سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 13:21 - چهارشنبه 06 خرداد 1394

در همايش زكات در بخش جلگه مطرح شد:

دست فقیران را با پرداخت زکات بگیرید/ کشت خوبی در بخش جلگه به ثمر نشست

با حضور گسترده کشاورزان بخش جلگه، همایش زکات در امامزاده طالجرد شهر اژیه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق: در این همایش ترابی بخشدار جلگه با اشاره به تعامل سازنده بین کشاورزان و مسئولان اجرایی استان و شهرستان در رها سازی آب، اظهار داشت: در سایه این همدلی و تعامل آب در سال زراعی جدید رها سازی شد و بحمدالله کشت خوبی را در منطقه شاهد بودیم.

بخشدار
بخشدار جلگه در ادامه ترویج زکات را نشانگر همراهی مردم با دولت دانست و افزود: زکات عاملی مهم برای ترغیب مردم در جهت انجام کارهای عام‌المنفعه است.
وی افزود: اصولا شكوفايي و رشد جامعه مبتني بر ايجاد انسجام و همدلي و تعاون اجتماعي است كه يكي از ابزارها و وسايل ايجادي چنين حالتي در جامعه پرداخت زكات است كه افزون بر ايجاد بركت در مال و ثروت شخصي و جمعي موجب انسجام و همدلي مردم آن جامعه مي شود.
ترابی در پایان صحبت های خود بیان کرد: برگزاری این همایش‌ها، از شیوه‌های ترویج این فریضه الهی است و انشاءالله شورای جمع آوری زکات را در روستاها فعال کنیم و در روستاهایی هم که این شورا تشکیل نشده است، تشکیل دهیم.

DSC01178
حجت الاسلام و المسلمین اصل حسینی امام جمعه هرند هم در این همایش، زکات را یک فریضه الهی دانست و گفت: در اهمیت زکات همین بس که هر کجا صفات مومنین بیان شده در کنار نماز نام زکات هم آمده و زکات فریضه ای است که در کنار نماز بارها به پرداخت آن تاکید شده است.
امام جمعه هرند در ادامه افزود: زکات یعنی اهل انفاق بودن که خیلی ها با ادای این فریضه صاحب آبرو شده اند، زکات از واجبات و دستورات اسلامی و یکی از فروع دین و نیاز جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمین اصل حسینی بیان داشت: خداوند امسال عنایت کرده و وضعیت محصولات کشاورزی خوب است که انتظار می رود افراد با پرداخت زکات دست فقیران را بگیرند که به طور قطع باپرداخت زکات محصول آن ها بیمه خواهد شد و بر اموال آنها نیز افزوده خواهدشد.


در ادامه این همایش حجت الاسلام عسگری نماینده ولی فقیه در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اصفهان، مطالبی را در خصوص اهمیت پرداخت زکات بیان نمود و گفت: زکات امری است که همواره خداوند در قران مجید وائمه معصومین (ع ) در روایات و احادیث، بر آن تاکید دارند و به ‌عنوان یک فریضه مهم دینی از آن یاد شده است.
حجت الاسلام مؤذن مسئول ستاد زکات شهرستان اصفهان هم آيات و رواياتی در راستاي اهميت موضوع زکات بيان کرد و گفت: با جمع آوري زکات در هر منطقه و روستااین درآمد حاصل از زکات، صرف عمران و آباداني همان منطقه وروستامي شود.
وی در خصوص نحوه ارائه زکات کشاورزان بیان داشت: کشاورزان عزیز می توانند زکات خود را به شورای زکات روستاهای خود،اداره آموزش وپرورش بخش،کمیته امداد امام خمینی (ره)بخش،شرکت تعاونی روستایی ارائه دهند و یا خودشان به جایی تحویل دهند تا در راه واجب خرج شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.