سرویس: غیر تولیدی » نقلی 01:51 - دوشنبه 28 اردیبهشت 1394

استاندار اصفهان:

اختیاراتم را با هیچ‌کس تقسیم نمی‌کنم / وامدار روحانی هستم

استاندار اصفهان گفت:‌ بنده وامدار دولت تدبیر و امید و دکتر روحانی هستم و در انتخاب فرمانداران و بخشداران اختیار خود را با هیچ‌کس تقسیم نمی‌کنم.

به گزارش اصفهان شرق از اصفهان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در شورای اداری شهرستان مبارکه، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و تجلیل از ایثارگران این شهرستان و همچنین تبریک اعیاد و مناسبت‌های این ایام و نیز قهرمانی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در لیگ باشگاه‌های کشور که یک بار دیگر نام این شهر را بلندآوازه کرده است، به وظایف دستگاه‌های اجرایی اشاره و اظهار کرد: هیچ وظیفه‌ای در کشور نیست که دستگاهی تصدی‌گری آن را بر عهده نداشته باشد.

وی به وظایف استانداری اشاره کرد و افزود: به جز تنظیم سیاست‌های داخلی، استانداری در برش استانی و فرمانداری‌ها در برش شهرستانی سه وظیفه برنامه‌ریزی، نظارت بر تمام دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها و رفع اختلاف بین آنها را بر عهده دارند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه فرمانداران علاوه بر یکسری از شاخص‌های فردی، باید نسبت به سایر مدیران در برخی شاخص‌ها برتری داشته باشند، بیان کرد:‌ بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید چهار شاخصه اعتدال، تخصص، کارایی و تعامل از شاخصه‌های اصلی فرمانداران به شمار می‌رود.

وی تعامل را یک جریان دو سویه برشمرد و ادامه داد: فرمانداران باید آنچه سیاست دولت است به اجرا درآورند تا شهرستان در بستر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

زرگرپور با اشاره به استعفای فرماندار پیشین شهرستان مبارکه گفت: فرماندار جدید این شهرستان سابقه اجرایی، علمی و سیاسی خوب و قابل قبولی دارد و نگرش وی علاوه بر سابقه سیاسی، نگرشی عمرانی است که این شهرستان نیز در حال حاضر نیاز به عمران و توسعه دارد که امیدواریم فرماندار جدید منشأ خیر و برکت برای این شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه برای انتخاب فرمانداران پیشنهاداتی از سوی افراد و گروه‌ها اخذ می‌شود، افزود: با وجود اخذ پیشنهادات، در نهایت شخص استاندار تصمیم‌گیرنده است و من در انتخاب فرمانداران و بخشداران اختیارات خود را با هیچ‌کس تقسیم نکردم.

استاندار اصفهان به برگزاری دو انتخابات مهم در سال جاری اشاره و تاکید کرد: فرمانداران باید ثبات و آرامش و همچنین ایجاد بستر برای حضور مردم را فراهم کنند چرا که برگزاری انتخابات در سلامت کامل از وظایف اصلی فرمانداران است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» گفت: با تأسی از این پیام تمام دستگاه‌های اجرایی، مردم و بزرگان شهرستان مبارکه می‌توانند فرماندار را برای انجام رسالت خود که همانا خدمت به مردم و توسعه و عمران شهرستان است، یاری دهند.

گفتنی است در پایان این جلسه علی‌اصغر ذاکری هرندی به عنوان فرماندار جدید شهرستان مبارکه معرفی و از زحمات سرپرست سابق تقدیر و تشکر شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.