سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 12:14 - پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394

همزمان با اولین جلسه ستاد زکات جرقویه علیا:

پرداخت زکات در قالب فرهنگ نهادینه شود

تشویق و ترغیب کشاورزان منطقه جهت ادای فریضه زکات و فرهنگ سازی این مسئله توسط روحانیون انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: جلسه ستاد زکات بخش جرقویه علیا امروزدر سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد. در این جلسه کاظمی بخشدار بخش جرقویه علیا ضمن خیر مقدم به حضار در خصوص دستور کار جلسه و تشکیل ستاد زکات در منطقه سخنانی بیان کرد.
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان افزود: متاسفانه در سالهای اخیر کمتر به مسئله زکات توجه شده است و همه بایستی در امر تشویق و فرهنگ سازی این فریضه الهی کوشش کنیم.
حجت الاسلام عسگری در ادامه تاکید کرد: ستاد زکات شهرستان آمادگی لازم جهت جمع آوری زکات مناطق را دارد و بعد از جمع آوری زکات از منطقه پرداخت عین آن توسط ستاد زکات به همان منطقه انجام خواهد شد.
شیخ عباس صادقی نماینده ستاد تبلیغات اسلامی در جرقویه علیا در سخنان کوتاهی تصریح کرد: در قرآن و روایات اسلامی بعد از مقوله نماز به ایفای زکات سفارش شده است و تکرار شدن این مسئله در جاهای مختلف قرآن حاکی از اهمیت موضوع دارد و جهت اشنایی کشاورزان به اثرات پرداخت زکات در زندگی و کسب و کار شان باید به مسئله فرهنگ سازی آن در بین مردم توجه کرد.
شایان ذکر است در این جلسه بخشدار، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی بخش جرقویه علیا، مدیریت جهاد کشاورزی جرقویه علیا، دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستاها و ریئس شورای شهر حسن آباد، مدیریت کلانتری شهر حسن اباد، فرماندهی بسیج حوزه 5حضور داشتند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.