اصفهان شرق

فولادگر در دادگاه احمد توكلي چه مي‌كرد؟+ عكس

کدخبر: 62832
1394/02/28 در ساعت 12:08

به گزارش اصفهان شرق؛ ساعت ۱۰ صبح یکشنبه، دومین جلسه رسیدگی به پرونده احمد توکلی، مدیر مسوول سایت الف در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) دادگاه مطبوعات برگزار شد.

در این پرونده شاکیان عبارت بودند از دادستان تهران، علی‌اکبر جوانفکر، اسفندیار رحیم‌مشايی، محمدرضا رحیمی، خرم‌آبادی ريیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور، حمید بقایی، سعید مرتضوی و صالحی‌امیری که پس از قرائت قرآن و آغاز دادگاه در شعبه ۷۸ به ریاست قاضی جلالی اعلام شد که علی‌اکبر جوانفکر طی لایحه‌ای رضایت خود را اعلام کرده است.
نكته قابل توجه در اين دادگاه،‌ حضور برخي از نماينگان مجلس شوراي اسلامي در كنار احمد توكلي بود. جعفرزاده ایمن‌آبادی، نادران، تاجگردون، امیرآبادی، تابش، سقایی، فولادگر، دهدشتی، محجوب و … از جمله اين نمايندگان بودند.
حميدرضا فولادگر، نماينده اصفهان در همين رابطه و در تشريح علت حضور خود در دادگاه توكلي به خبرنگار ايمنا گفت: دادگاه علني بود و نمايندگان براي اطلاع يافتن از مسايل دادگاه در جلسه امروز حاضر شدند. ما اجازه صحبت نداشتيم، اما رفتيم تا نشان دهيم كه اگر قرار است شخصي همچون احمد توكلي با آن همه سوابق انقلابي تنها به دليل انتشار برخي كامنت‌ها در سايت الف مورد هجوم اين ميزان اتهام سنگين قرار گيرد، پس تكليف سايرين روشن است.
وي با بيان آنكه نمايندگاني كه در اين جلسه حضور داشتند از سلايق سياسي مختلفي برخوردار بودند، افزود: البته از طرفي برگزاري اين دادگاه نقطه قوتي براي نظام محسوب مي‌شود و نشان مي‌دهد كه هيچ ملاحظه‌اي براي تخلفات افراد لحاظ نمي‌شود، حتي براي شخصي كه چهار دوره نماينده مجلس و دروه‌اي نيز وزير جمهوري اسلامي بوده است.
وي خاطر نشان كرد: اتهاماتي كه به توكلي وارد شده است بيشتر به دليل انتشار كامنت‌هايي بوده كه در سايت الف منتشر شده است. درست است كه انتشار كامنت‌ها بر عهده مدير سايت است، اما نمي‌توان به دليل وارد كردن انتقاداتي به رييس جمهور يا رييس قوه قضاييه، حركت ايشان را اقدام عليه نظام دانست و اين اتهامات سنگين را عليه وي وارد كرد.
نماينده مردم اصفهان اظهار داشت: به دليل طولاني شدن جلسه امروز دادگاه، تنفس اعلام شد.
وي با اشاره به شاكيان خصوصي توكلي نيز گفت: از ميان شاكيان خصوصي، مشايي، بقايي و جوانفكر پيش از برگزاري دادگاه اعلام رضايت كرده بودند، اما صالحي اميري، رحيمي و مرتضوي شكايت خود را حفظ كردند. كارگروه مصاديق مجرمانه نيز ديگر شاكي اين پرونده بود.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر علت حضور صادق زيبا كلام در اين دادگاه نيز گفت: ظاهرا ايشان نسبتي خويشاوندي با احمد توكلي دارد.
شايان ذكر است، جلسه دادگاه ساعت ۱۳:۰۰ به پایان رسید و احمد توکلی در جمع خبرنگاران اعلام كرد که بی گناه است و باید تبرئه شود. او همچنين گفت که بیشتر شکایت‌ها از سوی دادستانی تهران عنوان شده است.
در این دادگاه نماینده خرم‌آبادی هم از شکایت خود دفاع کرد و اعلام کرد که سایت الف ۱۰۰ عنوان مجرمانه دارد که باید به آن رسیدگی شود.
بنابر اعلام قاضي دادگاه، جلسه بعدي رسيدگي به اين پرونده سوم خرداد برگزار خواهد شد.


منبع: ایمنا