سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:09 - یکشنبه 10 خرداد 1394

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان/ بسته شماره 2 بیمه طلایی انتخاب شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: بسته شماره 2 با در بر داشتن تمام تعهدات بسته‌های 3 و 4 ، به عنوان بسته نهایی بیمه تکمیلی فرهنگیان انتخاب شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا، سید محمد بطحایی از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه‌سازان حافظ خبر داد و اظهار داشت: این قرارداد از تاریخ اول خرداد 94 به صورت 4 و 12 ماهه با این شرکت منعقد شد.

وی افزود: برخورد همزمانی انعقاد قرارداد با تعطیلی مدارس، جابه‌جایی فرهنگیان در تابستان، همزمان نبودن انعقاد قرارداد با بیمه تکمیلی بازنشستگان در شهریورماه و بروز وقفه 3 تا 4 ماه برای همکارانی که اوایل مهر ماه بازنشسته می‌شوند از جمله دلایل زمان 4 ماهه و یک ساله بودن این قرارداد است.

* بسته شماره 2 با 65 درصد بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داد

بطحایی از نظرسنجی به عمل آمده در خصوص 4 بسته معرفی شده به فرهنگیان خبر داد و افزود: بسته شماره 2 با 65 درصد و بسته‌های شماره 3 و 4 با 25 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین امتیاز نظرسنجی از همکاران فرهنگی را به خود اختصاص داده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ادامه داد: بسته شماره 2 نیز با در بر داشتن تمام تعهدات بسته‌های 3 و 4 به عنوان بسته نهایی بیمه تکمیلی فرهنگیان انتخاب شد.

وی، تنها تفاوت بسته شماره 1 با 2 را صرفاً پوشش دندانپزشکی با خسارت محدود عنوان کرد و گفت: در صورت درخواست فرهنگیان، هر یک از استان‌های کشور می‌توانند خدمات بسته شماره 1 را نیز برای آنها پیش‌بینی کنند.

*بسته شماره 2 با نرخ 30 هزار تومان اجرا می شود

بطحایی، با اشاره به استعلام به عمل آمده از شرکت‌های بیمه در خصوص نرخ قرارداد، حداقل رشد نرخ حق بیمه نسبت به سال گذشته را  2.5 برابر اعلام کرد و افزود: برای جلوگیری از افزایش حق بیمه مقرر شد بسته شماره 2 با نرخ 30 هزار تومان اجرا و از این مبلغ نیمی توسط فرد و نیمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.

وی نحوه نظارت، محاسبه و پرداخت هزینه‌ها را از جمله موارد قابل توجه عنوان کرد و ادامه داد: در روش مذکور، هزینه‌های بیمه‌شدگان فرهنگی با نظارت مستقیم آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به افزایش حق بیمه در صنعت بیمه کشور تلاش بر این است با مدیریت صحیح منابع و انتخاب روش اجرا به صورت صندوقی با حداقل نرخ افزایش، قرارداد بیمه تکمیلی انجام شود.

وی یکی از مزیت‌های مهم شرکت آتیه‌سازان حافظ را ارتباط کاری و اداری آن با سازمان بیمه سلامت اعلام کردو افزود: خوشبختانه این ارتباط علاوه بر مرتفع کردن برخی مشکلات، موجب تسهیل در انجام امور بیمه‌ای خواهد شد.

* تمام هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران صعب‌العلاج فرهنگی پیش بینی شد

بطحایی از انعقاد قرارداد سال گذشته این شرکت با بیش از 9 هزار مرکز درمانی خبر داد و اظهار داشت: در صورت جابه‌جایی شرکت بیمه‌گر، قطعاً شرکت جدید نیازمند فرصت چندماهه برای انعقاد قرارداد با این مراکز خواهد بود.

وی اجرای روش جدید در بیمه تکمیلی سال جاری را گامی موثر برای افزایش مراجع درمانی و امکان دسترسی بهتر و ساده تر همکاران فرهنگی بیمه شده به این مراکز عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش همچنین تمامی نیازهای درمانی همکاران فرهنگی در این قرارداد را همچون تعهدات سال گذشته ذکر و گفت: تمام هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران صعب‌العلاج و پرهزینه نیز در این قرارداد لحاظ شده است.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی به عمل آمده از قرارداد سال گذشته در راستای پرداخت هرچه بهتر خسارات بیمه‌ای فرهنگیان تصریح کرد: در اجرای این قرارداد به روش صندوقی و با توجه به مدیریت بر منابع مالی توسط وزارت آموزش و پرورش، مدت زمان پرداخت خسارت کاهش خواهد یافت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد: ظرف کمتر از 15 روز کاری هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان به حساب آن‌ها واریز گردد.

بطحایی نحوه محاسبه و پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان فرهنگی را از دیگر اهم موارد برشمرد و افزود: با اجرایی شدن روش مذکور همه هزینه‌های بیمه‌شدگان با نظارت آموزش و پرورش محاسبه و پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به عدم انعقاد قرارداد سال گذشته برخی مراجع درمانی با شرکت آتیه‌سازان گفت: انعقاد قرارداد این شرکت با بیش از 9000 مرکز درمانی منجر به بهبود روند اجرایی قرارداد خواهد شد.

گفتنی است از زمان آغاز قرارداد بیمه تکمیلی درمان طی سال 89 شرکت‌های بیمه همواره برای انعقاد قرارداد با پزشکان متخصص و داروخانه‌ها با مشکلاتی مواجه بودند. در حال حاضر نیز عدم تمایل برخی پزشکان متخصص و فوق تخصص به انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه و همچنین وجود برخی مشکلات برای داروخانه‌ها به دلیل تفکیک بیمه پایه و تکمیلی توسط آن‌ها از جمله معضلات فراروی بیمه‌های تکمیلی است و مختص آموزش و پرورش نیست.

شایان ذکر است: شرکت آتیه‌سازان حافظ برای انعقاد قرارداد با داروخانه‌ها و پزشکانی که تمایل به همکاری دارند اعلام آمادگی می‌نماید.

بطحایی تأکید کرد: با توجه به تعهدات پیش‌بینی شده قطعاً مشکلی در ارتباط با تأمین هزینه‌های درمانی فرهنگیان وجود نخواهد داشت و امید می‌رود این قرارداد موجبات رضایتمندی بیش از پیش همکاران فرهنگی را به همراه داشته باشد.

وی در پایان پیش‌بینی کرد: با  اجرای روش جدید بیمه تکمیلی، دسترسی به مراکز طرف قرارداد سهل‌تر از گذشته و پرداخت هزینه‌های درمانی به بیمه‌شدگان در مراکز غیر طرف قرارداد با سرعت و دقت بیشتر صورت گیرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.