سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 21:18 - دوشنبه 04 خرداد 1394

بخشدار بخش جلگه خبر داد:

گردهمایی کشاورزان بخش جلگه در امامزاده طالجرد اژیه

کشاورزان جلگه ای با حضور در گردهمایی با بحث زکات و مسائل مرتبط در حوضه کشاورزی اشنا می شوند.

رحمت الله ترابی در گفتگو با اصفهان شرق، با توجه به دوره پایان آبیاری در شرق اصفهان، از برگزاری گردهمایی کشاورزان بخش جلگه خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه اکثر کشاورزان بخش جلگه با سطح کشت بالا حضور یافته و در خصوص مسائل مرتبط با این حوضه به بیان نظرات و هم اندیشی می پردازند.

بخشدار بخش جلگه با توجه به نزدیکی فصل برداشت غله در شرق اصفهان افزود: در این گردهمایی با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت جو و مطرح شدن تکلیف شرعی زکات در بین کشاورزان، رییس زکات شهرستان و نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی حضور یافته و در خصوص نحوه پرداخت و عمل به تکلیف صحبت خواهند کرد.

وی با ذکر اهمیت پرداخت زکات مال تصریح کرد: اهمیت زکات در دین اسلام به اندازه‌ای است که در ردیف مهمترین عبادات قرار گرفته و در بسیارى از موارد همراه با نماز ذکر شده، و حتى شرط قبولى نماز به پرداخت زکات منوط شده است و لیکن همه مردم باید با بحث های مرتبط با این مساله به درستی آشنا شوند.

ترابی، پاک کردن مال، پیامدهای مثبت پرداخت زکات در بین عموم مردم و نحوه پرداخت این قسمت از مال را از موضوعات دیگری خواند که با حضور مسئولان ذیربط به سمع و نظر کشاورزان خواهد رسید.

وی قسمت دیگر گردهمایی نیم روزه کشاورزان را به راهکارهای مبارزه با آفت سن عنوان و گفت: به منظور بهره گیری همه کشاورزان از مباحث کارشناسی مبارزه با آفات کشاورزی، در این جلسه نحوه شناسایی و برخورد با این آفت توسط کارشناسان جهاد کشاورزی مطرح می شود.

گفتنی است این جلسه در امامزاده طالجرد شهر اژیه راس ساعت 16 روز 5 خرداد ماه برگزار می شود.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.