سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:05 - پنجشنبه 07 خرداد 1394

ایرانپور هشدار داد:

افزایش زیاندهی بخش کشاورزی با حذف سوخت یارانه‌ای کشاورزان

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت: حذف سهمیه سوخت کشاورزان روند زیاندهی در بخش کشاورزی را افزایش خواهد داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از ایمنا، علی ایرانپور در واکنش به حذف سهمیه سوخت بخش کشاورزی پیرو تک نرخی شدن بنزین، اظهار داشت: به دلیل افزایش هزینه های جانبی،کشاورزان نه تنها سود نمی کنند بلکه عده زیادی از آنها زیان هم می دهند،
وی اضافه کرد: به دنبال اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها یکی از بخش‌هایی که فشار زیادی بر آن وارد شد، بخش کشاورزی بود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: بنا بود دولت با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها حمایت های ویژه ای از بخش کشاورزی داشته باشد اما عملا آنچه انتظار می رفت و باید به شکوفایی این بخش کمک می کرد محقق نشد.
وی تصریح کرد: حذف سهمیه سوخت یارانه‌ای کشاورزان قطعا وضعیت بخش کشاورزی و مسایل و مشکلات پیش روی کشاورزان را حادتر می کند.
ایرانپور ادامه داد: کشاورزان در مورد گرانی برق و افزایش هزینه های جانبی طی چند سال اخیر با چالش های متعددی مواجه هستند و این وضعیت باعث شده کشاورزان نه تنها درآمدی نداشته باشند بلکه بعضا ضرر هم می دهند.
وی تاکید کرد: قطعا حذف سوخت یارانه ای کشاورزان روند زیاندهی بخش کشاورزی را سرعت می بخشد، بنابراین دولت باید تدبیر و فکر اساسی در این رابطه داشته باشد.
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت: اگر می خواهیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری محقق شود باید از بخش کشاورزی و کشاورزان حمایت کرده و زمینه‌های لازم برای رشد و توسعه این بخش را فراهم کنیم.
وی بیان داشت: اگر می خواهیم از کشاورزان حمایت کنیم، کمک در تامین مواردی مانند سوخت مورد نیاز کشاورزان و اقداماتی ازاین قبیل یکی از کارهایی است که باید از سوی دولت انجام شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.