سرویس: غیر تولیدی » تنظیمی 12:49 - سه شنبه 05 آذر 1392

در جمع خبرنگاران مطرح شد

بهبود اشتغال در راستای آبیاری تحت فشار

معاون امور آب و خاک جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با 46 درصد راندمان ابیاری نسبت به کشور در جایگاه بهتری قرار دارد.

1283113866_abyari-tahte-feshar

به گزارش اصفهان شرق: داوود گرشاسبی در جمع خبرنگاران با توجه به تجهیزات جدید کشاورزی گفت: آبیاری تحت فشار تنوع زیادی نسبت به سایر آبیاری‌ها دارد و اشتغال زیادی ایجاد می کند.

وی به میزان حداکثری استفاده آب در کشاورزی بیان کرد: از مجموع کل آب کشور 83 درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود،17 درصد مابقی مربوط به بهداشت، شرب و صنعت است. طرح های آبیاری تحت فشار، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، تامین آب و مرمت و بازسازی قنوات از جمله پروژه های حفظ منابع آب و خاک است.

معاون امور آب و خاک جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: متوسط بارندگی کشور یک سوم بارندگی در جهان است، با مدیریت شرایط اقلیمی می توانیم از تاثیرات آن بر نوسانات تولیدات کشاورزی بکاهیم.

در ادامه این نشست خبری، رئیس اداره فناوری‌های کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در سخنانی گفت: با توجه به اینکه رویکردهای اساسی جهاد در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی پایدار است، ۳۴ شرکت کشاورزی اصفهان به سیستم مکانیزه تجهیز شدند.

سیروس فرهمند پروژه های ایجاد واحد‌های الگویی مکانیزه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید در استان، تامین و توزیع ماشین و ادوات و تجهیزات مشاورزی پروژه ایجاد واحدهای ارائه خدمات مکانیزاسیون کشاورزی  را از جمله پروژه‌های شاخص مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری برشمرد.

وی اظهار داشت: در راستای بهبود نظام بهره‌برداری از ماشین‌ها و ادوات کشاورزی و برای دستیابی به اهداف توسعه مکانیزاسیون در عملیات تولیدات کشاورزی و با رعایت اصول قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، واحد مکانیزه با اعتباری در قالب طرح تجهیز شبکه مکانیزاسیون ابلاغ شد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.