سرویس: سیاسی » بین الملل 03:06 - دوشنبه 04 خرداد 1394

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع):

بازدید از تأسیسات نظامی بیش از تهدید، تحقیر به دنبال دارد/ خالصانه به کاروان علوی ملحق شوید

وظیفه همه مسئولان در جریان مذاکرات است که تماما در چارچوب فرمایشات رهبری قدم بردارند تا موفق شوند.

دکتر محمد جواد قاسمی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق، با اشاره به گسترش روحیه استکبار ستیزی اظهار کرد: مقاومت دو ماهه یمن نشان از افزایش جمعیت مبارز با استکبار و نمونه ی ایجاد شکوفه های بیداری اسلامی در منطقه است.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) حرکت بیداری اسلامی به شکل باطنی و عمیق را به تبع از انقلاب اسلامی ایران عنوان و گفت: حرکت بیداری اسلامی به شکل عمیق رو به گسترش است و می توان اذعان کرد که فرهنگ انقلاب و اهل بیت در کشورهای مسلمان منطقه در حال نهادینه شدن می باشد به گونه ای که شعله های این حرکت به وضوح در جهان قابل مشاهده است.
*بیداری اسلامی حرکتی که با قوت دنبال می شود

وی تصریح کرد: قطعا انصارلله نسبت به چندماه قبل قوی تر وارد میدان شده است و و حرکتشان از ریشه به سمت ساقه ادامه دارد تا در آینده شاهد رشد شاخه و برگ با الگو برداری بیداری اسلامی ایران در منطقه باشیم و ال سعود بداند که خون مظلومان جهان ریشه اش را از بیخ و بن می خشکاند.
دکتر قاسمی که سابقه حضور در جبهه لبنان را داشت، با توجه به لزوم همراهی همه ملت های مسلمان با مردم یمن تصریح کرد: قطعا کمک به مسلمانان در هر جای دنیا وظیفه ذاتی دول اسلامی است و افراد در هر لباسی می توانند ایفای نقش بکنند.
وی که حضور در سپاه و افتخار پوشیدن لباس سبز پاسداری را داشت، خاطرنشان کرد: بنده به نوبه خود آمادگی حضور در جبهه مقاومت یمن و لبنان را بارها اعلام کرده ام و شهادت در لباس سبز پاسداری از آرزوهای دیرین من است.
*گوش به فرمان ولی باشیم تا عزتمان محفوظ بماند

استاد دانشگاه ازاد اصفهان اولین راهکار مقابله با دشمن را تقویت ایمان عنوان و افزود: قرآن برای مصونیت جامعه و دفاع در مقابل جنگ روانی دشمن راهکارهای دقیق و کارآمدی را ارائه داده است که باید به عنوان راهبردهای اساسی در اجرایی کردن آن تدبر نمود به گونه ای که حرکت در محدودی ایمان به عنوان اولین شاخصه مقابله با دشمن در آیات و روایات مطرح می شود.
وی ادامه داد: اگر دولتمردان با ایمان، ولایتمداری، استقامت ورزیدن و بی اعتنایی به جنگ روانی دشمن، قبول مسئولیت داشته باشند مسلما عزت ایرانی باقی خواهد ماند.
قاسمی با تعریف مختصری از واژه اعتدال گفت: اعتدال یعنی اسلام و هرجا از این خط افراط و تقریط شود حرام می شود و امروز وظیفه همه مسئولان در جریان مذاکرات است که تماما در چارچوب فرمایشات رهبری قدم بردارند تا موفق شوند.
*هسته ای امروز به عنوان پرچمی برای کشور است
مولف کتاب “راهبرد های قرآنی در جنگ روانی” با توجه به ایجاد برخی تنش ها در رابطه با مسائل هسته ای ایران بیان کرد: موضوع هسته ای امروز از بعد اقصادی به تنهایی مطرح نیست بلکه امروز همه دنیا هسته ای را به عنوان پرچمی برای ایران و اسلام می دانند که اگر از دستمان به زمین بخورد قطعا، همه مسائل پیرامون این موضوع در کشور به خطر می افتد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر طرح موضوع پروتکل الحاقی و بازدید از تسهیلات نظامی ایران، تصریح کرد: هر کشوری بازدید از تسهیلات نظامی را نمی پذیرد و قبول بازدید از این مراکز بیش از تهدید و ضرر سیاسی یک تحقیر به شمار می رود که باید با دقت توسط تیم مذاکره بررسی شود.
دکتر قاسمی با توجه به اهمیت ابعاد فرهنگی در جنگ نرم جوامع امروز خاطرنشان کرد: کاروان علوی نیروهای نخبه، فرهنگی، انقلابی و شیعه واقعی می خواهد تا با تمام توان و خالصانه به میدان آیند و سکوت، بی خیالی و موضع نگرفتن در برابر دشمن را کنار بگذارند.
وی تاکید کرد: همه افراد باید دلسوز جامعه باشند و مسلما دلواپسی نشانه یک انسان مسئول است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.