سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:07 - یکشنبه 03 خرداد 1394

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر اصفهان

آلودگی هوا اصفهانی‌ها را تهدید می‌کند

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از مشکلات کلان‌شهر اصفهان است، گفت: آلودگی‌ها به صورت فزاینده‌ای سلامت مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛  غلامحسین صادقیان در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از مشکلات کلان‌شهر اصفهان است، اظهار کرد: آلودگی‌ها به صورت فزاینده‌ای سلامت مردم را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: کاهش آلودگی شهر اصفهان همواره یکی از مطالبات مردم از مسئولان و شورای اسلامی است و در دو سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تدوین و تصویب طرح کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان از جمله این اقدامات است، تصریح کرد: این طرح با پیگیری شخص استاندار در حال پیگیری بوده و با تقسیم‌بندی منابع آلودگی وظایف مشخصی برای سازمان‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس اخبار واصله با وجود اقدامات خوبی که در این زمینه صورت گرفته اما برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها وظایف محوله را به خوبی انجام نداده‌اند، ادامه داد: با توجه به این موضوع از هیئت رئیسه شورا درخواست می‌کنم در یکی از جلسات تلفیق از مدیرکل محیط زیست دعوت شود تا ضمن ارائه گزارش در زمینه نتایج طرح در ارتباط با اقدامات ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری در این زمینه توضیحات لازم ارائه شود.

صادقیان تاکید کرد: دستور‌العمل اطلاع‌رسانی زمان سم‌پاشی فضای سبز به شهروندان باید تهیه شود.

وی با بیان اینکه حفظ و توسعه فضای سبز شهر اصفهان یکی از اقدامات خوب شهرداری در سال‌های اخیر است که به نوعی تحسین هر بیننده و گردشگری را به دنبال دارد، افزود: یکی از الزامات حفظ این شرایط سم‌پاشی به موقع است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: البته باید در این راستا به حفظ سلامت مردم و کارگران سم‌پاشی توجه لازم شود.

وی با بیان اینکه در زمان سم‌پاشی درختان هر محله و منطقه باید اطلاع‌رسانی لازم به مردم آن منطقه یا محله صورت بگیرد، اظهار کرد: در حال حاضر عنوان می‌شود این اطلاع‌رسانی توسط صدای شهر صورت می‌گیرد که به نظر می‌آید کفایت نمی‌کند.

صادقیان با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع شهرداری باید در دستور‌العمل اطلاع‌رسانی زمان سم‌پاشی فضای سبز به شهروندان را طی دو ماه آینده تدوین کند و به شورای اسلامی شهر ارائه دهد، ادامه داد: معاونت خدمات شهر نیز باید به معاونت خدمات شهری و محیط زیست تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه حفظ محیط زیست برای نسل آینده یکی از شاخصه‌های شهر پایدار است، تصریح کرد: این امر مستلزم هماهنگی و اقدامات تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری یادآور شد: شهرداری نقش اساسی و ارزنده‌ای را در حفظ و ارتقای شاخص‌های زیست محیطی دارد و با توجه به این موضوع باید برای تبیین و ارتقای این جایگاه و تخصصی‌تر عمل کردن در این زمینه در ساختار شهرداری جایگاه ویژه‌ای برای محیط زیست در نظر گرفته شود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.