سرویس: اجتماعی » گردشگری 21:28 - سه شنبه 29 اردیبهشت 1394

عضو شورای شهر ورزنه خبر داد:

احیای کار بافی در موزه مردم شناسی ورزنه

عضو شورای شهر ورزنه از افتتاح موزه مردم شناسی در شهر ورزنه در آینده ای نزدیک خبر داد.

ماشاالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه با اشاره به ارتقاء جایگاه گردشگری در بخش بن رود اظهار کرد: تمام تلاش مسئولان بخش بن رود این است تا بتوان در کنار محدودیت های ناشی از خشکسالی صنعتی جایگزین را به نحو مطلوب به ثمر رساند.
عضو شورای شهر ورزنه افزود: طی جلسه ای با حضور معاونت صنایع دستی و میراث فرهنگی استان اصفهان مقرر شد اقدامات لازم در زمینه ی ایجاد موزه ی مردم شناسی در خانه ی اهدایی توسط حاج حسن یوسفی واقع در شهر ورزنه انجام شود تا بتوان بستر مفیدی برای کارهای فرهنگی و احیای برخی صنایع دستی ایجاد کنیم.
وی احیای صنایع دست بانوان شهر ورزنه را نمونه ای ایده آل از کارهنری عنوان و گفت: کار بافی از جمله آثار دستی شهر ورزنه در زمان های قدیم بوده است که متاسفانه با بی توجهی ها کم رنگ شده و با مشارکت مسول اداره موزه های استان اصفهان و کارشناسان معاونت صنایع دستی استان در آینده ای نزدیک احیا می شود.
شفیعی از افتتاح موزه مردم شناسی این شهر در هفته ی دولت خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با رفع نیازهای تجهیزاتی در خصوص راه اندازی کاربافی و اقدامات پایانی برای آماده سازی موزه مردم شناسی بتوان نوید افتتاح این موزه را در هفته ی دولت سال جاری به مردم ورزنه دهیم.
گفتنی است ساختمان موزه از خانه های قدیمی شهر ورزنه می باشد که توسط حاج حسن یوسفی اهدا گردید.
باز سازی این موزه توسط شهرداری دوره سوم ورزنه و ادامه مرحله توسط شهرداری دوره ی چهارم به انجام رسید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.