سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 10:14 - سه شنبه 05 آذر 1392

نشست شهرستانی سبک زندگی ایرانی اسلامی

نشست بصیرتی سبک زندگی خانواده ی ایرانی با حضور حجت الاسلام داستانی و با محوریت زندگی بر مبنای اسلام برگزارشد.

SAM_2717

به گزارش اصفهان شرق: بنا بر اهمیت سبک زندگی در خانواده های ایرانی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، نشست شهرستانی سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور حداکثری بانوان منطقه براآن جنوبی در روستای روران برگزار شد.

حجت الاسلام داستانی مدرس حوزه علمیه اصفهان در این جلسه ضمن اشاره به هدف در زندگی اظهار داشت: همه ی ارکان زندگی با اطاعت از خداوند و رسولش رنگ حیات طیبه پیدا می کند و مهم این است که چگونه زندگی کنیم تا فرق ما با سایر مخلوقات مشخص شود. انسان به واسطه عقل و استفاده از این نعمت الهی اشرف مخلوقات شد و استفاده از عقل به مانند جامعه ای می باشد که همیشه از نور خورشید بهره مند می شود.

وی در این رابطه ادامه داد: اگر انسان از عقل خود به درستی استفاده نکند مانند فردی است که در برابر نور خورشید چتری را بالای سر خود قرار می دهد  تا از نور بهره نگیرد و این در حالی است که خداوند نور هدایت را در او قرار داده و به خاطر جهالت از عقل استفاده نمی کند.

وی افزود: اگر ما مورد سوال واقع شویم و یا مسئولیتی را پذیرا و روح الهی را در خود حفظ کنیم، رنگ الهی در وجود و زندگی ما پیدا می شود و در کل زندگی ما خدایی خواهد شد.
SAM_2717
استاد حوزه در رابطه با سیری ناپذیری میل به دنیا گفت: در زندگی به آنچه که خداوند به ما می دهد قانع باشیم زیرا انسان اگر طالب دنیا شد از به دست آوردن هر آنچه در دنیا است برای خود سهمی می بیند که سیری ناپذیر است پس می بایست سعی کنیم به طرف لقمه ی حلال حرکت کنیم و با تلاش به انچه که خداوند به ما می دهد راضی باشیم تا فرزندانی خداشناس داشته باشیم.

وی  در ادامه با توجه به سبک زندگی بیان نمود: هر کاری برای رضای خداونهد باشد ارزش می یابد و این در حالی است که کار زن در خانه اگر با نیت رضای خدا انجام گیرد زن را به مراتب بالا  می برد .

حجت الاسلام داستانی در پایان به درجه افراد اشاره و تاکید کرد: در زندگی اسلامی و دینی رتبه بندی برای درجه مرد و زن وجود ندارد و این در صورتی است که درجه بندی افراد در نزد خداوند به واسطه تقوا مشخص می شود و هر که با تقوا تر باشد نزد خداوند عزیز تر است.

SAM_2699

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.