اصفهان شرق

تسهیل در پرداخت وام اشتغال زایی، درخشش سنگ های قیمتی را به ورزنه می دهد

کدخبر: 63811
1394/03/07 در ساعت 22:16

به گزارش اصفهان شرق: مهر ماه سال 1393 بود که خبر راه اندازی تراش سنگ های قیمتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در ورزنه پیچید.

امیرکامیار کاظمی مدیر عامل شرکت الماس نشان آریا در جمع بانوان ورزنه ای که برق امید در چشمانشان به واسطه کاری ارزشمند روشن شده بود در این رابطه گفت:
ما می خواهیم تغییر و تحول وسیعی در منطقه انجام دهیم و اگر رشته هایی مثل قالی بافی و خیاطی توانسته بود مشکل مردم را برطرف کند نیاز به حضور ما نبود.

کاظمی از ۵۰ میلیون دلار درآمدزایی برای کشور خبرداد و افزود: امیدواریم با ۵۰ درصد از تراش سنگ های گرانبها در داخل کشور به ۵۰ میلیون درامد زایی در کشور برسیم و بتوانیم سال آینده جشن اشتغال را در ورزنه بگیریم.

طی پرسش از زنان ورزنه رضایت چندانی از نتیجه این همایش در بین مردم دیده نشد و همه بانوان به مراتب عنوان کردند که ممکن است این شغل هم مانند دیگر مشاغل به نتیجه مطلوب برای ما نرسد.

ولی پس از گذشت 8 ماه از همایش در خرداد ماه 94، جلسه ای در خصوص اجرای طرح اشتغالزایی تراش سنگهای گرانبها با حضور مدير عامل محترم بانك كارآفريني اميداستان اصفهان، بخشدار بن رود، مدير شركت الماس نشان آريا و اميني مسوول مركز آموزش فني و حرفه اي ورزنه در مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهر ورزنه برگزار شد.
صادقی بخشداربن رود در خصوص مشکلات جوانان بخش بن رود و شهر ورزنه و بحث اشتغالزایی مطالبی بیان کرد و خواستار اجرای هر چه سریعتر در خصوص اجرای طرح اشتغالزایی شد.
مدیر عامل بانک كار آفريني اميد استان اصفهان از روند اجرايي طرح اشتغالزايي تراش سنگهاي گرانبها در بخش بن رود خبرداد و گفت: مقرر گرديد شرايط پرداخت وام ها تسهيل شود تا انشاءالله به زودي شاهد اجراي تفاهم نامه ملي اشتغالزايي در بخش تراش سنگهاي گرانبها براي منطقه شرق اصفهان بخصوص بخش بن رود باشيم.

جلسه امروز ارائه راه حل اسان تر به منظور راه اندازی اشتغال تراش سنگ های قیمتی پس از 8 ماه بود که امیدواریم به ماه های بعدی منتهی نشود زیرا هر اطلاع رسانی در خصوص اشتغال، امید را در دل مردمی زنده می کند که محرومیت را به وضوح لمس کرده اند.

IMG_7986 IMG_7994 IMG_7995 IMG_8002 IMG_8005 IMG_8010 IMG_8011 IMG_8020