اصفهان شرق

بازی با افکار عمومی توسط کابینه تدبیر و امید/ دولتی ها: یارانه حذف شد، حذف نشد، فرآیند حذف شروع می شود!

کدخبر: 63119
1394/03/01 در ساعت 12:12

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا, در روزهای اخیر موضوع حذف یارانه های نقدی مردم توسط دولت به یکی از مهم ترین سوژه های تایید و تکذیب برخی از مسئولان تبدیل شده به طوری که در این میان دیده می شود که حرف های ضد و نقیضی در این خصوص تاکنون مطرح شده است.

 

دولتی ها در این خصوص طی هفته گذشته با اعلام اخبار مختلف و متناقض نشان داده اند که تاکنون موضع مشخصی در این خصوص ندارند، هر چند که برخی از اخبار حاکی از صحت حذف یارانه های نقدی توسط دولت است.

 

محمد باقر نوبخت به عنوان سخنگوی دولت و کسی که بارها اخبار متعددی را تکذیب کرده است، روز دوشنبه هفته جاری در جریان بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز گفت: 4میلیون نفر از آغاز امسال از فهرست یارانه بگیران حذف شده اند و در تلاش برای ایجاد بانک‌های اطلاعاتی قوی هستیم، تا تبعیضی به وجود نیاید.

 

اما پس از جنجال هایی که در ادامه انتشار این خبر به وجود آمده، طولی نکشید که پایگاه اطلاع رسانی دولت سخنان سخنگوی خود را تکذیب و اعلام کرد چنین صحبت هایی صحت ندارد.

b_0

 

هر چند که پایگاه اطلاع رسانی دولت صحبت های نوبخت را تکذیب کرد اما سخنان وزیر اقتصاد و دارایی در روزهای اخیر به نوعی می تواند تایید کننده سخنانی باشد که دولت تکذیب کرد.

 

علی طیب‌نیا در همایشی که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد با اشاره به این‌که مساله‌ی حذف یارانه‌ افراد پردرآمد بر عهده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، گفت: با توجه به اطلاعات مختلفی از افراد فرآیند حذف یارانه پردرآمد‌ها شروع شده و قرار است با دقت کامل این عملیات انجام شود. اظهار کرد: اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه‌ی حذف یارانه پردرآمد‌ها را می‌توان از وزیر کار و رفاه اجتماعی گرفت.

 

ttt

واکنش های متعدد به حذف یارانه ها

 

اظهارات سخنگوی دولت که پس از مدت کوتاهی توسط پایگاه اطلاع رسانی دولت تکذیب شد، واکنش هایی را به همراه داشت.

 

محمدرضا پور ابرهیمی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چند روز گذشته برخی افراد کارمند و مستحق دریافت یارانه نقدی به بنده مراجعه کرده و نسبت به عدم دریافت یارانه اعتراض کردند.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت غیر منطقی یا برحسب اشتباه حذف یارانه ها را انجام دهد که تبعات آن را به مجلس مرتبط کند که مجلس در قانون بودجه ۳ هزار میلیارد اعتبارات یارانه های نقدی را کاهش داده است. مجلس واکنش نشان خواهد داد.

 

وی تاکید کرد: دولت باید شاخص های خود برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی را به صورت شفاف بیان کند.

 

پور ابرهیمی گفت: از دولت درخواست کرده ایم گزارشی در این خصوص به کمیسیون اقتصاد ارائه دهند.
همچنین سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان دیگر افرادی بودند که در مجلس در خصوص حذف یارانه ها هشدار داده و اعلام کردند.

 

بازی دولت با افکار عمومی

 

سخنان ضد و نقیض مطرح شده در روزهای اخیر از سوی دولتی ها نشان دهنده این است که کابینه یازدهم احترامی برای افکار عمومی قائل نیست و به راحتی اخبار را تایید، تکذیب و یا در حال تایید اعلام می کند.

 

42716

 

در موضوع حذف یارانه ها همانطور که مشخص است رویه ای همانند اخبار منتشر شده در خصوص فکت شیت ایرانی توسط دولت، در حال اجراست.

 

در موضوع فکت شیت نیز دولتی ها در اظهار نظرهایی جداگانه اعلام کردند که “فکت ایرانی منتشر شده است”، “فکت شیت ایرانی منتشر نمی شود” و یا “فکت شیت ایرانی منتشر خواهد شد”.