سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 17:22 - جمعه 08 خرداد 1394

امام جمعه شهر محمدآباد:

توکل بر خدا نقشه شوم دشمنان را برآب می دهد

امام جمعه محمدآباد گفت: با مذاکره و دیپلماسی نمی توان به نتیجه رسید و انشاء الله با توکل بر خداوند پیروزیم.

حجت الاسلام هاشمی با دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی و انجام اوامر الهی و ترک نواهی الهی ادامه بحث ریا در خطبه ای قبل را توضیح دادند. آنچه در بین جامعه از انواع ریا رایج است ریا در اعمال و رفتار است. انسان ریا کار غافل و جاهل است و فکر می کند با کسب جایگاه در بین مردم می تواند شأن و مقام پیدا کند. لذا کار باید محضاً لله و از روی اخلاص باشد. در صورتیکه کار را برای دیگران انجام دهد و یا برای خدا باشد ولی دیگران را نیز شریک گرداند کار او باطل است و ارزشی ندارد.
دنبال رضایت خدا باشیم و لاغیر ، براساس آیه قرآن شیطان می گوید :«فبعزتک لاغوینم اجمعین الا عبادک المخلصین» باید مواظب باشیم شیطان نفوذ نکند و تنها راه آن اخلاص است . باید به این نکته توجه کنیم که (لا موثر فی الوجود الا لله) است ریا بعضاً آشکار است و هم خود می فهمد و هم دیگران آن را درک می کنند.
ولی در بعضی اوقات مخفی است.امیر المومنین برای شخص ریا کار سه علامت می فرماید :1ـ وقتی مردم او را می بینند کار را با نشاط انجام می دهد مانند نماز خواندن در بین مردم .
2ـ شخص ریا کار دوست دارد همه جا از او تشکر کنند و انتقاد پذیر نیست . از مردم نباید انتظار مدح و ثنا داشت .
3ـ کسالت در هنگام اعمال دور از دید مردم .
خطبه دوم:
با دعوت به تقوای الهی به مناسبتهای ایام اشاره کردند و ضمن گرامیداشت روز سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر و خاطره شهدای عزیز را گرامی داشتند  و همچنین به روز یازدهم شعبان که روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اشاره کرده و توجه به جوانان و فراهم کردن زمینه برای حضور جوانان در امور مختلف را تذکر دارند. ایشان روز 15 شعبان ولادت امام زمان را تبریک گفته و با توجه به روز 14 خرداد و رحلت امام خمینی همگان را توجه دادند به زنده کردن یاد و نام امام خمینی(ره) در تمامی مراسم های جشن و گرامیداشت مختلف.
با ایجاد انقلاب رنسانس این تفکر ایجاد شد که تنها راه سعادت دنیا و مادیات است و با این تفکر دین و معنویت را از زندگی انسانها زدودند. سرمداران غربی سعی کردند معنویت و دین را سرکوب کنند و این تفکر را در جوامع مختلف مسلط بر جهان کردند و کار به جایی رسیده بود که افراد دیندار جرأت نمی کردند اظهار دینداری کنند ، در این زمان شخصیتی عظیم و رهبری حکیم و سلف صالح پیامبران و امامان یعنی حضرت امام خمینی (ره) رهبری و زمام امور مسلمانان را بعهده گرفت و دین و معنویت را زنده کرد و گفتمان دین و اسلام ناب محمدی (ص) و تفکر شیعه را با قدرت مطرح کرد . دشمنان نیز از روز اول که به عظمت اقدام امام خمینی و انقلاب اسلامی پی برده بودند به دشمنی و توطئه علیه تفکر امام و انقلاب اسلامی قد علم کردند .

از جمله توطئه ها جنگ تحمیلی بود ولی ملت شجاع ایران و مسئولین پشت سر امام و با تبعیت از حضرت امام (ره) توانستند پیروز شوند آنچه باعث شد که دشمن نتواند در جنگ بر ما غلبه کند 1ـ رهبری و فرماندهی امام خمینی (ره) 2ـ تکیه و اعتماد به جوانان و نیروهای داخلی 3ـ ایمان به خدا و وحدت مردم و مسئولین . امروزه نیز اگر بخواهیم در صحنه های مختلف بر تحریمها و توطئه های دشمنان پیروز شویم همین سه عامل فوق کافی است که ما را به پیروزی می رساند.

با مذاکره و دیپلماسی نمی توان به نتیجه رسید و انشاء الله با توکل بر خداوند پیروزیم و براساس نقشه راهی که پیامبران و امامان ترسیم کرده اند آینده جهان از آن اسلام و شیعه است و با ظهور امام زمان (عج) پیروزی نهایی نصیب خواهد شد.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “توکل بر خدا نقشه شوم دشمنان را برآب می دهد”

  1. یک بسیجی گفت:

    سلام برمسولان اصفهان شرق،باخبرشدیم دیروز تودیع حجت الاسلام صادق زاده بود من به عنوان یک بسیجی از زحمات ایشان کمال تشکررا دارم واز شما که مطالب اورا بدن ترس انعکاس دادید هم سپاسگذارم .منتظریم تا یک حمیدرسایی دیگر در اصفهان بیاید چرا که حمید صادق زاده هم دشمن ظلم وزبان گویای مردم بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.