سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 18:38 - سه شنبه 05 آذر 1392

در رابطه با خطر قلیان مطرح شد

قلیان کشیدن زنان و خطر سلامت مادران نسل آینده

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: درگیر شدن زنان اصفهان و به مخاطره افتادن سلامت مادران نسل آینده مسئولان این معاونت را بر آن داشت تا برای بار دیگر سعی در پلمب چایخانه‌های بدون مجوز کنند.

n00041477-r-b-002

به گزارش اصفهان شرق: دکتر کمال حیدری رییس مرکز بهداشت استان اصفهان امروز در نشست خبری اطلاع رسانی علیه قلیان گفت: نداشتن آگاهی مردم از مضرات قلیان و سیگار سبب شده است که هنوز همت مردمی در جهت رفع جمع‌آوری قلیان در شهر اصفهان ایجاد نشود.

وی به اقدام در جهت جمع آوری قلیان اشاره و افزود: این معاونت  با توجه به شیوع استعمال قلیان در جامعه اصفهان به ویژه نسل جوان و کشیده شدن این معضل به حریم خانواده‌ها اقدام به جمع‌آوری قلیان از سطح استان کرده است.

حیدری ادامه داد: بر اساس مطالعات جهانی مشخص شده که در سال شش میلیون نفر بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند،  از این تعداد پنج میلیون نفر مصرف کننده مستقیم دخانیات بوده و یک میلیون نفر آنان نیز در معرض دود دخانیات قرار دارند.

وی ادامه داد: امروزه کشیدن قلیان برای تمام افراد خانواده آن هم در اماکن عمومی قبیح نیست در حالیکه توجه مسوولان به این بخش موجب کاهش مصرف مواد دخانی خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه خبر از ایجاد میزگردی با عامل فروش و تولید تنباکوی قلیان در اولویت برنامه‌های این معاونت خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بالای قلیان کمیته اطلاع‌رسانی در این زمینه در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل شده است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.