سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:11 - چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394

هک تلفن همراه تنها با یک انگشت

یک افسر سابق نیروی دریایی آمریکا قطعه ای اختراع کرده که با استفاده از آن می توان به تلفن‌های همراه به راحتی نفوذ کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از مشرق، این روزها با پیشرفت فناوری چندان عجیب نیست که وسایلی زیر پوست انسان جاسازی شده و برای مصارف پزشکی، علمی و… استفاده شود. اما مورد عجیب دیگری وجود دارد که نه برای اهداف پزشکی است و نه وسیله ای برای سرگرمی! یک افسر سابق نیروی دریایی آمریکا که اکنون در شرکت فناوری APA کار می کند قطعه ای اختراع کرده است که با استفاده از آن می توان به تلفن های همراه به راحتی نفوذ کرد.

اگر شما چند ثانیه گوشی خود را در اختیار این فرد قرار دهید با استفاده از یک نوع فناوری جدید می تواند رمز آن را به دست آورد، اعلان های آن را چک کند و به گالری عکس های شما هم سرک بکشد.

1037417_274

گفته می شود این قطعه اختراع شده می تواند آینده امنیت سایبری را متحول نماید. این قطعه در انگشت دست فرد قرار می گیرد و همان طور که مخترع آن، این قطعه را به آزمایش گذاشته، با لمس گوشی توسط انگشت می توان به محتویات تلفن های همراه دیگران نفوذ کرد. البته سازنده این قطعه گفته است که آن را نه برای اهداف خرابکارنه، بلکه برای اثبات نا امن بودن تلفن های همراه ساخته است.

او می گوید: «قصد داشتم اثبات کنم که بالاخره یک روز رایانه ها و دستگاه های پردازشی می توانند به راحتی تلفن های همراه ما را هک کنند.»

مخترع این قطعه تاکید می کند که این کار را تنها با استفاده از یک نوع فناوری انجام داده است و پیشرفت سریع فناوری می تواند این کار را در مورد همه رمز ها و دستگاه های دیگر انجام دهد. او می گوید: «کل ایده ما این است که به مردم ثابت کنیم هر قفلی با فناوری می تواند شکسته شود.»

او توضیح می دهد: وقتی این قطعه را نزدیک دستگاه تلفن همراه قرار دهیم یک صفحه نمایش باز می شود که اگر در آن صفحه گزینه بله را انتخاب کنیم، فایلی در گوشی نصب می شود که با استفاده از آن هر کاربری می تواند به گوشی نفوذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.