سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:13 - سه شنبه 05 خرداد 1394

در گفت‌وگو با سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد

جدیدترین آمار از اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی/ 770 هزار دانش‌آموخته وارد بازار کار شدند

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این که تا کنون یک میلیون نفر در این دانشگاه دانش آموخته‌اند، گفت: 77 درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی مشغول کار هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛  محمد اخباری رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به اینکه طبق جدیدترین آمار حدود یک میلیون نفر فارغ‌التحصیل از دانشگاه جامع علمی کاربردی داریم، اظهار داشت: هم اکنون 800 هزار نفر هم مشغول تحصیل هستند که 1100 مرکز ارائه آموزش می‌کنند.

وی افزود: 30 درصد از دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی را شاغلان تشکیل می‌دهند و از 70 درصد باقی‌مانده 47 درصد وارد بازار کار شدند.بنابر این 77 درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی مشغول کار هستند؛ این دانشگاه تا کنون یک میلیون نفر دانشجو داشته است.

اخباری در پاسخ به این سوال که چه میزان از دانشجویانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند موفق به جذب در بازار کار شده‌اند، گفت: برخی دانشجویان برای ارتقاء مهارت به این دانشگاه آمدند و برخی برای وارد شدن به بازار کار مشغول تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه آمار شاغلان فارغ‌التحصیل طبق آمار دایره فارغ‌التحصیلان استخراج شده است، گفت: کیفیت آموزش به این دلیل در سطح پایینی قرار داشت که تقسیم‌بندی آموزش‌های نظری و عملی را باید به درستی انجام می‌دادیم.

وی افزود: 60 درصد دروس باید مهارتی و 40 درصد نظری باشد، اما در بسیاری از دانشگاه‌ها رعایت نشد، اما از بهمن ماه با نظارت ویژه این مسئله دنبال خواهد شد. علاوه بر این در حوزه مدرسان هم اقداماتی در حال انجام است که کیفیت آموزش ارتقا یابد.

اخباری با اشاره به اینکه هم اکنون 41 هزار مدرس در دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند، گفت: باید 40 درصد از این تعداد مدرسان به لحاظ مهارتی دارای تجربه کافی باشند؛ روز گذشته در راستای افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان آیین‌نامه مربوط به مدرسان دارای تجربه تصویب شد.

وی گفت: به عنوان مثال برخی با دارا بودن مدرک لیسانس از تجربه بسیار بالایی در حوزه مهارت برخوردارند اما مجوز تدریس نداشتند که با تصویب آئین نامه این افراد به کار گرفته خواهند شد. در یک روند زمانی تعداد مدرسان دارای مهارت در دو سال آینده 50 درصد خواهیم رساند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی درباره نحوه تخصیص دانشجو در دانشگاه‌ها و ارائه سهمیه تصریح کرد: در اردیبهشت ماه تک تک مراکز آموزشی به لحاظ ظرفیت مورد بررسی قرار گرفتند و بر مبنای تعداد استاد و نحوه ارائه مطالب دانشجو به دانشگاه‌ها اعزام می‌شوند و در این زمینه صرف داشتن فضای خالی آموزش مورد توجه نخواهد بود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.