سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:05 - جمعه 01 خرداد 1394

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی اصفهان

کشت ۶۱ هزار و ۵۰۰ هکتاری گندم در اصفهان

مدیر حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان از کشت ۶۱ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری به دلیل باز شدن آب رودخانه زاینده رود با افزایش کشت گندم مواجه هستیم و اصفهان بیشترین کشت گندم استان را دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم, محمد رحیمی به اشاره به تولید محصول سالم اظهار داشت: تولید محصول سالم با کنترل آفات و نظارت کارشناسان بخش کشاورزی امکان پذیر است که در این راستا از 125 نفر کارشناس استفاده می شود.

وی افزود: کارشناسان با راهنمائی و آموزش و حضور مستقیم در مزرعه و شناسائی آفات و استفاده از تجهیزات به روز، کشاورز را در تولید محصول سالم هدایت و یاری می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: شبکه های مراقبت با بررسی آفات و شناسائی کانون ها از بروز هرگونه خطر از سوی آفات و علف های هرز و خسارات ناشی از آن مقابله می‌کنند.

وی با بیان اینکه شبکه های مراقبت جهاد کشاورزی 2 دسته هستند، خاطرنشان کرد: شبکه های مراقبت شامل بخش خصوصی و دولتی هستند که با سرکش دائم به مزارع و محصولات، عوامل خسارت به محصول را شناسائی کرده و دستور کنترل را به کشاورز می دهد و در صورتی که نیاز باشد جهاد کشاورزی هم برای کنترل آن ها اقدام می‌کند.

رحیمی گندم را یک محصول مهم و استراتژیک دانست و بیان کرد: محصول گندم کل استان به دلیل اینکه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و تحت کنترل و پوشش شبکه مراقبت است.

وی از کشت 61 هزار و 500 هکتار گندم در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته 60 هکتار گندم کشت شد اما در سال جاری به دلیل باز شدن آب رودخانه زاینده رود با افزایش کشت گندم مواجه هستیم و اصفهان بیشترین کشت گندم استان را دارد.

مدیر حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به کشت 55 هزار هکتاری جو در استان اظهار داشت: مناطق کشاورزی استان به 3 بخش گرم و کویری، مرکزی و معتدل و سرد و کوهستانی تقسیم می شود که با توجه به بارندگی های بهاری و رطوبت هوا باید مراقب خسارت زنگ گندم و سن غلات بوده و به شدت کنترل شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.