اصفهان شرق

خداحافظی با بنزین ۷۰۰ تومانی از ساعت ۲۴ امشب

کدخبر: 63570
1394/03/05 در ساعت 14:04

به گزارش اصفهان شرق؛ افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در سال ۱۳۸۹ با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها کلید خورد و از زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین مقرر شد در ابتدای هر ماه ۶۰ لیتر بنزین با قیمت یارانه ای در کارت سوخت انواع خودروهای سواری شارژ شود با این وجود از خرداد امسال با واریز نشدن سهمیه بنزین در پی برگزاری جلسه اخیر هیات دولت است به طور رسمی گرانی بنزین در سال ۹۴ کلید خورد.
پیش از این دولت و برخی مقامات وزارت نفت تاکید کرده بودند که تا پایان سال جاری، تغییری در قیمت بنزین و میزان سهمیه خودروها ایجاد نخواهد شد.
البته افزایش ۵ درصدی قیمت حامل‌های انرژی سال گذشته با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۴ رقم خورد. سال گذشته نیز در راستای افزایش نرخ حامل های انرژی هز لیتر بنزین سهمیه ای از ۴۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان و بنزین آزاد ۷۰۰ تومانی به ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت یافت.
مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان در این باره به خبرنگار اقتصادی گفت: از ساعت ۲۴ امشب ۵ خرداد ماه نرخ فراورده های نفتی تغییر می کند.
بهمن علیپور با اشاره به نرخ های جدید این فراورده ها، بیان داشت: از ساعت ۲۴ امشب، قیمت هر لیتر بنزین موتور ۱۰۰۰ تومان، بنزین سوپر ۱۲۰۰ تومان، گازوئیل ۳۰۰ تومان و هر کیلو گاز مایع به ۲۳۰ تومان تغییر خواهد کرد.
وی افزود: آن دسته از دارندگان کارت های هوشمند خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت که در کارت سوخت خود سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی دارند تا پایان شهریور ماه جاری فرصت دارند از سهمیه خود استفاده کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه هر لیتر بنزین سوپر فقط با نرخ ۱۲۰۰ تومان عرضه می شود برای پیشگیری از کاهش سهمیه ۷۰۰ تومانی کارت خود می توانند از کارت جایگاه دار استفاده کنند.
به گفته عیلپور از ساعت ۲۴ امشب تمام کارکنان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اصفهان برای موجودی برداری از جایگاه ها بسیج می شود و همزمان با سراسر کشور بنزین ۷۰۰ تومانی به ۱۰۰۰ تومانی تغییر می کند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ جایگاه سوخت در سطح استان اصفهان وجود دارد، گفت: نظارت های لازم توسط کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی نسبت به جایگاه ها اعمال می شود.

منبع: ایمنا