اصفهان شرق

هیچ خبرنگاری بدون بیمه نمی‌ماند

کدخبر: 63823
1394/03/08 در ساعت 09:09

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا، یک عضو کارگروه توسعه مطبوعات است، درباره‌ی عملکرد این کارگروه در قبال بیمه خبرنگاران گفت: همان‌طور که از سوی معاونت مطبوعاتی، امسال سال بیمه برای خبرنگاران معرفی شده است، در سال جاری ما روزنامه و نشریه بدون لیست بیمه نخواهیم داشت.

محمدعلی وکیلی درباره‌ی اینکه آخرین اقدامی که کارگروه توسعه مطبوعات برای بیمه خبرنگاران انجام داده است، چیست و آیا در زمینه‌ی بحث بیمه تکمیلی اقدامی انجام خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: بحث اصلی معاونت مطبوعاتی این بوده که هیچ خبرنگاری بدون بیمه نماند؛ بنابراین اولویت و سیاست‌هایش به سمت بیمه خبرنگاران است و گفته شده که سال کنونی سال بیمه خبرنگاران نام‌گذاری شده است؛ یعنی حتما رسانه‌ها باید لیست بیمه خبرنگاران را رعایت کنند تا هیچ خبرنگاری بدون بیمه نباشد.

مدیر مسؤول روزنامه ابتکار اظهار کرد: در حال حاضر همزمان در کارگروه صدور پروانه خبرنگاری، به ترتیب برای خبرنگاران پروانه صادر می‌شود و بر همین اساس مقرر شده تمامی خدمات شامل بیمه، بیمه تکمیلی و دیگر تسهیلات دولتی به خبرنگاران بر اساس پروانه صادره و رتبه‌ای که در این کارگروه تعریف می‌شود تعلق گیرد. باز هم تأکید می‌کنم همان‌طور که امسال سال بیمه برای خبرنگاران نام‌گذاری شده است، در سال جاری ما روزنامه و نشریه‌ای بدون لیست بیمه نخواهیم داشت.

عضو کارگروه توسعه مطبوعات در پایان تأکید کرد: اگر نشریه و روزنامه‌ای لیست بیمه نداشته باشد، از حمایت‌های وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی محروم خواهد شد و این مساله به طور جد در حال پیگیری است.