اصفهان شرق

کدام گروه از فرهنگیان می‌توانند درخواست بازنشستگی ارائه دهند

کدخبر: 64077
1394/03/10 در ساعت 10:10

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، در شیوه نامه بازنشستگی سال 1394 فرهنگیان که به ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ارسال شده، آمده است:‌تمام کارکنانی که تا پایان شهریور ماه دارای سابقه خدمت 30 سال و ابلاتر هستند از تاریخ اول مهر 94 بازنشسته می‌شوند.

تمام کارکنانی که از اول مهر ماه تا پایان اسفند ماه دارای سابقه خدمت 30 یا 35 سال با مدرک فوق لیسانس علمی هستند از تاریخ پایان 30 یا 35 سال بازنشسته می‌شوند.

تبصره یک:‌

بازنشستگی یا ادامه خدمت نیروهای آموزشی واحدهای آموزشی اعم از آموزگار،‌دبیر، هنرآموز،‌مدیر، معاون و … که از تاریخ اول مهر 94 به بعد دارای 30 سال سابقه می‌باشند در صورتیکه باعث افزایش سقف ساعت حق التدریس و افزایش نیروهای مازاد نشود،‌تا پایان سال تحصیلی بلامانع می‌باشد.

تبصره دو:‌

ادامه خدمت همکارانی که تا اول مهر 94 به 31 سال سابقه و بالاتر می‌رسند به شرط ادامه خدمت در مناطق محروم با درخواست انتقال موقت بالامانع است.

تبصره سه:‌

ادامه خدمت همکاران شاغل در ادارات بعد از 30 سال سابقه خدمت به استثنای افراد دارای مدرک فوق لیسانس علمی، مجوزی ندارد.

تذکر:‌

ادامه خدمت همکاران مشمول این تبصره در پست‌های آموزشی به شرط تمایل فرد و موافقت اداره محل خدمت،‌به شرط انتصاب در پست آموزشی و اشتغال به تدریس و موافقت کارگروه ساماندهی نیروی انسانی با رعایت کاهش ساعت حق التدریس و کاهش نیروهای مازاد بالامانع است.

تبصره چهار:‌

مشمولین بخشنامه 94/107/71 مورخ 94.01.9 ( افراد دارای مدرک فوق لیسانس معادل و جانبازان،‌آزادگان و فرزندان شهید دارای مدرک لیسانس ) مشمول شیوه نامه بازنشستگی سال 94 شده و تاریخ بازنشستگی آنها اول مهر 94 می‌باشد.

به استناد بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری،‌بازنشستگی همکاران دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر در صورت داشتن سابقه خدمت کمتر از 35 سال منوط به ارائه درخواست کتبی آنها می‌باشد.

بازنشستگی توافقی:

به استاند بند ب و تبصره 1 ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری کارکنان حائز یکی از شرایط ذیل می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند. افراد متقاضی بازنشستگی به شروط موافقت اداره محل خدمت با توجه به سابقه خدمت، از حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت بهره‌مند می‌‌شوند.

1. کارکنان مرد با داشتن حداقل 60 سال سن و 25 سال سابقه خدمت.

2. کارکنان زن دارای حداقل 25 سال سابقه خدمت ( بدون شرط سنی)

3. جانبازان دارای حداقل 55 سال سن و 25 سال سابقه خدمت به اسستثنای مشمولان قانون حالت اشتغال

بازنشستگی اجباری:‌

تمامی کارکنان واجدی یکی از شرایط ذیل به اجبار از تاریخ احراز شرایط بازنشسته می‌‌شوند:

1. کارکنان دارای حداقل 25 سال سابقه خدمت و 65 سال سن ( شرط سنی برای مشاغل تخصصی 70 سال است)

2. کارکنان با سابقه خدمت 35 سال.

3. شهدا و جانبازان ( حالت اشتغال) به شرط دارا بودن مدرک تحصیلی کمتر از فوق لیسانس با داشتن 30 سال سابقه خدمت.

آزادگانی که به دلیل دو برابر شدن سابقه اسارت به شرایط بازنشستگی عادی یا اجباری رسیده‌اند، می‌توتنند تا 30 سال سابقه واقعی ( بدون ارفاق) به خدمت خود ادامه دهند. این همکاران به شرط داشتن مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر نیز تا 35 سال سابقه واقعی می‌توانند ادامه خدمت دهند.

بازنشستگی مشمولان تامین اجتماعی

بازنشستگی کارکنان رسمی و پیمانی مشمول صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی تابع قوانین و مقررات تامین اجتماعی خواهد بود بنابراین لازم است حداقل 4 ماه قبل از تاریخ احراز شرایط درخواست بازنشستگی متقاضیان پس از ثبت در دبیرخانه برای انجام مراحل لازم به شعب مربوط به سازمان تامین اجتماعی ارسال شود.

انتهای پیام/