سرویس: سیاسی » بین الملل 15:15 - شنبه 02 خرداد 1394

در اقدامی بر خلاف مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

وزارت علوم پرونده آموزشی دانشجویان بورسیه را بست+ سند

وزارت علوم پروفایل آموزشی دانشجویان بورسیه را بسته و آنها را مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین چند ۱۰ میلیونی می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سخنگوی شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه گفت: با توجه به عدم برخورد دستگاه‌های قضایی و نظارتی با تخلفات گسترده سازمان امور دانشجویان در موضوع بورسیه‌ها، این سازمان علاوه بر تخطی از مصوبه کمیسیون اصل نود مجلس، مشغول اعمال مجازات‌های غیر‌قانونی بر ضد دانشجویان  بورسیه است.

وی افزود: وزارت علوم در اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی پروفایل آموزشی دانشجویان بورسیه را بسته و آنها را مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین چند ده میلیونی می‌کند. این اقدام در حالی است که دانشجویان بورسیه کماکان به صورت کتبی تفهیم اتهام نشده‌اند.

سخنگوی شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه تصریح کرد: سازمان امور دانشجویان در نامه‌هایی فوق محرمانه از روسای دانشگاه‌ها خواسته که احکام لغو بورس و مجازات‌های سازمان دانشجویان علیه دانشجویان بورسیه را به صورت کاملا شفاهی و در گوشی ابلاغ کنند و از دادن هرگونه متن و یا حکم مکتوب به دانشجویان خودداری نمایند. این بدعت موید حرکت سیاسی، غیرقانونی و خلاف موازین سازمان امور دانشجویان در پیگیری موضوعات جناحی و طیفی مسئولان آن است.

وی تصریح کرد: این دانشجویان بارها از مسئولان دلسوز استمداد کردند و اکنون نیز معتقدیم سکوت آنها و عدم ارجاع مسئله بورسیه‌ها به مراجع بی‌طرف قضایی و نظارتی عادل اوضاع را در این زمینه پیچیده‌تر می‌کند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.