سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 17:26 - دوشنبه 11 خرداد 1394

مروری بر اخبار ویژه روزنامه‌های امروز؛

تکذیبیه وزارت اطلاعات /داعش: شیعیان باید کشته شوند/امریکا: در عراق کنار ایران نمی‌جنگیم

“اخبار ویژه” ، “شنیده ایم که…” ، “جهت اطلاع” ، “دیگه چه خبر” و … عناوین ستون های پرخواننده ای است که مطبوعات روز کشور برای انتشار خبرهای ویژه از آنها استفاده می کنند. این اخبار معمولا خبرهای غیررسمی، درگوشی و ناشنیده ای است که منبعش منابع مطلع و موثق است.

به گزارش اصفهان شرق؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه 11 خرداد 94 در ستون اخبار ویژه خود خبرهای مختلف و متنوعی را به عرصه افکار عمومی آورده‌اند.
برخی از این خبرها را در ادامه می‌خوانید.
ايران
پرونده بابک زنجانی به دادگاه انقلاب ارسال شد

سخنگوی قوه قضائیه ‌درباره وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: «کیفرخواست این پرونده صادر و به دادگاه انقلاب ارسال شده است، منتظر تعیین وقت برای این پرونده از سوی دادگاه هستیم تا به آن رسیدگی شود». به گزارش «تسنیم»، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای روز گذشته در جمع خبرنگاران در اراک درخصوص آخرین وضعیت پرونده «مهدی هاشمی» اظهار داشت: این پرونده در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد و هنوز دادگاه تجدید نظر، اعلام نظری درباره تجدیدنظرخواهی اعلام نکرده است. وی در مورد پرونده جیسون رضائیان گفت: «یک جلسه از دادگاه وی برگزار شده و جلسات دادرسی همچنان ادامه دارد».
تیرماه؛ ادامه دادگاه مرتضوی
سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران با اشاره به وصول پاسخ استعلام‌های دادگاه از وزارت کار در پرونده مرتضوی به «فارس» گفت: «پنجمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی در تیرماه برگزار می شود.»
امریکا: در عراق کنار ایران نمی‌جنگیم
نماینده ویژه رئیس جمهوری امریکا در ائتلاف جهانی برای مقابله با «داعش» در گفت‌وگو با شبکه «فرانس ۲۴»، حمایت از نیروهای شیعه حامی ایران را در مبارزه با داعش در عراق تکذیب کرد. به گزارش «انتخاب»، جان آلن تأکید کرد: «ما قصد داریم از حیدر العبادی و نیروهای امنیتی عراق که بخشی از آنها نیروهای بسیج مردمی هستند، در آزادسازی و نهایتاً بازسازی الرمادی و استان الانبار، حمایت کنیم.»
تکذیب فعالیت انصاری به عنوان رابط انتخاباتی
معاون پارلمانی رئیس جمهوری پیرامون خبرهای منتشره درباره فعالیت وی به عنوان رابط انتخاباتی دولت و اصلاح‌طلبان به ایرنا گفت: «این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.» خبرگزاری «تسنیم» روز شنبه به نقل از محسن رهامی، رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، مطلبی منتشر کرده بود که بر اساس آن «آقای مجید انصاری به شکلی ارتباط بین اصلاح‌طلبان و دولت را برقرار کرده‌اند.» اما محسن رهامی دیروز در گفت‌وگویی با سایت خبری «ندای ایرانیان» تأکید کرد: «من هیچ گاه نگفتم آقای انصاری رابط دولت و اصلاح‌طلبان است. من پیش‌تر هم این نکته را ذکر کرده‌ام که اصلاح‌طلبان جلسات متعددی را با رئیس جمهوری، وزیر کشور و معاونان‌اش، انصاری، یونسی، جهانگیری و… داشته‌اند و در این جلسات دغدغه‌ها وپیشنهادهای خود را مطرح کرده‌اند. بنابراین آقای انصاری کار ویژه‌ای برای ارتباط با جریان اصلاح‌طلب ندارند.» رهامی با بیان اینکه آن مصاحبه دو ماه پیش انجام شده بود، تصریح کرد: «من در هیچ جای مصاحبه نگفتم که ما با دولت از طریق آقای انصاری ارتباط ویژه داریم و از صبح چند بار تیتر مصاحبه را به دوستان گوشزد و به آنها توصیه کردم که عوض کنند.» وی تأکید کرد: «جریانی می‌خواهد میان ما و دولت فاصله ایجاد کند، ما هم از دولت چیزی نمی‌خواهیم جز تضمین برگزاری انتخابات صحیح به‌نحوی که به مردم اطمینان دهیم در انتخابات کسانی که صالح هستند، تأیید صلاحیت می‌شوند.»
جام جم
داعش: شیعیان باید کشته شوند
گروهک تروریستی داعش خواستار افزایش حملات ضد پیروان اهل بیت علیهم السلام شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه العالم ، در پیامی صوتی که در اینترنت منتشر شده و به آنچه ولایت نجد خوانده می شود منتسب شده ، ادعا شده است: شیعه مخالف اسلام است و قتل و آواره کردن آن واجب است.
گروهک تروریستی داعش مسئولیت دو عملیات انتحاری در الدمام و القدیح در شرق عربستان را بر عهده گرفته است.
رهبری واحد جریان اصلاحات
عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی می گوید نگاه ما به احزاب جوان اصلاح طلب یک نگاه از موضع فرصت است نه تهدید، جوانان اصلاح طلب خودشان پر انرژی هستند و فعالیت در کنار آنان نه تنها انرژی از ما نمی گیرد بلکه باعث می شود برآیند مثبتی داشته باشد.
محمدجواد حق شناس، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با نامه نیوز، اصلاح طلبی را یک نگاه واقع بینانه دانست و گفت: اصلاح طلبی یک روش نیست بلکه یک نگاه است؛ مجموعه ای از تفکرات که به نوعی خواهان تغییر وضع موجود هستند.
وی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه جریان اصلاحات به دنبال احیای دوم خرداد دیگری نیست، تصریح کرد: بحث این است که این نوع نگاه اصطلاح طلبانه ممکن است با یک روش و کردار افراط گرایانه رو به رو شود، یا در نقطه مقابل گاهی ممکن است این تغییرات اصلاح طلبانه براساس یک قاعده اعتدال گرایانه به پیش برود. لذا نگاه اصلاح طلبان توازنی با رفتار اعتدال گرایانه ندارد اما ممکن است این رفتار اعتدال گرایانه در حوزه ای، مشمول نگاه اصلاح طلبانه شود و در حوزه ای دیگر مشمول نگاه اصولگرایانه.
محمدجواد حق شناس با بیان اینکه ما در جریان اصلاحات رهبری واحدی داریم، گفت: ما نگاهمان به احزاب جوان اصلاح طلب یک نگاه از موضع فرصت است نه تهدید، جوانان اصلاح طلب خودشان پر انرژی هستند و فعالیت در کنار آنان نه تنها انرژی از ما نمی گیرد بلکه باعث می شود برآیند مثبتی داشته باشد.
اولین خانه آمریکایی داعشی ها
نیویورک پست در گزارشی به کمپ های آمریکایی که به محلی برای پرورش داعشی هایی از جمله ابوبکر البغدادی تبدیل شده بود پرداخته و می نویسد:برای میشل گری ۴۸ ساله که برای سومین بار راهی جنگ های خارجی می شد، این کمپ مکانی بود برای آموزش مهارت های مورد نیازی مانند دریافت مدرک حقوق و تسلط به زبان عربی در ارتش آمریکا.
باید گفت که آمریکا نه تنها غذا، لباس و خانه اعضای نیروهای تروریست را برای آنها فراهم کرد بلکه نقش حیاتی در تسهیل انتقال آنها به قدرتمندترین گروه تررویستی تاریخ ایفا کرد.
کمپ بوکا آغاز به کار کرد، همانند بسیاری از اشتباهات واشنگتن در عرصه سیاست خارجی، این کمپ با این نیت آغاز به کار کرد که ارتش آمریکا نیازمند مکانی است که بازیگران بد عراق را در آن نگه دارد و از آسیب رساندن آنها به سربازان ارتش آمریکا جلوگیری کند.
آیا جهانیان در سوریه شگفت زده خواهند شد؟
پانوراما الشرق الوسط نوشت منابع عربی گزارش دادند سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس وعده داد جهانیان از تحولات چند روز آینده در سوریه شگفت زده خواهند شد.
به گزارش تیک خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»نوشت: قاسم سلیمانی گفته است در چند روز آینده جهانیان از آنچه ما با همکاری فرماندهان نظامی سوریه در حال آماده کردن مقدمات آن هستیم غافلگیر خواهد شد. در این ادعا مشخص نشده است سردار سلیمانی در کجا ودر مصاحبه با کدام رسانه چنین سخنی را گفته است.
جمهوري اسلامي
* دختر حضرت امام خمینی(ره) گفت:‌ آقای هاشمی رفسنجانی بسیار مرد نجیب و صبوری است و به همین جهت در سال‌های مختلف به ایشان تهمت‌ها زده شد و ساکت بودند. این خیلی بی‌انصافی است که به ایشان تهمت دروغ زدند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، خانم زهرا مصطفوی دیروز یکشنبه، در نشست خبری «همایش بین‌المللی امام، فلسطین و مقاومت اسلامی» با اشاره به اظهارنظرهایی که درخصوص تحریف آرای امام خمینی(ره) شده است،‌ افزود: حرف‌هایی که برخی‌ها می‌زنند به این معنا بود که خواستند بگویند هاشمی دروغ می‌گوید و آقای هاشمی آقایی کرده که شکایت نکرده است. وی ادامه داد: مادر من فوت کرده اما من،‌ دخترم، پسرم و خواهرم زنده هستیم و همه ما در مجلسی بودیم که آقای هاشمی تشریف آورد و مادر من خودشان به آقای هاشمی گفتند که بیا و مادرم بعد از صحبت‌های مختلف گفتند آقا من شنیده‌ام که نمی‌خواهید برای ریاست جمهوری کاندید شوید، امام(ره) انقلاب را به دست شماها سپرده است آن وقت شما می‌خواهید فرار کنید؟ عین این جمله بود که مادر ما گفت و من در آن جلسه بودم.
* شیخ یوسف قرضاوی، که به خصومت شدید علیه شیعه و ایران معروف است،‌ در سخنانی مدعی شد جنگ یمن نتیجه تغییر مذهب حوثی‌ها از زیدیه به مذهب جعفری دوازده امامی است. به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه روزنامه الشرق قطر، قرضاوی که در گفتگو با همین روزنامه سخن می‌گفت، در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران، گسترش مذهب شیعه را رهبری می‌کند و دیگر گفتگوی تقریب بین مذاهب با آن فایده ندارد به طوری که هدف تاسیس شورای اعلای انقلاب فرهنگی، گسترش تشیع در کشورهای عربی و اسلامی و بین اقلیت‌های مسلمان در سراسر جهان اسلام و سوءاستفاده از فقر مردم در این زمینه بوده است. قرضاوی که تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارد، گفت اختلاف میان شیعه و سنی بر سر اصول است نه فقط فروع. وی در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان از طریق روبروی هم قرار دادن شیعه و سنی به عمل آورده است.
* داعش وزارت آثار باستانی تاسیس کرد! روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» از تاسیس وزارت آثار باستانی توسط داعش جهت اداره عملیات غارت آثار باستانی در سوریه و عراق خبر داد. این روزنامه نوشت: داعش با غارت و فروش آثار باستانی موزه‌های تاریخی سوریه ده‌ها میلیون دلار به دست آورده و این مبالغ بسیار بیشتر از پول‌هایی است که این گروه تروریستی به عنوان باج در ازای آزادسازی گروگان‌های غربی به دست آورده است. این روزنامه افزود: داعش از زمان پیشروی در عراق و سوریه شروع به تاسیس یک سازمان اداری کرده تا بتواند امور مناطق تحت کنترل خود را اداره کند و از جمله اقدامات داعش تاسیس وزارتخانه‌ها و ادارات بوده است. ساندی تایمز نوشت: داعش غارت آثار باستانی را به تجارت سازماندهی شده برای خود تبدیل کرده است و در زمان کنترل بر شهر موصل، نمرود و الحضر در عراق و تدمر سوریه آثار باستانی این شهرها را به غارت برده است.
شهروند
نقل‌ قول وزیر اطلاعات درباره جابه‌جایی وی تکذیب شد
روابط‌ عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد مطلبی به نقل از وزیر اطلاعات در همایش فرمانداران سراسر کشور به این مضمون نقل شده که «برخی از مجموعه‌ها که دستی بر انتخابات دارند، به دنبال جایگزینی برای وزیر اطلاعات هستند»، که نقل قول مزبور کذب محض است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، روابط‌‌عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد روز گذشته در برخی از سایت‌های خبری، مطلبی به نقل از وزیر اطلاعات در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور به این مضمون نقل شده است که «برخی از مجموعه‌ها که دستی بر انتخابات دارند، به دنبال جایگزینی برای وزیر اطلاعات هستند»، به آگاهی می‌رساند، نقل قول مزبور کذب محض است و وزیر محترم اطلاعات، چنین مطلبی را در سخنرانی خود بیان ننموده است. این‌گونه اطلاع‌رسانی‌ها در سالی که همه مردم عزیز و مسئولان محترم تلاش می‌نمایند اقتدار عمومی کشور را در برگزاری انتخابات پرشکوه به نمایش گذارند و در سالی که مزیّن به نام همدلی و همزبانی شده است، زیبنده فضای رسانه‌ای کشور نیست. از دست‌اندرکاران سایت‌های خبری و رسانه‌های ارتباط جمعی، درخواست می‌شود نسبت به اصل مقدس «امانتداری» در نقل قول‌ها و درج اخبار توجه شود. ضمناً، وزارت اطلاعات پیگیری حقوقی این مسأله از مراجع ذی‌صلاح را در دستور کار خود قرار داده است.
واحدهای ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری فعال شد
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از فعال شدن واحدها و زیرمجموعه‌های ستاد انتخابات مجلس این تشکل خبر داد.
به گزارش ایسنا، سیدکمال‌الدین سجادی با بیان این مطلب اظهار کرد: ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری از مدتی پیش فعال شده و حال واحدها و زیرمجموعه‌های آن تشکیل شده است.
سجادی واحد استان‌ها، ‌تبلیغات و خواهران را ازجمله زیر مجموعه‌های ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری بر شمرد و ادامه داد: شناسایی افراد مورد نظر برای انتخابات مجلس را آغاز کرده‌ایم و تعداد زیادی از کاندیداهای بالقوه و بالفعل مورد توجه قرار گرفته‌اند.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین با بیان این‌که در انتخابات مجلس آینده می‌توان از مدل به‌روز شده و تکمیل شده جبهه متحد اصولگرایان استفاده کرد، گفت: می‌توان مدل‌های مختلف را برای انتخابات آینده مدنظر قرار داد و بهترین آن را انتخاب کرد.
سجادی در ادامه تأکید کرد: ارتباطات ما با جامعتین کماکان برقرار است و نظرات آنها را اخذ می‌کنیم و همچنین با شخصیت‌ها نیز درحال تبادل‌نظر هستیم.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.