اصفهان شرق

مخابرات اصفهان در حذف پیامک‌های تبلیغاتی ‌ناتوان است

کدخبر: 62956
1394/02/30 در ساعت 11:11

به گزارش اصفهان شرق؛به نقل از فارس، حسین کشایی در جمع خبرنگاران از شایعه شنود مکالمه‌های تلفنی اظهار بی‌اطلاعی و بیان داشت: شرکت مخابرات متولی این مشکل نیست و هیچ‌گونه شنود و پارازیتی در شبکه‌های ماهواره‌ای از سوی مخابرات انجام نمی‌شود.

وی همچنین درباره اعتراض و تحصن جمعی از بازنشستگان مخابرات استان در مقابل اداره کار به دلیل به تعویق افتادن مطالباتشان، افزود: این مطالبات حق مسلم بازنشستگان است البته باید خودشان پیگیر موضوع باشند ضمن اینکه اعتراض انجام شده نیز در دست بررسی است.

مدیر عامل شرکت مخابرات اصفهان از راه‌اندازی سرویس «اس‌فون» در این استان خبر داد و اظهار کرد: سرویس «اس‌فون» با قابلیت ارتباط‌دهی تمامی خطوط به یکدیگر در نیمه شعبان راه‌اندازی می‌شود.

کشایی ادامه داد: با نصب این سیستم روی تلفن همراه، ارتباط در تمام شبکه‌های مجازی با مخاطبان امکانپذیر است و به دنبال افتتاح سایت «اس فون» که به منظور توسعه شبکه وای‌فای در سطح استان صورت می‌گیرد شماره هشت رقمی بر روی صفحه نمایش تمام مشترکین تلفن همراه نشان داده می‌شود که در صورت موافقت از سوی مشترکان از این پس تمام تماس‌هایی که با تلفن ثابت برقرار می‌شود، رایگان محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه این نوع ارتباط بسیار اندک خواهد بود، خاطر نشان کرد: حداقل 100 هزار مشترک برای جذب «اس‌فون» پیش‌بینی شده و 10 هزار تومان هزینه اولیه دریافت این سرویس است.

مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان اصفهان در خصوص یکسان‌سازی پیش شماره‌های شهری گفت: هرچند اجرای این طرح به نفع مشترکان بوده اما شرکت مخابرات با کاهش 25 درصدی پرداخت هزینه از سوی مردم متضرر شده است.

وی از افزایش پهنای باند شبکه‌های مخابراتی بین شهری خبر داد و بیان کرد: پروژه بزرگ توسعه شبکه انتقال استان اصفهان با هزینه 50 میلیاردی نیز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کشایی تاکید کرد: در مجموع برای پوشش‌دهی تمام مناطق استان به 500 گیگابایت پهنای باند نیاز است.

وی در پاسخ به برخی سئوالات مطرح شده مبنی بر اعتراضات مشترکان به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و هزینه‌های نامتعارف شارژهای تلفن همراه، تصریح کرد: شرکت مخابرات استان‌ در خصوص پیگیری و نظارت بر ارسال و دریافت پیامک‌های تبلیغاتی دخل و تصرفی ندارد و شرکت ارتباطات سیار در این زمینه موظف به پاسخگویی است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان با تاکید بر اینکه مخابرات توانایی حذف پیامک‌های تبلیغاتی را ندارد، عنوان کرد: با راه‌اندازی انبار استانی برای نظارت بر خدماتی همچون توزیع کارت شارژ، مشکلات هزینه‌ای و نابه‌سامانی مبالغ دریافتی نیز برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام تعهدات تلفن همراه متوجه خود شرکت است و شرکت مخابرات در قبال تلفن ثابت و دیتا متعهد است بنابراین مخابرات در زمینه حذف پیامک‌های تبلیغاتی نمی‌تواند هیچ اقدامی انجام دهد و حتی پیامک‌های تبلیغاتی خود را نیز خریداری می‌کند و مکانی برای ارسال پیام ندارد.