سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 09:12 - یکشنبه 03 خرداد 1394

گفتگو با شهردار شهر هرند:

قول 360 روزه تا اتمام جاده ای که خطرآفرین شد/ دانشنامه تاریخ هرند در آینده ای نزدیک به چاپ می رسد

شهردار شهر هرند گفت: با همکاری اداره راه و شهر سازی استان اصفهان ظرف حداکثر یکسال باند دوم جاده هرند به کوهپایه به اتمام می رسد.

به گزارش اصفهان شرق: وعده ی مسئولان شهری و برخی تیترهای شیرین انجام پروژه ها و باز گو کردن وعده های خدمت به مردم ما را بر آن داشت تا در پیگیری موضوعات مطرح شده به سراغ مسئولان مربوطه برویم.
مهندس حمید شهبازی شهردار فعال و جوان شهر هرند که میانه ای خوبی با اهالی رسانه دارد در این گفتگو همراه روز های آخر اردیبهشت ماه اصفهان شرق شد.
اصفهان شرق: احیای اماکن تاریخی شهر از اهداف اصلی شما در طول مدت مدیریت شهرداری هرند عنوان شد چه اقداماتی در این خصوص به انجام رسانده اید؟
با توجه به قول هایی که به مردم دادیم مرمت و باز سازی بازار تاریخی شهر هرند با اعتبار 100 میلیون تومان با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و همچنین مرمت آب انبار تخریب شده ی انجام خواهد شد.
در خصوص بازار هم اکنون با 50تا 60 میلیون تومان باز سازی انجام می شود تا بتوان 5 دهنه سقف تخریب شده بازار را ترمیم کرد و به منظور حفظ سنت و قدمت این بنا آجر فرش مناسبی به مرور انجام شود.
اصفهان شرق: خانه ی صباغیان هرند به عنوان بنای معروف و شناخته شده در بخش جلگه معرف حضور همگان است چه اقدامی در خصوص تبدیل این مکان به موزه در دست بررسی داشته اید؟
عملیات اجرایی این خانه به عنوان موزه مردم شناسی با مشارکت سازمان میراث انجام می شود و شهرداری طی صحبت با مدیر کل میراث نسبت به باز سازی این مکان جهت موزه مردم شناسی اقدام کرد.
همچنین شهرداری در راستای طرح های اجرایی کار آزاد سازی فضا اطراف خانه ی صباغی ها را دنبال می کند تا بتوان در آینده ای نزدیک فضای فرهنگی مطلوبی را به ثمر برساند.
اصفهان شرق: در گفتگو های اخیر شما از پیگیری های شورای شهر و شهرداری در خصوص اورژانس شهری هرند جلسه ای با حضور مسئولان شهر و بخش هرند در محل وزارت بهداشت و درمان برگزار شد و مقرر شد نسبت به انجام امور کارشناسانه و ایجاد پایگاه اورژانس شهری بررسی های لازم انجام شود؟

همچنین با پیگیری های مجدانه مسئولان شهر هرند فراخوان پلیس +10در سایت زده شد تا افراد متقاضی ثبت نام و بر اساس مقررات ناجا نیرویی کار آمد با صلاحیت لازم برای این بخش انتخاب شود تا بتوان خدمات مرتبط را برای صرفه جویی در وقت برای مردم به ارمغان آورد.
اصفهان شرق:2 ماه از کلنگ زنی جاده ی هرند به کوهپایه می گذرد کار تا چه مر حله ای به انجام رسیده است؟
پیمانکار با توان بیشتری شروع به زیر سازی می کند و در جلسه ای با حضور شهرداری و راه و شهر سازی استان اصفهان مقرر شد تا ظرف حداکثر یک سال پروژه باند دوم مسیر هرند به کوهپایه به اتمام برسد و امیدواریم مسیری که در سالهای قبل آمار بالایی از تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داد رفع خطر شود.
اصفهان شرق: شما در ایام عید تاکید بسیار بر چاپ بوشور معرفی شهردارید تا کنون چه برنامه های مدون در رابطه با معرفی این شهر انجام داده اید؟
این موضوع از ابتدای ورود به شهرداری از موضوعات مهم برای بنده به شمار می رفت در حال حاضر مقدمات چاپ کتاب و دانشنامه در خصوص معرفی فرهنگ و تاریخ شهر هرند در دست بررسی و مطالعه داریم و امیدواریم بتوان به رشته ی تحریر در آوریم.
مقرر شد کمیته ای منتخب از شهرداری و شورای شهر و همچنین اهالی فرهنگ و قلم هرند تشکیل شود تا این گروه پس از هم اندیشی نسبت به تالیف و انتشار این اثر اختصاصی اقدام شود.
همچنین مستند 30 دقیقه ای دیار ماندگار با هدف اشاره به آداب و رسوم و تاریخ هرند به زودی پس از انجام مراحل فنی از شبکه 2 وجام جم پخش می شود و اثری ایده آل در نشان دادن فرهنگ هرند است.
مهندس شهبازی در پایان یاد آور شد تا با همدلی و همزبانی مسئولان و مردم بتوان در جهت تحقق وعده های عمرانی و فرهنگی شهر گام های اجرایی برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.