سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:11 - چهارشنبه 06 خرداد 1394

دستور فانی درخصوص دانش‌آموزان افغان

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: در جلسه اخیر این شورا، وزیر آموزش و پرورش دستوری مبنی بر ثبت‌نام از تمام دانش‌آموزان افغان دارای کارت اقامت یا فاقد کارت اقامت در مدارس کشور را صادر کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از مشرق, مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش، با اشاره به اینکه موضوع آموزش دانش‌آموزان  افغان در جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش بررسی شد، اظهار داشت: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش گزارشی از سفر خود به کشور کره‌جنوبی و مذاکرات به عمل آمده درخصوص موضوع آموزش برای همه ارائه کرد.وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در سفر به کشور کره‌جنوبی با وزرای آموزش و پرورش چند کشور ملاقات‌هایی داشت و توافقاتی برای گسترش همکاری‌های متقابل مطرح شد. افغانستان نیز یکی از کشورهایی بود که وزیر آموزش و پرورش با مسئولان آن دیدار کرده بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در جلسه اخیر این شورا، بحث ضرورت آموزش تمام فرزندان اتباع افغان در ایران مطرح شد. برخی از دستگاه‌های مسئول در این زمینه اعتقاد دارند که اگر خانواده‌های مهاجران افغان کارت هویت ندارند، فرزندانشان نباید در مدارس ثبت‌نام شوند اما وزیر آموزش و پرورش با استناد به دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش تمام اتباع افغان، تاکید کرد که آموزش و پرورش موظف است از تمام دانش‌آموزان افغان چه گروهی که کارت هویت دارند و چه گروهی که کارت هویت و اقامت ندارند، ثبت‌نام به عمل آورد.

نوید ادهم ادامه داد: در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش تذکراتی را بیان کردند و یکی از نمایندگان مجلس که به عنوان ناظر در جلسات شورا حضور دارد بر ضرورت پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در هفته معلم و اجرای منسجم و کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه یکی دیگر از اعضای این شورا تذکر دیگری را در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت و فرصت فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در آموزش و پرورش مطرح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.