سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:15 - یکشنبه 10 خرداد 1394

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان:

مصوبه افزايش ۲۰ درصدي نرخ تاکسی از سوي فرمانداري تاييد شد

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به تاييد مصوبه شوراي شهر در خصوص افزايش تعرفه هاي تاكسيراني سال ۹۴ گفت: افزايش ۲۰ درصدي قيمت تاكسي در سال جاري از سوي فرمانداري تاييد شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا اميني در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را تبريك گفت و اظهار داشت: فرهنگ اسلام، جوان را در جايگاهي ارزشمند و بلند قرار داده و تعابير والايي را در شأن او آورده است.
وي با بيان اينكه دين اسلام، جوان را به ملكوت نزديكتر از ديگران مي داند و معتقد به تكريم و بزرگداشت اوست، افزود:در حديثي از رسول اكرم (ص) آمده كه فرموده‌اند: فضيلت جوان عابد كه از آغاز جواني عبادت كند بر پيري كه وقت كهولت به عبادت بپردازد، همانند فضيلت پيغمبران بر ديگر مردمان است.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: نسل جوان هميشه به دنبال الگوي مناسب خود بوده و براي يافتن آن، دو شعار گفتار و عمل را پيش رو قرار داده و به دنبال الگويي است كه به گفته هاي خودش جامه عمل بپوشاند.
نمونه موفق اعتماد به جوانان در عرصه های علمی موضوع هسته ای است
اميني خاطرنشان كرد: اگر نسل جوان بين گفتار و كردار الگوي خود تضاد و تعارض ببيند نمي تواند به او اعتماد كرده و از انديشه هاي او پيروي كند، همچنان كه راز استقبال و روي آوردن جوانان به امام خميني (ره) را بايد در اهل عمل بودن ايشان جست و جو كرد؛ ‌چرا كه جوانان مي ديدند كه امام (ره)تنها سخن نمي گويد بلكه قبل از سخن گفتن خود به آن عمل مي كند.
وي اظهار داشت: اعتماد به جوانان و واگذاری مسئولیت ها در بخش های مختلف و پذیرش خطاهای آنها در جهت پرورش مدیران و آینده سازان کشور بسیار میمون و مایه تضمین پیشرفت آینده کشور است، نمونه موفق اعتماد به جوانان در عرصه های علمی همین موضوع هسته ای است.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان ادامه داد: در حوزه نشاط اجتماعی جایگاه جوانان بسیار مهم است، با توجه به جمعیت جوان کشور بایستی برنامه ریزان در این زمینه اقدامات شایسته ای را پیش بینی کنند.
اميني ولادت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و روز جهاني مستضعفين را گرامي داشت و گفت: یکی از بارزترین خصوصیات حضرت مهدی موعود(عج) این است که حکومت عدل جهانی به رهبری آن حضرت و با حضور و همّت و نقش آفرینی «مستضعفان» تشکیل می شود.
حاکمیت مستضعفان در دوره ظهور حضرت مهدی(عج)
وي افزود: این خصوصیت، همان است که در کلام و پیام امام خمینی (ره) بسیار مورد توجّه بود و ایشان به صورت مکرّر با تعبیراتی از قبیل مستضعفان، محرومان، پابرهنه ها و گودنشین ها از این قشر مهم ولی فراموش شده، یاد می کردند و بر ضرورت خدمت به آنها تاکید می نمودند، از همین روست که روز نیمه شعبان «روز جهانی مستضعفان» نام گرفته است.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به حاکمیت مستضعفان در دوره ظهور حضرت مهدی(عج) تصريح كرد: در حکومتی که حضرت ولی عصر(عج)، آن را بنیان گذاری می کند، زمام امور در دست طبقات محروم و مستضعف جامعه می باشد، در این نظام مقدس و الهی، طبقه اشراف و مستکبران که همیشه بر اثر خصلت برتری جویی و سلطه طلبی در برابر قیام های الهی پیامبران و اولیای دین ایستاده و از پذیرش عدل در جامعه خودداری کرده اند، هیچ گونه جایگاهی نخواهند داشت.
اميني خاطرنشان كرد: حضرت امام خمینی (ره) نیمه شعبان را که روز جهانی مستضعفان نام گرفته است، روزی مبارک دانسته، چنین می فرمایند: «چه مبارک است میلاد بزرگ شخصیتی که برپا کننده عدالتی است که بعثت انبیا برای آن بود و چه مبارک است زادروز ابرمردی که جهان را از شرّ ستمگران و دغل بازان تطهیر می نماید و زمین را پس از آن که ظلم و جور آن را فرا گرفته، پر از عدل و داد می نماید و مستکبران جهان را سرکوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض می نماید و چه مسعود و مبارک است روزی که جهان از دغل بازی ها و فتنه انگیزی ها پاک شود و حکومت عدل الهی بر سراسر گیتی گسترش یابد و منافقان و حیله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمتِ… حق تعالی بر بسیط زمین افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامی بر بشریت حاکم شود و کاخ های ستم و کنگره های بیداد فرو ریزد.»
وي اظهار داشت: امیدواریم در برگزاری آیین های جشن و سرور میلاد گهربار حضرت مهدي(عج) و سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به نحوی برنامه ریزی شود که حق هر دو موضوع بطور کامل و مناسب ادا شود.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به رحلت حضرت امام خمینی در روز چهاردهم خرداد ۱۳۶۸، و روز انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی ادامه داد: روز چهاردهم خرداد ۱۳۶۸ مجلس خبرگان رهبری تشكيل گرديـد و پـس از قرائت وصيتنامه امـام خمينى تـوسـط حضرت آيـه الله خامنه اى كه دو ساعت و نيـم طـول كشيد، بحث و تبـادل نظر براى تعييـن جانشينـى امام خمينـى و رهبر انقلاب اسلامـى آغاز شد و پـس از چنديـن ساعت سـرانجام حضرت آيـه الله خامنه اى (رئيـس جمهور وقت) كه خود از شـاگـردان امـام خمينـى و از چهره هاى درخشـان انقلاب اسلامـى و از يـاوران قيـام ۱۵ خـرداد بـود و در تـمـام دوران نهضت امـام در همـه فـراز و نشيبها در جـمع ديگـر يــاوران انـقلاب جـانبـازى كرده بود، به اتفاق آرا براى ايـن رسالـت خطير بـرگـزيده شد.
اميني اضافه كرد: سالها بـود كه غـربي ها و عوامل تحت حمايتشان در داخل كشـور كه از شكست دادن امـام مايـوس شـده بـودند وعده زمان مرگ امـام را مى دادند.
وي بيان كرد: در تشييع جنازه امام(ره) هيچ اثرى از تشريـفات بى روح مـرسـوم در مراسـم رسمى نبـود، همه چيز، بسيجى و مردمى و عاشقانه بـود. پيـكر پاك و سبز پوش امـام بـر بـالاى بـلنـدى و در حلـقه ميليـونها نفـر از جمعيت مـاتـم زده چـون نگينى مى درخشيد.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: انبـوهى جمعيت و شكوه حماسه حضـور مـردم در روز ورود امام خمـينى به كشـور در ۱۲ بهمن ۵۷ و تكرار گسـترده تـر ايـن حماسه در مراسم تشييع پيكر امام، از شگفـتيهاى تاريخ اسـت.
اميني افزود: خـبرگـزاريهاى رسمى جهـانـى جمعيت استقبال كننده را در سال ۵۷ تا ۶ ميليـون نفر و جمعيت حاضر در مراسم تشـييع را تا ۱۰ ميليـون نفر تخميـن زدند و ايـن در حالى بـود كه طى دوران ۱۱ ساله حكومت امام خمينى به واسطه اتحـاد كشـورهای غربى و شرقى در دشمنى با انقلاب و تحميل جنگ ۸ ساله و صـدها تـوطـئه ديـگر آنـان، مردم ايران سخـتيها و مشكلات فـراوانـى را تحـمـل كرده و عزيزان بى شمارى را در ايـن راه از دست داده بـودند و طـبعا مى بايـست بـتدریج خسته و دلسرد شـده باشنـد امـا هرگز اين چنيـن نشـد.
تیم مذاکره کننده در موضوعات هسته ای بايد حافظ خون شهیدان باشند
وي تصريح كرد: امروز هم انشا الله تیم مذاکره کننده در موضوعات هسته ای بایستی حافظ خون شهیدان و زحمات حضرت امام و دستآوردهای انقلاب اسلامی ، شهدای هسته ای و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باشند و از حقوق حقه ملت به هیچ وجه کوتاه نیایند و عزت و افتخار کشور را در مذاکرات حفظ کنند.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به قیام ۱۵ خرداد و دستگيري حضرت امام در سال ۴۲ خاطرنشان كرد: قیام ۱۵ خرداد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) می‌باشد.
اميني اظهار داشت: در سحرگاه ۱۵ خرداد ۴۲، عوامل رژیم شاه به خانه ساده و بی‌آلایش حضرت امام در قم یورش بردند و امام خمینی(ره) که روز پیش از آن در روز عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه قم، طی سخنان کوبنده‌ای پرده از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او برداشته بودند، ‌دستگیر و به زندانی در تهران منتقل شدند.
وي ادامه داد: هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان‌های شهر قم زیر پای مردان و زنان مسلمان و انقلابی که به قصد اعتراض از خانه‌هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند، به لرزه درآمد.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان اضافه كرد: همین صحنه در تهران و چند شهر دیگر به وجود آمد تظاهرات مردم رژیم را سخت به وحشت افکند و برای سرکوب این قیام تاریخی به اسلحه روی آورد. در این روز حدود ۱۵ هزار نفر مسلمان انقلابی به خاک و خون کشیده شدند و بدین ترتیب تاریخ ایران اسلامی در روز ۱۵ خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد. پس از این واقعه در تهران و قم و سایر شهرها دولت به دستگیری و محاکمه روحانیون و مردم ادامه داد. زندان‌ها از روحانیون و بازاری‌ها و کسبه پر شد و عده‌ای نیز محاکمه و اعدام شدند.
اميني بيان كرد: جریان ۱۵ خرداد هر چند ظاهرا با سرکوب خونین به نفع شاه تمام شد اما در حقیقت ماهیت رژیم ستمشاهی را بیش از پیش برای همگان آشکار کرد و نقطه آغازی برای توفان عظیم انقلاب اسلامی گردید که ظرف ۱۵ سال با مجاهدت و ایثار و جانبازی عده زیادی از حق طلبان و مجاهدان راه خدا به پیروزی رسید و تار و پود رژیمی که اقتدار خود را در وابستگی به ابرقدرت‌ها و نیروی نظامی می‌دانست مانند تار عنکبوت از هم گسست .
وي در بخش ديگر سخنان خود به روز جهاني محيط زيست اشاره كرد و گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال۱۹۷۲ با تصویب ماده‌ای، ۵ ژوئن را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان افزود: رشد روزافزون آلودگی و تخریب محیط زیست و بروز بحران‌های پی در پی زیست محیطی باعث شد دولت‌ها به طور جدی به تکاپو افتاده تا چاره‌ایی بیندیشند.
اميني تصريح كرد: عزم جهانی برای حفاظت محیط زیست با تشکیل نخستین کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد درباره انسان و محیط زیست که به کنوانسیون استکهلم معروف است، در سال ۱۹۷۲در سوئد جنبه عینی پیدا کرد، به طوری که حق برخورداری انسان از محیط زیست سالم همطراز با حقوق بشر شناخته شد. وي خاطرنشان كرد: در این میان ایران نیز به تعدادی از کنوانسیون‌ها و پروتکل ها پیوست و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مرجع ملی، اجرای اکثر آنها را بر عهده دارد.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان ادامه داد: در جلسه تلفیق اواخرفروردین ماه و اوایل اردیبهشت با حضور استاندار موضوعات محیط زیستی و منابع انرژی و ضرورت کاهش مصرف در ابعاد مختلف انرژی و به خصوص طرح جامع آلودگی هوا بحث و تبادل نظر شد.
شهرداري 40 درصد از طرح جامع آلودگي هوا را انجام داده است
اميني با اشاره به اينكه در طرح جامع آلودگي هوا وظایف دستگاه های مختلف روشن و تفکیک شده است، اضافه كرد: شهرداری حدود ۴۰ درصد اين طرح را در سال ۹۳ انجام داده است بنابراين در اين جلسه مقرر شد در رابطه با اين طرح به گونه اين برنامه ریزی ها انجام شود که موارد باقیمانده در زمان مناسب انجام گردد.
تاييد مصوبه شوراي شهر در خصوص افزايش تعرفه هاي تاكسيراني سال ۹۴
وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به تاييد مصوبه شوراي شهر در خصوص افزايش تعرفه هاي تاكسيراني سال ۹۴ گفت: افزايش ۲۰ درصدي قيمت تاكسي در سال جاري از سوي فرمانداري نيز تاييد شده است.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به تمدید یکساله کارت شهری تاکسیران ها در نصب سامانه هوشمند افزود: توجه جدي به قشر زحمت كش تاكسيران براي ارائه خدمات بهتر و بيشتر به شهروندان ضرورت دارد.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.