سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 17:11 - سه شنبه 05 خرداد 1394

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان

تنها ۴۰ درصد از زمین‌های کشاورزی اصفهان در کشت بهاره آبیاری شده‌اند

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی استان اصفهان با اشاره به زمان محدود جاری بودن آب در رودخانه زاینده‎رود گفت: تنها ۴۰ درصد از زمین‌های کشاورزی در کشت بهاره آبیاری شده‌اند و برخی زمین‌های کشاورزی در طول این مدت به طور ۱۰۰ درصد آبیاری نشده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ اسفندیار امینی با اشاره به اینکه نوبت آب سوم 10 خرداد ماه بسته می‌شود، اظهار داشت: در طول این مدت تنها 40 درصد از زمین‌ها برای کشت آبیاری شده‌اند و برخی زمین‌های کشاورزی در طول این مدت به طور 100 درصد آبیاری نشده‌اند و نمی‌توان به طور دقیق این تخمین را زد.

وی افزود: با این وجود هنگامی که آب بسته شد بین 2 الی 3 روز آب‌راه ای وجود دارد که کشاورزان می‌توانند از این راه‌آبه برای آبیاری استفاده کنند و زمین‌هایی که آب کمتری به آنها رسیده از این طریق جبران شود.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: کشاورزان در این مدت گندم و جو کاشته‌اند و این غله‌هایی است که در پائیز بیشتربرای کشت به کشاورزان مناسب است.

وی تصریح کرد: هنوز مشخص نیست برای پائیز امسال چه میزان حجم آب باری کشاورزان داده می‌شود و این موضوع بستگی به برنامه‌ها، بارش‌ها و صرفه‌جوئی‌ها  دارد.

امینی اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ایی نسبت به پیش‌بینی‌هایی که شده بود به دلیل بارش‌ها جلوتر هستیم و ذخیره پشت سد  نزدیک به 270 میلیون متر مکعب از برنامه جلو است.

وی با اشاره به تالاب گاوخونی بیان کرد: با توجه به اینکه تالاب در منطقه شرق اصفهان قرار دارد تنها راه نجات آن رونق یافتن کشاورزی در آن منطقه است و اینکه سفره‌های آب زیر زمینی در آن نقطه جغرافیایی به اغنای کامل برسد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.