سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 12:32 - پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394

پیشکسوت پاسدار شهر اژیه:

پرونده خدمات مردم شرق اصفهان نزد خدا ثبت و ضبط شد

پیشکسوت پاسدار شرق اصفهان گفت: بهترین دوران زندگی خود را زمانی می دانم که در جبهه دفاع مقدس دلاورمردان ایران حضور داشتم.

به گزارش اصفهان شرق: همزمان با سوم شعبان، یاد و خاطره سومین امام شیعیان در دلها به جوش می آید که برای پاسداری از دین خدا، اهل بیت خود را راهی کربلا کرد تا صحنه ای از عشق و ایثار 72 یار دیرین و ایستادگی وصبر خواهری به بلندای آسمان را به ثبت برساند.
بر همین اساس و به مناسبت روز پاسدار، به دیدار پیشکسوت سپاهی شرق اصفهان رفتیم تا ضمن آشنایی بیشتر با حاج مجتبی محسنی اژه ای بتوان چهره ای موفق را به نسل چهارم انقلاب بشناسانیم.
اصفهان شرق: خودتان را معرفی کنید؟
ضمن تبریک ایام شعبان، مجتبی محسنی فرزند عبدالعلی متولد 1331 ساکن شهر اژیه از توابع بخش جلگه شهرستان اصفهان هستم.
اصفهان شرق: سال ورود و انگیزه شما به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چه بود؟
در تاریخ 20 دی ماه سال 60 به سپاه وارد شدم ولی قبل از آن در شغل آزاد با درامد نسبتا مکفی مشغول بودم و بعنوان بسیجی فعال با برادران پاسدار همکاری بسیار داشتم به گونه ای که فرماندهی اولین پایگاه مقاومت بسیج شهر اژیه را به عهده گرفتم.
در سالهای 60 از بین بسیجیان، تعدادی که سابقه فعالیت بیشتر را داشتند، توسط فرماندهان که شهید اصغر یزدان پناه هم از جمله آنها بود، برای ورود به سپاه انتخاب می شدند و برای من افتخار بود که در لباس پاسداری بتوانم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خدمت کنم.

787878787777
اصفهان شرق: تا چه میزان به اهدافی که در سپاه به دنبال ان بودید، دست یافتید؟
دستیابی به اهداف را نمی توان به صورت درصد بیان کرد زیار در بسیاری از ماموریت ها به موفقیت بالای صد در صد و در برخی پیروزی نسبی را به دست می آوردیم که علل و عوامل بسیاری در این رقم نقش داشتند ولی در کل می توان گفت با رشادت فرماندهان و همرزمان اکثر مواقع موفقیت های بسیاری توسط فرزندان انقلاب در سپاه محقق می شد.
اصفهان شرق: مسئولیت های شما در طول خدمت در سپاه چه بود؟
به خاطر کمبود نیروی رسمی و از طرفی عنایتی که مسئولان مافوق به حقیر داشتند معمولا چند مسئولیت اعم از فرمانده ناحیه و سه دوره فرمانده ناحیه امام علی(ع) و دو دوره فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نطنز را به عهده داشتم و بهترین دوران مدتی بود که در جبهه دفاع مقدس دلاورمردان ایران حضور داشتم.
اصفهان شرق: عملکرد سپاه در شرق اصفهان در طول سی و چندمین سال تاسیس چگونه محقق شده است؟ آیا به نحو احسن برنامه های سپاه در شرق اصفهان دنبال شد؟
عملکرد سپاه در شرق اصفهان قابل تحسین بوده و هست و در طول 8 سال دفاع مقدس ناحیه فعلی امام علی(ع) بعنوان بسیج چهار یکی از مناطق چهارگانه شهرستان اصفهان بود و با توجه به اینکه از لحاظ جمعیتی کم تر از دیگر مناطق بود لیکن در اعزام بسیجیان و کمک های مردمی به جبهه رتبه اول را به خود اختصاص داد و عامل همه این موفقیت ها چیزی جر روحیه انقلابی و پیروی از ولایت مطلقه فقیه نبود.
متاسفانه به دلیل عدم امکانات پیشرفته امروزی در آن زمان تمام خدمات مردم ولایی شرق اصفهان ثبت و ضبط نشد و از طرفی اخلاص و ایثار امت شهید پرور باعث شد تا حداکثر فعالیت ها به صورت گمنام انجام شود و پرونده آنها در پیشگاه خداوند ثبت و ضبط شود.
اصفهان شرق: به نظر شما سپاهیان امروز ما باید چگونه در راستای کار خود قدم بردارند تا بتوان انقلاب را سالم تحویل امام زمان(عج) داد؟
مطالعه تاریخ دهه شصت و حضور سپاه در خدمت انقلاب اسلامی و صحنه های مختلف می تواند کشور را در مقابله با چالش ها و کینه توزی های دشمنان حفظ کند و حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی همان خط امام و ولی امر مسلمین است تا بتوان پرچم جمهوری اسلامی را به دست صاحب اصلی یعنی حضرت ولی عصر(عج) تقدیم نماییم.

Vater-Mark-(2)76578787878
اصفهان شرق: نقش دیروز و امروز سپاه در منطقه چه بوده است؟
نقش سپاه دیروز و امروز انجام ماموریت های تعیین شده در اساسنامه سپاه پاسداران است و ان دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و تا کنون به نحو احسن عمل کرده و در آینده نیز عمل خواهد کرد.
اصفهان شرق: در تاسیس سپاه پاسداران عزت و سربلندی کشور مهم دنبال شد، چطور می توان در مذاکرات اخیر عزتمند جلو رفت؟
مسئولان دیپلماسی کشور باید خط قرمز های رهبری را به صورت صد در صد رعایت کنند تا عزت و پیشرفت به دست آمده که مرهون خون هزاران شهید و معلول و جانباز است در کشور ما برای همیشه به همراه داشته باشد.
اصفهان شرق: سخن پایانی شما با جوانان امروز و سپاهیان این مرز و بوم چیست؟
اگر ملاک و معیار تصمیمات و جهت گیری های ما بر اساس رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری باشد و به توصیه های این بزرگواران عمل نماییم قطعا به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کرده ایم و در دنیا و اخرت شرمنده نخواهیم شد.
و در پایان از اینکه فرصتی را در اختیار بنده گذاشتید سپاس گزارم و از خداوند آرزوی توفیق و سربلندی برای تک تک بچه های قرار گاه می کنم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.