراده ی قوی، فکر باز و طرح عملیاتی مردم و مسئولان) را می طلبد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.