سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 17:52 - جمعه 01 خرداد 1394

جانباز 70 درصد حسن آبادی:

دستی که در کربلای ایران جا ماند/ نبود وسایل توانبخشی مشکل جانبازان مناطق محروم

حسینعلی شفیعی از جانبازان 70 درصد حسن آبادی بر داشتن بصیرت و دشمن شناسی نسل جوان تاکید داشت.

به گزارش اصفهان شرق: بمناسبت سوم شعبان سالروز ولادت جانباز کربلا حضرت ابوالفضل(ع) و دلاوری های آن حضرت در دشت کربلا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به دیدار جانباز70درصد حسینعلی شفیعی رفتیم تا از خاطرات و فدارکاریهای خود بگوید.
اصفهان شرق: از خودتان شروع کنید؟
حسینعلی شفیعی حسن آبادی فرزند علی در سال 1349 در شهر حسن آباد متولد شدم در سال 63 برای اولین مرتبه به جبهه اعزام و تا سال 1366 که مجروح شدم به صورت متناوب بمدت 21 ماه در جبهه های غرب و جنوب کشور در کنار رزمندگان اسلام حضور داشتم.
آرپیچی زنی، مسئول تیم آرپیچی زن ها، امدادگر و مسئول عقیدتی و فرهنگی از جمله فعالیت های بنده در جبهه بود.
اصفهان شرق: نحوه جانبازی خود را برای خوانندگان شرح دهید؟

بنده به عنوان پاسبخش در شامگاه 28/11/1366 در منطقه فاو در جنوب عراق هنگامی که در حال سر کشی و بازدید از سنگرهای خط مقدم در ناحیه ای بنام پیشانی که در حوزه استحفاظی گردان امام حسن مجتبی(ع) از لشکر مقدس امام حسین(ع) بودم بر اثر اصابت ترکش خمپاره 60 میلی متری که در کنارم به زمین افتاد به شدت مجروح شدم و باعث قطع دست چپ و آسیب دیدن سایر قسمت های بدنم بویژه سمت چپ شد.
اصفهان شرق: خاطره ای شیرین از سالهای حضور در میدان نبرد را بازگو کنید؟
یک شب مشغول حفاظت خط مقدم در منطقه شلمچه بودم که دشمن شروع به ریختن آتش شدید از جمله آرپیچی، خمپاره و آتش تانک ها نمود تا ما را بترساند. یادم هست من هم بالای خاکریز با اسلحه ی کلاشینکوف اقدام به تیر اندازی می کردم که ناگهان گلنگدن اسلحه بر اثر تیر اندازی زیاد گیر کرد در همین لحظه فرمانده گردان که نزدیک من بود اسلحه را گرفت و تعمیر کرد و دوباره اسلحه را به من برگرداند.
دوباره شروع به تیر اندازی کردم، هوا بسیار غبار آلود و پر از دود و آتش بود که یک لحظه احساس کردم دستم تیر خورده و به شدت سوخت، در همان لحظه فریاد زدم مجروح شدم و وقتی امداد گرها حاضر شدند و مرا به اورژانس خط مقدم بردند.
جالب این بود که اصلا مجروح نشدم و این سوختگی و احساس خونریزی در دستم در اصل قطره های گازویئل داغی بود که وارد آستین پیراهنم شده و سوزش شدیدی را ایجاد کرده بود. زیبایی این خاطره این بود که آن شب تا مدتی خنده بر لبان رزمندگان نمایان شد.

DSC05957

اصفهان شرق: جانباز واقعی از منظر شما کیست؟

جانباز یعنی ایثار و از خود گذشتگی و جانباز کسی است که بتواند در راه هدفی که برای آن عضوی از بدنش را از دست داده یا صدمه دیده ثابت قدم بماند.

اصفهان شرق: شرایط کاری و تحصیل، قبل وبعد از جانبازی را شرح دید؟
قبل از جانبازی دانش آموز بودم ولی حمله دشمن به سر زمین و وطنم موجب شد که کلاس درس را رها کنم و در جبهه ی جنگ حضور یابم. بعد از جانبازی با وجود مشکلات جسمی و وجود ده ها ترکش در بدنم خوشبختانه مشغول تحصیل در دانشگاه در مقطع کارشناسی هستم.
اصفهان شرق: مشکلات جانبازان را چطور ارزیابی می کنید؟
مشکلات ما مشکلات مردم است و دولتمردان باید این مشکلات را رفع کنند چرا که ما همه مردم ایران یک امت واحدیم البته مشکل مخصوص ما جانبازان، خصوصا منطقه جرقویه علیا بعلت دور بودن از مرکز استان جهت خدمات درمانی و ورزش های توانبخشی دچار مشکل هستیم و هیچ گونه وسایل ورزشی توانبخشی در منطقه وجود ندارد.البته در سال گذشته نیز در روز جانباز همین مسئله را یاد آور شدیم ولی هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
اصفهان شرق: حوادث پیرامون یمن چه خطراتی را برای شما تداعی می کند؟

تجاوز دولت بعثی عراق در حمله به شهر ها و بمباران شهرها و روستاها و کودک کشی را به یاد می آورد و مسلما از این دشمنی به کشور مسلمان یمن اندوه غیر قابل وصف وجودم را میگیرد.
عزت کشور و دشمن شناسی امروز چه وظیفه ای را برای همه ملت محول می کند؟
عزت و سر بلندی کشور در این زمان مرهون ایثار و از خود گذشتگی جوانان دوران انقلاب و جنگ بوده است و همان دشمن امروز به روشهای پیچیده تری بر علیه ما اقدام می کند و وظیفه همه در این برهه از زمان ادامه دادن راه و هدف شهیدان، داشتن قوه دشمن شناسی قوی و بصیرت است و همه باید بکوشیم تا کشورمان روز به روز سر افرازتر و سر بلندتر در مقابل دشمنان بایستد و از حق خودمان دفاع کنیم.
سخن اخر شما:
برای همه آرزوی سلامتی دارم وامید وارم جوانان و نوجوانان با مطالعه زندگی شهدا بتوانند دنباله رو هدف و راه انها باشند و نامگذاری چنین روزهایی فرصتی جهت الگوپذیری ازفداکاریهای جانباز کربلا وایثارگران هشت سال دفاع مقدس باشد و از خبر گزاری اصفهان شرق که در راه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت تلاش می کند مخلصانه تشکر می کنم.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “دستی که در کربلای ایران جا ماند/ نبود وسایل توانبخشی مشکل جانبازان مناطق محروم”

  1. ملکي گفت:

    روز جانباز بر همه شهيدان زنده مبارک باد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.