سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 03:15 - شنبه 09 خرداد 1394

در گفتگو با جوان موفق شرق اصفهان:

سهمیه مناطق محروم لکه سیاهی بر پیشانی نخبگان است/ جوانان اهداف برزمین مانده انقلاب را به ثمر رسانند

جوان موفق شرق اصفهان و پزشک داروساز شهر محمدآباد گفت: دوست دارم جوان موفق مد نظر رهبر باشم و برای برداشتن اهداف انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور در خط ولایت حرکت کنم.

به گزارش اصفهان شرق: نام گذاری روزهای سال جدا از همزمانی مناسبت های شمسی و قمری روایتی از فراموشی دارد.
فراموشی آنچه که در اجتماع امروز نادیده گرفته و یا محو شده است.
روزگار امروز با تکنولوژی پیشرفته اش گاها در خانه ی ۱۲ متری فاصله ای به اندازه ی یک سال بین والدین و فرزند ایجاد می کند که نقش ها را کم رنگ خواهد کرد.
شاید مزیت نام گذاری روایتی از شاخص بودن دارد.
روز میلاد علی اکبر جوان کربلا، نماد شجاعت، عزت، احترام و ارزش به نام جوان ایران نام گرفت .
به مناسبت این روز خجسته به سراغ جوانی از کویر جرقویه رفتیم تا ستاره ای دیگر از آسمان کویر شرق اصفهان را به جوانان این مرکز و بوم معرفی کرده و برگی دیگر از کارنامه رسانه اختصاصی شرق را به نام این جوان لایق موفق شدن ثبت کنیم.

2222
دکتر عباسعلی وطن خواه متولد 20 فروردین 1365 در شهر محمدآباد جرقویه سفلی بود و حال رسالت سنگین پدری را بر روی شانه اش احساس می کرد.
وی در خانواده ای مذهبی متولد شد تا در حاصل دسترنج پدرش را که در شغل آزاد بود به خوبی در خدمت به خلق نشان دهد، خدمتی که با پوشیدن لباس سفید بوی پاکی و صفا و صمیمت می دهد.
عباسعلی ورودی سال 1384 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در رشته داروسازی بود و با طی کردن مسیر علم و تعالی در سال 1391 با مدرک دکتری عمومی داروسازی از دانشگاه فارغ التحصیل شد.
*محرومیت منطقه محرکی ذاتی برای درس من بود

دکتر داروساز محمدآبادی از هدف ارزشمند خود و حضور در بین مردم منطقه پدری اش این گونه بازگو کرد:

از سال اول دبیرستان علاقه زیادی به درس شیمی و زیست شناسی داشتم برای همین رشته تجربی را انتخاب کردم و به مرور زمان این علاقه در بنده شدت یافت. در سال آخر دبیرستان مصمم به قبولی در رشته داروسازی شدم و این علاقه در دانشگاه و پس از آن هم ادامه یافت. البته محرومیت مردم منطقه محرکی ذاتی برای درس خواندن من بوده است.
هدف خدمت به مردم است و برای کسی که فکر خدمت در سرش است، مکان حضور اهمیت چندانی ندارد ولی بنده پس از تاسیس داروخانه در اوایل امسال در جرقویه، کم کم به اهداف و ارزوهایی که برای مردم و مخصوصا موضوع سلامت ایشان داشتم نزدیک شدم.
بنده به این منطقه بازگشته ام تا انشاالله گوشه ای از کاستی های بهداشتی و سلامت این مردم را جبران نمایم و قدمی برای بهبود و تکمیل چرخه درمانی بیماران بردارم.

 

*خانواده دلگرمی خوبی در مسیر پیشرفتم بودند
دکتر وطن خواه در پاسخ به این سوال که مشوق اصلی شما در ادامه مسیر چه کسی بود و حمایت افراد در پیرامون چه اندازه در رسیدن به تعالی نقش دارد، به یادآوری دوران مدرسه پرداخت و گفت:
در دوران دبیرستان آقای مصطفی درستکار دبیر زیست شناسی کلاس، که شایسته میبینم در این گفتگو نامی از ایشان برده و تشکری از ایشان داشته باشم اولین مشوق من در این مسیر بودند و پس از ان هم حمایت ها و دلگرمی های همسرم و دعای خیر پدر و مادرم در برهه های حساس راه درس و زندگی را برایم هموارتر و آسوده تر کرده است. پرواضح است که وجود افرادی دلسوز و خیرخواه کنار فرد کمک شایانی به ایجاد انگیزه و عدم ناامیدی خواهد کرد و به درستی این مهم را در زندگی خود مشاهده کردم.
جوان موفق محمدآبادی که مصمم به امر تحصیل پرداخت در برابر این سوال که حلقه مفقود شده در بخش های علمی چیست که جوان امروز ما را علی رغم امکانات بهتر نسبت به سالها قبل بی انگیزه تر کرده است، این گونه اذعان کرد:

عدم تناسب دروس و رشته های اموزشی با نیازهای واقعی جامعه و بدنبال آن عدم توانایی شغلی از عواملی است که نقش به سزایی در افت علمی جامعه و بی رغبتی در ارائه مطالب دارد و به وضوح در برخی افراد دیده می شود.

 

*مشخص کردن هدف قسمت مهمی از راه پیشرفت است

عباسعلی از فرصت های زندگی تا امروز به خوبی استفاده کرده بود و به جوانان اطراف خود برای رسیدن به اهداف ولاتر این گونه سفارش دوستانه کرد:
امیدوارم فرصتی را هدر نداده باشم و این درحالی است که تمام زندگیم تا کنون به درس و مشق گذشته اما اگر دوباره به دوران دانشگاهی بازمیگشتم بهتر میتوانستم از فرصت ها استفاده کنم و بیشتر از این به مطالعه درسی و غیر درسی می پرداختم.
همیشه به جوانانی که برای مشاوره درسی و تحصیلی به بنده مراجعه می کند، توصیه کرده ام که اگر میخواهند به جایی برسند اول هدف خود را مشخص کرده و یک تابلو از آن همیشه در ذهن خود داشته باشند تا اگر قسمتی از برنامه کوتاه مدت و یا بلندمدت خود را بطور کامل نتوانستند اجرایی کنند دلسرد نشده و امید به آینده آن ها را به ادامه بهتر و محکم تر کار و تلاش فراخواند.

0000

*خواستن توانستن است/ مدارس محرومی که سرشار از استعداد درخشان بود

وی که خود پرورش یافته منطقه محروم در شرق اصفهان بود در پاسخ به این سوال که موفقیت از دید شما چیست و آیا محرومیت بهانه خوبی برای باز ماندن از کاروان علم و دانش عنوان می شود، به نقش مهم توانایی فردی در افراد اشاره و تصریح کرد:

موفقیت بالفعل کردن توانایی های بالقوه انسان در رسیدن به اهداف والاست و هیچ عاملی جز اذن خداوند و اراده فرد نمی تواند مانع آن گردد.
بنده سال آخر دوران راهنمایی در امتحان ورودی دبیرستان نمونه دولتی شرکت کردم اتفاقا رتبه اول هم شدم اما با وجود اینکه به یکی از دبیرستان های خوب و نمونه اصفهان راه پیدا کرده بودم پس از 3 ماه به شهر خود بازگشتم و در همین منطقه و دبیرستان به ظاهر محرورم اما سرشار از نبوغ و استعداد ادامه تحصیل دادم و همیشه اعتقاد داشتم که هر کس بخواهد درس بخواند در مدارس شهر و روستای خود می تواند و در یک کلام خواستن توانستن است.

 

* سهمیه مناطق فقط لکه سیاهی روی پیشانی نخبگان ماست

عباسعلی وطن خواه با توجه به نقش مسئولان در رفع مشکلات ناشی از محرومیت مناطق گفت:
دور از انصاف نیست اگر بگویم کم لطفی مسئولان شامل حال مردم مناطق محروم می شود تمام امکانات رفاهی و آموزشی در شهرهای بزرگ بخصوص تهران متمرکز شده اما اینجا حتی محلی برای سرگرمی و تفریح سالم جوانان وجود ندارد. واقعا باید پنجره دید مسئولان به روی استعداد های بالقوه این منطقه گشوده تر شود و مانند بقیه مناطق مرکزی برای رفاه و آموزش جوانان برنامه ریزی کنند و این سهمیه مناطق فقط لکه سیاهی روی پیشانی نخبگان ماست چرا که قبولی و کسب رتبه در منطقه دو و سه اگر سخت تر از منطقه یک نباشد آسان تر نیست.

جوان موفق شرق اصفهان که نقش افسری در جنگ نرم دشمن را به خوبی ایفا کرده بود، با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و عمل به نکته های سخنان ایشان، اظهار کرد:

مطابق فرمایشات معظم له جوانان افسران جنگ نرم هستند بنابراین جوان باید پیش قراول حرکت جامعه در نیل به اهداف دیرینه و برزمین مانده انقلاب باشد و حضور فعال و سازنده در فضای مجازی داشته باشند. تابحال سعی نموده ام بیانات امام خامنه ای را سرلوحه اعمال خود قرار دهم انشاالله که بتوانم جوان مورد نظر ایشان باشم.
وی در پاسخ به این سوال که تعلیق هسته ای و تحریم هسته ای تا چه میزان در تولید داروهای رادیو دارو در کشور اثر منفی دارد، متذکر شد:

مسلما تاثیرات منفی زیادی در تولید رادیو داروها و همچنین تحقیق و توسعه در این زمینه خواهد داشت و بیماران متعددی که نیازمند مصرف این گونه داروها هستند باید با هزینه های گزاف منتظر داروهای وارداتی باشند.

وی تعریفی زیبا از واژه علم، هنر، نخبگی و برتری در جوامع امروز داشت:

علم نافع و سودمند برای جوامع بشری، هنر متعهد و مطابق با معیارهای اسلامی، پیشرفت و تعالی در هر یک از این موارد مصداق نخبگی و برتری در عصر حاضر است.

 

1111
*یاد شهید سید عباس میرطاووسی گرامی باد

سخن پایانی دکتر عباسعلی وطن خواه روایتی از جوانان دیروز مرز و بوم بود………….

زمانی که شاید ما جوانان امروزی تصاویری تار وغیر واضح از آن به خاطر داشته باشیم جوانانی نخبه تر و شایسته تر از ما با تمام آرزوها و آمال خود خداحافظی کردند و راهی جبهه واقعی جنگ تحمیلی شدند و جان خود را فدای دین و وطن کردند تا ما در آسایش زندگی کنیم، درس بخوانیم و موفق شویم. راه و منش شهیدان این مرز و بوم باید همواره الگوی عملی ما باشد و تا ابد مدیون خون شهیدان خواهیم بود.
در پایان یاد و خاطره شهیدان شهرمحمدآباد جرقویه بویژه شهید سید عباس میرطاووسی را گرامی میدارم.
حرف خودمانی دکتر داروساز:
من به شهرم بازگشته ام تا در کنار استعداد های درخشان و نخبگان آینده این منطقه باشم. شاید بتوانم قدری از زحمات خانواده و تمامی معلمانم از اول دبستان تا پیش دانشگاهی را جبران نمایم و در خدمت سلامت مردم زادگاه خود باشم و خدا را سپاس که این موقعیت برایم فراهم شده است.

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “سهمیه مناطق محروم لکه سیاهی بر پیشانی نخبگان است/ جوانان اهداف برزمین مانده انقلاب را به ثمر رسانند”

  1. صادق گفت:

    باریکلا.
    احسنت.
    خدا موفقیت شامل حالتون کنه جوان انقلابی.

  2. دمت گرم عباس جون.
    آقا مبارکه داروخانه زدی؟

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.