سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:07 - شنبه 09 خرداد 1394

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان مطرح کرد

نصف‌جهان برندی برای محصولات اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: به دنبال تعیین یک برند به نام نصف جهان برای همه آثار هنری در عرصه‌های مختلف هستیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در نشست خبری با خبرنگاران این استان اظهار کرد: نخستین کاری که قرار است در راستای تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری فرهنگ و هنر استان صورت گیرد، تعیین ساختاری مشخص در این شورا است.

وی با اشاره به اینکه هرم مدیریتی در اداره فرهنگ و ارشاد هرم واژگون است، اظهار کرد: با توجه به اینکه 18 شاخه در این اداره تعیین شده است، باید افرادی را به عنوان نماینده مؤسسات در بخش‌های مختلف تعیین کنیم تا بتوانند در حوزه مورد نظرشان فعالیت‌های شاخصی انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در حال حاضر این افراد مشخص شده‌اند و در شورای فرهنگ عمومی که با امضای مشترک نماینده ولی فقیه، استاندار اصفهان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است، به مدت دو سال منتسب شده‌اند.

وی افزود: این افراد که به عنوان سیاست‌گذاران در عرصه فرهنگ شناخته شده‌اند، می‌توانند در هر ماه از چند اثر هنرمندان خود رونمایی کنند.

ارزانی ادامه داد: در ذیل این شورا، کمیته‌های بین‌الملل، کمیته نخبگان و کمیته اقتصاد هنر را تعریف کرده‌ایم که برای هر کدام وظایفی مشخص شده است.

وی با اشاره به وظیفه کمیته بین‌الملل بیان کرد: این کمیته که دارای اعضای حقیقی و حقوقی است موظف است در زمینه معرفی 14 شهر خواهرخوانده و زیرمجموعه‌های آن فعالیت‌های زیادی انجام دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: یقین دارم تا زمانی که در خود تنیده باشیم پیشرفت و رشدی نداریم بنابراین هر چه حوزه بین‌الملل را افزایش دهیم، به رشد و توسعه کشورمان نیز کمک کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: در کمیته نخبگان باید نگاه ویژه‌ای به نخبگان و ظرفیت‌های آنها شود چون مشورت کردن با نخبگان در زمینه مسائل مختلف می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

ارزانی اظهار کرد: ما به دنبال تعیین یک برند به نام نصف‌جهان برای همه آثار هنری در عرصه‌های مختلف هستیم و از طرف دیگر نیز در اردیبهشت‌ماه ظرفیت‌های بین‌الملل اصفهان را به دنیا معرفی کنیم تا آثار فاخر شناسنامه‌دار از آثار غیرفاخر مشخص شوند.

وی با اشاره به اهداف دیگر خود در آینده نزدیک بیان داشت: تجلیل از چهره‌های شاخص و رونمایی از آثار برتر در حوزه‌های مختلف با هدف شناساندن هنرمندان مطرح استان از دیگر اهداف اداره ارشاد در آینده‌ای نزدیک است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین از برگزاری کنگره تجلیل از آیت‌الله مظاهری در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: از آنجایی که آیت‌الله مظاهری به عنوان مرجع تقلید جایگاه ویژه‌ای دارد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حکمی مبنی بر تجلیل از این شخصیت بزرگ را صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های قرآنی اصفهان نسبت به کشور بسیار بالاست، اظهار کرد: استان اصفهان در انس و ارتباط با قرآن، برگزاری جلسات قرآنی و جشنواره‌های قرآنی سرآمد است.

ارزانی افزود: در صورت دریافت مجوز برای فعالیت کارگروه ویژه عرصه قرآن، بحث تولید فیلم‌های کوتاه قرآنی را ترویج می‌دهیم و در پایان سال از تولیدکنندگان فیلم‌های فاخر تجلیل می‌شود.

وی به استفاده از ظرفیت دانشجویان نیز اشاره کرد و متذکر شد: تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دانشگاه‌ها موضوع مهمی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد چراکه معتقدیم اساتید و دانشجویان از طرفیت‌های بالایی برخوردار هستند که باید از آنها استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقشه راهبردی فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد استان گفت: ما بر آن هستیم که از نقشه‌ تعیین شده توسط مدیرکل قبلی استفاده کنیم چراکه معتقدیم نمی‌توانیم این نقشه را کنار بگذاریم و اجرای آن وظیفه ماست.

وی ادامه داد: ما باید در زمینه‌های مختلف هنری با هنرمندان استان از جمله بخش موسیقی همکاری داشته باشیم و از محدود کردن همه فعالیت‌های فرهنگی جلوگیری کنیم.

ارزانی تصریح کرد: در ارتباط با موضوع ممیزی‌ها باید گفت که امسال اقدام به افزودن 15 نفر از بررسان کتاب به مجموعه بررسان کرده‌ایم و اساس کار را بر تعهد، اعتدال و کارآیی گذاشته‌ایم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.