سرویس: سیاسی » بین الملل 12:12 - دوشنبه 11 خرداد 1394

یدیعوت آحارونوت گزارش داد

پیام غیرمستقیم تل‌آویو به تهران و حزب‌الله از بیم واکنش‌های احتمالی به رزمایش اسرائیل

رژیم‌صهیونیستی از بیم واکنش‌ احتمالی ایران و حزب‌الله لبنان به رزمایشی که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، به طور غیرمستقیم اعلام کرده است که این رزمایش دفاعی و بر اساس برنامه‌های سالانه است و اسرائیل به دنبال حمله به لبنان نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛  روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی به هراس تل‌آویو از احتمال واکنش ایران و حزب‌الله به رزمایش تاز این رژیم پرداخته و مدعی شده است که اسرائیل به صورت غیرمستقیم به تهران و بیروت پیام داده که این رزمایش اقدامی تهاجمی نیست.

بنا بر این گزارش، هدف از ارسال پیام، «جلوگیری از سوءتعبیر نیات» اسرائیل از برگزاری این رزمایش که از روز دوشنبه برگزار می‌شود، بوده است.

در بخشی از گزارش یدیعوت آمده است: «سرویس‌های اطلاعاتی سوریه، ایران و حزب‌الله بدون شک شاهد این آماده‌سازی‌ها برای رزمایش هستند و اسرائیل نگران است که آن‌ها این را مقدمه‌چینی اسرائیل برای یک حمله غافلگیرکننده تفسیر کنند.»

بنا بر این گزارش، سرویس‌های اطلاعاتی غربی به اسرائیل اعلام کرده‌اند که ممکن است تهران و حزب‌الله تصور کنند که تل‌آویو به دنبال آن است که با انجام یک حمله ناگهانی به جنوب لبنان، «دو هدف را با یک بزند»، یعنی هم توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را ناکام گذاشته و هم زرادخانه‌های موشکی حزب‌الله لبنان را نابود کند.

در رزمایش موسوم به «نقطه عطف 15» (Turning Point 15) برای اولین بار سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش رژیم‌صهیونیستی به صورت همزمان مشارکت دارند.

در بخشی از گزارش یدیعوت آمده است: «اسرائیل پیام‌های علنی و دیپلماتیکی را به لبنان و پیام‌های غیرمستقیمی را به ایران فرستاده مبنی بر اینکه رزمایش این هفته، اهداف صرفا صلح‌آمیز دارد و پوششی برای مخفی کردن هدف اسرائیل برای حمله، نیست.»

تل‌آویو همچنین عنوان می‌کند که این رزمایش، تمرینی سالانه است و بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.