سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 17:13 - جمعه 08 خرداد 1394

امام جمعه نصراباد:

دشمنان با وجود نیروهای جوان کشور در هراس هستند

امام جمعه نصرآباد گفت: آنچه امروز استکبار جهانی و دشمنان را نسبت به انقلاب اسلامی به هراس و نگرانی کشانده داشتن دانش هسته ای نیست؛ بلکه وجود نیروی جوان و الهی در این کشور است.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی: در هشتمین روز از خرداد ماه 1394 ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ ، امام جمعه محترم نصرآباد، خطبه های نماز جمعه را با سفارش به تقوا آغاز و پیرو مباحث هفته قبل در خطبه اول نماز جمعه ، به تشریح پاره ای از آسیب های تهدید کننده بنیان خانواده ناشی از رسانه ها و فضای مجازی از جمله ماهواره و اینترنت پرداخت؛ و گفت: یکی از این آسیب ها مدیریت و پر کردن اوقات فراغت خانواده ها بر اساس خواست و برنامه ریزی دشمن است ، در حالی که در گذشته به علت عدم ارتباط با دیگر فرهنگ ها ،جامعه از این آسیب ها مصون بود، و خانواده ها برای گذران اوقات فراغت خودشان برنامه ریزی می نمودند، و از طریق صله رحم و دید و بازدید و گفت و گو اوقات خود را به صورت مفید پر می کردند، و اعضای خانواده از دور هم بودن لذت می بردند .
وی در ادامه با توصیه به این که خانواده ها به صورت مطلق به سراغ ماهواره نروند ، و از دیگر وسایل و رسانه ها از جمله اینترنت در حد مورد نیاز و برای مسائل ضروری بهره گیرند؛ گفت: فاصله گرفتن از معنویات و خدا محوری ، عدم قدردانی از یکدیگر و کاهش احترام به همدیگر ، فراموشی عیوب خود و پرداختن به عیوب دیگران و افزوده شدن عیوب ، و فاصله افتادن بین پدر و مادر و فرزندان و تربیت آنها برخی از آثار و آسیب های جدی وقت نگذاشتن برای زندگی الهی و صرف وقت برای رسانه های مخرب از جمله ماهواره است.
امام جمعه نصرآباد در خطبه دوم نیز نمازگزاران را به شعار اساسی نماز جمعه یعنی تقوا و پرهیزگاری توصیه نمود ، و با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام که روز جوان نام گذاری شده است ؛ گفت: فرصت جوانی بهترین زمان برای حرکت و گام برداشتن به سوی علم ، دانش ، معنویت و اخلاق است.جوانی یک فرصت طلایی است که استفاده درست از آن ذخیره ای برای بقیه عمرش انسان خواهد بود ؛ و داشته های انسان در طول زندگی ثمره بهره برداری صحیح از فرصت جوانی است.
وی سپس مسوولان و خانواده ها را خطاب قرارداده و با بیان این که جوانها بهترین ظرفیت ها را دارند ؛ تاکید کرد: به جوان ها باید توجه ویژه بشود و به فرموده امام صادق علیه السلام جوان ها از همه به خیر و خوبی نزدیک ترند و هدایتشان به سمت خیر و خوبی از بقیه بیشتر است.
فرهنگ با بیان این که بیش از 62 درصد از 188 هزار شهید دوران دفاع مقدس بین 15 تا 25 سال سن داشته اند ، گفت: روحیه ایمان و تقوا در وجود جوانان بود که 8 سال دفاع مقدس را مدیریت کردند و در مقابل تمام استکبار ایستادند.
نامبرده در ادامه به ترفندهای دشمن برای انحراف جوانان اشاره کرد، و افزود: دشمن برای انحراف جوانان برنامه هایی مانند اعتیاد ، وسیله هایی برای شهوت رانی ، و خوش گذرانی هایی که در آن از خدا و دین و اهل بیت خبری نیست ، و مشغول کردن آنها به انواع گناه تدارک دیده تا از بروز استعداد های این عزیزان و بهره مندی کشور از ظرفیتشان جلوگیری کند.
خطیب مذکور سپس با بیان این که امروز جوانان ما مشکلاتی بویژه در زمینه ازدواج و اشتغال دارند ؛ خطاب به مسوولان گفت: ما اگر امروز روی جوان هایی که ظرفیت های خوبی دارند ، سرمایه گذاری نکنیم ، ضرر خواهیم کرد.جوانان ما ظرفیت های بسیار خوبی دارند، و در صحنه های مختلف مثل اعتکاف ، راهپیمایی ها و انتخابات حضوری پر شور دارند. از مسوولان انتظار می رود که به فکر باشند، همه ما به فکر باشیم ، پدر و مادر ها ، خود جوان ها از خودشان غافل نشوند.در بحث ازدواج باید فرهنگ سازی شود و سخت گیری ها کنار گذاشته شودو در بحث اشتغال
وی در ادامه به علت اصلی ترس استکبار از نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: آنچه امروز استکبار جهانی و دشمنان را نسبت به انقلاب اسلامی به هراس و نگرانی کشانده داشتن دانش هسته ای نیست ؛ بلکه وجود نیروی جوان و الهی در این کشور است، که آماده جان فشانی و حرکت در مسیر استقلال و حاکمیت الهی در این جامعه است. دشمن از این می ترسد.لذا باید حقیقتا قدر این جوان ها را داشته باشیم.
وی پس از آن به حضور عطر آگین و الهی 175 شهید غواص که با دستان بسته زنده به گور شده اند اشاره کرد و گفت: این نشان از آن دارد که ای همه عالمیان ! ای کسانی که ما را به تحریم و جنگ و خون ریزی در منطقه تهدید می کنید! بدانید اگر غواصان ما دست هایشان بسته شد ؛ اما زبانشان بسته نشد ، حاضر شدند زنده زنده زیر خاک ها بروند،ولی زیر بار زورگویی ها و یاوه گویی های شما نرودند. ای مسوولان! ای کسانی که در مقابل استکبار دارید زحمت می کشید ! بدانید که شما این ها را داشتید ، اینها دست هایشان بسته بود، اما حرف حق را زدند؛ و به واسطه بسته شدن دست های آنها ، امروز دست های شما باز است ، تا با سربلندی حرکت کنید و حق و حقوق خود را مطالبه کنید ، و از اینها درس بگیرید که لحظه ای زیر بار زورگویی های دشمن نروید.
مناسبت بعدی که این خطیب ارجمند درباره آن به ایراد سخن پرداخت، نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت امام عصر ارواحنا فداه بود که وی ضمن تبریک این روز خجسته و میلد مسعود ، که روز مستضعفان نام گرفته و همه چشم ها در انتظار ظهور مولود این روز هستند؛ گفت: سبک زندگی مهدوی همه را به ظهور و قیام امام عصر علیه السلام نزدیک می نماید، و گفتار همراه با عمل ما را به نتیجه می رساند.
وی سپس به نقش انقلاب اسلامی در ترویج فرهنگ مهدویت پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی فرهنگ مهدویت را جهانی کرد ، نهضت الهی ما با دو پرچم سبز مهدویت و پرچم سرخ و خونین حسینی در جهان مطرح شد، و در پی آن اتفاقات مهمی در جهان افتاد ؛ و حتی در اسرائیل پایگاه تحقیقات مهدویت راه اندازی شد.
وی ضمن توصیه به برگزاری جشن های با شکوه و حضور در این مراسم ها ؛ بر ضرورت پرهیز از گناه، از جمله پخش موسیقی های حرام تاکید کردو گفت: باید توجه داشته باشیم که به بهانه جشن و شادمانی گناهی انجام نشود ؛ چجرا که امام زمان علیه السلام راضی نیست ، که الحمدلله در شهرها و منطقه ما این مشکلات نیست ، با این حال باید مواظب باشیم هدف را گم نکیم.
علیرضا فرهنگ در ادامه به دو اتفاق مهم در 14 خرداد اشاره کرد ؛ و گفت: یکی از این اتفاق ها رحلت جانسور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است ، که برای عالم جانسوز بود و دیگری که اتفاق خیلی مهمی بود و دشمن فکرش را نمی کرد که در کمتر از 24 ساعت اتفاق بیفتد، انتخاب جانشین برای حضرت امام (ره) بود ؛ که انتخاب بسیار شایسته ای صورت گرفت و یک فرد حکیم ، مجتهد، عالم و دانشمند به رهبری انتخاب شد، در حالی که دشمنان خیلی خوشحال بودند که امام رحلت کرده و وقتی این خبر پخش شد تمام دشمنان ناامید شدند.
امام جمعه نصرآباد همچنین به نقش امام خمینی (ره) در بر افراشتن پرچم تشیع اشاره کرد و گفت: امام (ره) در دوران غیبت طولانی امام زمان علیه السلام بزرگترین کار را کرد، که هیچ کس موفق به انجام آن نشده بود و آن عبارت است از برافراشتن پرچم تشیع در مقابل تمام مستکبران عالم که آزادگان عالم زیر این پرچم درس امید ، صبر و استقامت در مقابل زورگویان را آموختند ، و جانشین برحق امام(ره) این راه سخت و دشوار را با همه شرایطش دارد ادامه می دهد و به اعتراف دوست و دشمن جهان اسلام را به خوبی دارد مدیریت می کند و امروز راه نجات کشور از توطئه حرکت در مسیر امام(ره) و حرکت در مسیر ولایت و رهبری می باشد.
وی سپس به به عهدشکنی مکرر و بهانه جویی های طرف مذاکره اشاره کرد و گفت: دشمن کارش این است، دنبال بهانه است، دائم بهانه جویی می کند، و الان هم اصرار بر بازرسی از کلیه مراکز اعم از هسته ای و غیر هسته ای از جمله مراکز نظامی و باز جویی از دانشمندان هسته ای و تخلیه اطلاعاتی آنها دارد، که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی هر دو را جزء خط قرمزها عنوان نمودند و عزیزان مذاکره کننده باید بدانند که اینها خط قرمز نظام است و نباید اجازه بدهند این جسارت ها به دانشمندان ما و به این مراکز بشود، و این را بدانند که رهبری نظام و مردم و جوانان و بسیجیان و حزب اللهی ها همچنان تحرکات دشمن را رصد می کنند و در صورت خروج از خط قرمزها اقدام انقلابی در مقابل دشمنان انجام خواهند داد.
امام جمعه نصرآباد در پایان به اوضاع عراق و یمن اشاره کرد و گفت: امریکا در عراق کارشکنی می نماید و مانع پیروزی مردم در برابر داعش می شود با این هدف که خاور میانه دائم ناامن باشد و در پرتو این ناامنی برای امریکا و اسرائیل امنیت بر قرار کند و ظلم های چند دهه اسرائیل را توجیه نماید و به اهداف شوم خود برسد ، البته مردم عراق بیدارند و با همکاری مسوولان خود و نیروهای نظامی در حال پیشروی هستند.
در یمن هم جنایات آل سعود و وهابی های خبیث روز به روز بر این مردم آشکارتر می شود و مردم جهان فهمیدند که این حاکمان چه کسانی هستند، که در یمن به نسل کشی ادامه می دهند و عزیزان بدانید که خون مظلوم پای ظالم را می شکندو دیگر اجازه بلند شدن به او نمی دهد.فقط فرصتی باید تا ببینیم چطور این متجاوزین در دادگاه عدل الهی و در انظار جهانیان به جنایاتشان رسیدگی خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.