سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 09:06 - سه شنبه 05 خرداد 1394

معاون اعتبارات و منابع بانک مهر اقتصاد خبر داد

پرداخت بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون اعتبارات و منابع بانک مهر اقتصاد از پرداخت بیش از 400 میلیارد تومان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب و ایجاد 100 هزار اشتغال در سال گذشته توسط این بانک خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمیدرضا نجف‌پور  در نشست خبری در تشریح و توضیح اقدامات بانک مهر اقتصاد در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و تاکید بر تحقق آن و همچنین توجه به بحث خرید کالای ایرانی به جای محصولات خارجی دو موضوعی بود که رهبر معظم انقلاب شخصا و به صورت ویژه ورود کردند و فرمایشاتی را تحت عنوان راهبرد نظام بیان کردند.

وی با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد از سال 89 تا به امروز سیاست‌ها و راهبردهای میان‌مدت خود را بر اساس منویات مهم و لازمه اجرای رهبر معظم انقلاب قرار داده است، گفت: دیده‌بان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران از چند سال گذشته مکررا بر آغاز جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی استکبار علیه نظام و ملت ایران تاکید ورزیدند.

*کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، طرحی موثر برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون اعتبارات و منابع بانک مهر اقتصاد یادآور شد: معتقدیم که اجرا و فراهم‌سازی زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب تنها راهکار مقابله با این جنگ اقتصادی است.

وی عنوان کرد: تمرکز و توجه بر طرح‌هایی که به نحوی بر موضوع خرید کالاهای ایرانی و اجرای سیاست‌های تشویقی و ترغیبی تولیدکنندگان داخلی و همچنین پرداخت تسهیلات اعتباری و ریالی برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کوچک، از سیاست‌ها و اولویت‌های مجموعه نیروهای بسیجی بانک مهر اقتصاد است.

نجف‌پور در توضیح برنامه‌ها و اقدامات بانک مهر اقتصاد در زمینه تحقق سیاست‌های تشویقی خرید کالاهای ایرانی، گفت: طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی که به تازگی از سوی مجموعه بانک مهر اقتصاد برای هموطنان در سراسر کشور طراحی و اجرا شده، در همین راستاست.

وی ادامه داد: طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به این نحو است که هموطنان ایرانی متقاضی خرید لوازم خانگی ایرانی به بانک مهر اقتصاد مراجعه کرده و پس از تشکیل پرونده که در دو سطح وام 5 میلیونی و 10 میلیونی، به واحد فروشگاه مربوطه که توزیع‌کننده لوازم خانگی ایرانی است، معرفی می‌شوند.

معاون اعتبارات و منابع بانک مهر اقتصاد متذکر شد: خریداران و مشتریانی که از کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بانک مهر اقتصاد بهره‌مند می‌شوند، پس از خرید کالای مورد نظر در 25 قسمت و با نرخ سود 16 وام خود را بازپرداخت می‌کنند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، طرحی موثر از سوی بانک مهر اقتصاد به منظور تحقق مهم‌ترین سیاست سند اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه و تمرکز بر تولیدات و حمایت از تولیدکنند‌گان داخلی است، همچنین ترویج و فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی از اهداف دیگر اجرای این طرح از سوی بانک مهر اقتصاد است.

نجف‌پور از اختصاص بیش از یک‌هزار و 500 میلیارد تومان برای سال 94 در ارائه تسهیلات ریالی برای هموطنان ایرانی به منظور بهره‌مندی از طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی خبر داد و افزود: مردم ایران در سراسر کشور تا به امروز از این طرح با ارزش ریالی بیش از 40 میلیارد تومان استفاده کرده‌اند.

وی در ادامه به بحث اولویت و سیاست دیگر بانک مهر اقتصاد در بخش ارائه تسهیلات به کارآفرینان و زمینه‌سازی شرایط ایجاد بنگاه‌های زودبازده و کوچک اذعان کرد: تحقق تمام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری برای بانک مهر اقتصاد ضروری بود به همین منظور طرحی مبنی بر حمایت از کارآفرینان جوان و متقاضی ایجاد اشتغال‌های خانگی و زودبازده ارائه داد.

معاون اعتبارات و منابع بانک مهر اقتصاد بیان کرد: از نیمه دوم سال 92 تا پایان سال 93 بالغ بر 400 میلیارد تومان از سوی بانک مهر اقتصاد برای متقاضیان کارآفرین معرفی شده از سوی بسیج سازندگی استان‌ها اختصاص داده شده که طبق آمار رسمی مشتمل بر 38 هزار فقره تسهیلات و حداقل بالغ بر 100 هزار اشتغال در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی کشور با گام نهادن در مسیر ارائه خدمات و انجام کارهای مغفول و بر زمین مانده کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام نهاد و با همکاری مجموعه بسیجی و ولایت‌مدار بانک مهر اقتصاد به ارائه تسهیلات بانکی و ریالی در قالب وام‌های 10 میلیونی تا 30 میلیونی به کارآفرینان پرداخت.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.