سرویس: تولیدی » خبر پوششی 08:48 - یکشنبه 03 خرداد 1394

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان:

کارگروه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در کانون مساجد / مسجد تعلق به حزب و قومیتی خاص ندارد

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان از اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی کارگروه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در کانون های مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، اولین جلسه نمایندگان کانون های مساجد استان با مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان برگزار شد.
رمضانعلی معتمدی در دیدار ۲۰ نفر از مدیران مسوول کانون های مساجد استان و مدیران مناطق شهرستان اصفهان گفت: شما نماینده ۱۷۰۰ کانون مسجد که در سطح استان فعالیت دارند ، می باشید و همه باید توجه داشته باشیم که مسجد از خدا و خانه خداست و به هیچ حزب و جناح و قومیتی تعلق ندارد و همچنین کانونهای مساجد بر اساس مبانی ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری فعالیت می می کنند.
مسوول دبیرخانه کانو های فرهنگی هنری مساجد استان تصریح کرد: لازم است دست اندرکاران کانون های مساجد از تمامی ظرفیت های موجود و قابل ایجاد بهره برده و علاوه بر فعالیت های قبلی خود در حوزه های جدید و مورد نیاز جامعه از جمله فراهم کردن زمینه استفاده بهینه و مفید از فضای مجازی ، مباحث خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی وارد عمل شوند.
وی با بیان این که در حال بررسی و برنامه ریزی برای استفاده مناسب از ظرفیت و فرصت فضای مجازی هستیم ، گفت: رونق دادن به هنرهایی مانند سرود، خطاطی، تذهیب، تاتر دینی و…. که سازگار با مسجد است، باید مورد توجه مدیران و فعالان کانون های مساجد باشد.
این فعال فرهنگی استان با اشاره به این که تا کنون در کشور۲۰۲۰۰ کانون در مساجد راه اندازی شده است، اذعان کرد: استان اصفهان با ثبت و راه اندازی ۱۷۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد سرآمد استان ها می باشد و رتبه اول را در سطح کشور دارا ست و در حالی که برخی استان ها فقط ۲۵۰ کانون دارند، ما فقط در شهر اصفهان بیش از ۵۰۰ کانون داریم.
وی با اشاره به این که اساسنامه ستاد عالی تنظیم و برای طرح و تصویب در هیات دولت در اختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته؛ افزود: با تصویب این اساسنامه خیلی از موانع موجود برداشته خواهد شد، ضمن این که رتبه بندی کانون های مساجد در دستور کار ستاد عالی کانون های مساجد کشور قرار دارد و ما پیگیر سهم استان هستیم.
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان درباره نحوه حمایت دبیرخانه از کانون های مساجد اظهار کرد: حمایت دبیرخانه بر اساس تفاهم نامه تنظیمی سالیانه با کانون ها و گزارشاتی و مستنداتی که به دبیرخانه ارسال می شود ، صورت می گیرد که سرانه هرکانون در سال ۹۳ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان بوده، اما بر اساس فعالیت ها و بازرسی های انجام شده و گزارشات واصله برخی کانون ها کمتر از نصف این مبلغ و کانون ها که بر اساس عملکرد و گستره جغرافیایی و فعالیت در چارچوب مباحث تبیین شده توسط مقام معظم رهبری مثل اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، خانواده و… فعالیت خوبی داشته اند، چندین برابر سرانه دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: از لحاظ اعتباری در بودجه ۹۴ اعتبارات کانون های مساجد با ۲۵ درصد افزایش دیده شده است که امیدواریم به موقع و کامل تخصیص داده شود و در برنامه ششم هم نگاه مطلوبی به کانون های مساجد شده است.
معتمدی از اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی کارگروه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در کانون های مساجد خبر داد و گفت: این طرح ابتدا به صورت نمونه در سطح ۲۰ کانون منتخب استان اصفهان اجرا می شود و سپس سراسری خواهد شد.
وی در پایان ضمن تشکر از فعالان کانون های مساجد ، گفت: توسعه کانون های مساجد به جهات مختلف مد نظر مسوولان کشور است و اساس کار بر مردمی بودن فعالیت ها و استفاده از ظرفیت های مردمی است و دبیرخانه مسوولیت صدور مجوز و نظارت و تا حدودی حمایت را دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.