سرویس: سیاسی » بین الملل 16:59 - سه شنبه 05 شهریور 1392

پرس تي وي:

غرب با سران عرب برسر حمله به سوريه “در هفته جاري” به اتفاق نظر رسيد

پرس تي وي در خبري فوري به نقل از مقامات غربي اعلام کرد سران کشورهاي غربي و عربي در نشست مشترک فرماندهان ارتش 10 کشور غربي-عربي بر سر حمله به سوريه به اتفاق نظر رسيده اند و راه را براي حمله نظامي احتمالي اين هفته به سوريه باز کردند.

1473548_713

به گزارش اصفهان شرق به نقل از پرس تي وي، يک مقام نظامي اردن نزديک به مذاکرات، در مصاحبه با رسانه ها گفت: “سران کشورهاي غربي و عربي به اين نتيجه رسيدند که جامعه بين الملل بايد در قبال سوريه واکنش نشان دهد و “پايدارترين” واکنش حمله موشکي محدود خواهد بود.”

فرمانده هاي ارتش 10 کشور غربي و عربي در نشست مشترک، هيچ چارچوب زماني براي اين حملات احتمالي تعيين نکردند اما شرکت کنندگان در اين نشست، به توافق رسيدند که براي حمله نظامي احتمالي در “هفته جاري” آماده باشند.

اين نشست که با حضور “مارتين دمپسي” رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا و فرماندهان ارشد ارتش انگليس، فرانسه، ايتاليا، آلمان،‌کانادا، عربستان سعودي، قطر، ترکيه و اردن برگزار شد، بدنبال انتشار ادعاهايي در خصوص استفاده حکومت سوريه از سلاح شيميايي در غوطه شرقي در دمشق در روز چهارشنبه هفته گذشته تشکيل شد.

علاوه بر گزينه اقدام نظامي، شرکت کنندگان در نشست امکان ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه را هم بررسي کردند.

بنا به گفته منابع ديپلماتيک، حاضران در اين نشست تا روز يکشنبه به اجماع نظر دست نيافته بودند؛ به گونه اي که عربستان سعودي و آمريکا بر حملات هوايي د و انگليس و فرانسه بر دخالت نظامي گسترده تأکيد داشتند.

اين منابع افزودند: در نهايت تمامي اين کشور ها بر سر انجام يک سري حملات موشکي از طريق ناوگان هاي دريايي و يا هواپيماهاي جنگي با يکديگر به اتفاق نظر رسيدند.

دفتر نخست وزيري انگليس هم امروز اعلام کرده که نیروهای نظامی این کشور چگونگی مداخله احتمالی در سوریه را بررسی می‌کنند.

گفتني است، در حاشيه نشست غربي-عربي نمايندگان آمريکا، فرانسه و عربستان سعودي همچنين با رهبران گروه موسوم به “ارتش آزاد سوريه” و “ائتلاف ملي مخالفان سوريه” هم ديدار کرده و با آنها در خصوص حمله احتمالي به سوريه گفتگو کردند. رويترز اعلام کرد که در اين ديدار غرب به مخالفان سوري اطمينان داده که تا چند روز آينده به سوريه حمله خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.