سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:03 - جمعه 25 اردیبهشت 1394

خارجی‌ها خرج‌شان بیشتر است!

کفاشیان: کی‌روش را به ترکیه فرستادیم تا هوا بخورد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش را به ترکیه فرستادیم تا ضمن بررسی شرایط و محل اردو، کمی هوا هم بخورد!‌

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، علی کفاشیان در پاسخ به اینکه به نظر شما تکلیف قهرمان لیگ چهاردهم چه خواهد شد و کدام تیم قهرمان می‌شود، گفت: قبل از هر چیز باید تشکر فراوانی از اعضای هیئت رئیسه، نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ داشته باشم، چون برنامه یک ساله خوبی را تدارک دیدند و کارهای جدیدی را شاهد بودیم که در لیگ امسال انجام شد.

وی که با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه افزود: ما سعی کردیم لیگ کمترین توقف را داشته باشد. همچنین شاهد جوانگرایی خوبی در رقابت‌های لیگ چهاردهم بودیم. ضمن اینکه اسپانسر بسیار خوبی هم برای سازمان لیگ در نظر گرفته شد که توانست چند برابر دوره قبل لیگ را تقویت مالی کند.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و کدام تیم قهرمان می‌شود. طی تقسیم‌بندی که انجام دادیم با توجه به اینکه درصد بیشتری از اینکه قهرمان در تبریز مشخص می‌شود من به تبریز می‌روم هر چند که شانس سپاهان هم کم نیست و تعدادی از دوستان هم به اصفهان می‌روند.

کفاشیان در خصوص دربی 80 پایتخت هم خاطرنشان کرد: شاید دو تیم استقلال و پرسپولیس نسبت به برخی باشگاه‌ها عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند اما این دو باشگاه همواره و برای همیشه طرفداران خاص خود را دارند و به دنبال این هستند که با پیروزی در دربی تهران رضایت هواداران‌شان را جلب کنند. در هر صورت انگیزه‌های بازیکنان دو تیم بالاست و فکر می‌کنم بازی خوب و تماشاگرپسندی را شاهد باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه شما می‌خواهید به تبریز سفر کنید پس شانس بیشتری برای قهرمانی تراکتورسازی و نفت قائل هستید، گفت: به هر حال در نظرسنجی‌هایی که انجام داده‌ایم درصد بالایی را برای قهرمانی نفت و تراکتورسازی به ما اعلام کردند و درصد پایین‌تری را برای قهرمانی سپاهان. البته این موضوع دلیل نمی‌شود که سپاهان قهرمان نشود ضمن اینکه باید بگویم دومی هم نتیجه بدی نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر تراکتورسازی یا نفت دوم هم شوند چیزی از ارزش‌های آنها کم نمی‌شود و ما به همان اندازه که از تیم قهرمان تجلیل می‌کنیم از تیم دوم هم تجلیل خواهیم کرد. به هر حال مهم این است که برای حضور در آسیا در فصل آینده برنامه‌ریزی شود تا تیم‌های ما به مراحل بالاتر صعود کنند.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که استقلال را دوست دارید یا پرسپولیس را، خاطرنشان کرد: فدراسیون مستقل است و من هر دو تیم را دوست دارم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کی‌روش برای هماهنگی کارهای اردوی تیم ملی در ترکیه به استانبول سفر کرده است، مگر این کار وظیفه مدیر اجرایی تیم ملی نیست، خاطرنشان کرد: پیروانی به تازگی به مجموعه تیم ملی اضافه شده و کمی زمان می‌برد تا به کارها مسلط شود. از زمان حضور پیروانی در تیم ملی احساس آرامش و راحتی زیادی داریم. ضمن اینکه با توجه به مشکلات ممنوع‌الخروجی که برای کی‌روش پیش آمده بود ما او را به ترکیه فرستادیم تا ضمن بررسی شرایط و محل اردو، کمی هوا هم بخورد!‌ در واقع او را فرستاده‌ایم هم هوا بخورد و هم محل اردو را بررسی کند، وگرنه ما نفراتی در آنجا داریم که پیگیر کارهای اردو هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات اخیر علی کریمی که مدعی شده بود پاداش‌ها در تیم ملی توسط کاپیتان این تیم بین بازیکنان تقسیم می‌شود، گفت: در تیم ملی هم سرپرست داریم و هم مدیر مالی فدراسیون که وظیفه تقسیم پاداش‌ها را برعهده دارد. در جریان موضوعی که کریمی گفته نیستم ضمن اینکه فعلاً پولی نیست که کسی بخواهد آن را تقسیم کند.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که چرا جلسات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پشت درهای بسته برگزار می‌شود، گفت: ما به دنبال یک فضای خیلی بازی می‌گردیم تا بتوانیم جلسات هیئت رئیسه را در آنجا برگزار کنیم. در فضای فعلی امکان اینکه دوربین و یا خبرنگاری به داخل جلسه بیاید ممکن نیست. البته صحبت خاصی هم در جلسات مطرح نمی‌شود و تمام صحبت‌ها را به اطلاع خبرنگاران می‌رساند. البته اگر صحبت دو نفره هم باشد به بیرون انتقال داده می‌شود و نگرانی خاصی بابت این موضوع وجود ندارد.

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد اینکه گفته می‌شود او گفته است؛ کی‌روش لجباز است نیز یادآور شد: چون لجبازی را از من یاد گرفته است! من دو چیز را به کی‌روش انتقال دادم اولاً که به او گفته‌ام به مانند من عمل کند و هر وقت به او می‌گویند، برو بماند. مورد دیگری که باید به کی‌روش انتقال دهم خنده‌هایم است!

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه کی‌روش می‌ماند یا نه، تأکید کرد: بله، قطعاً می‌ماند. قرارداد او چهار سال دیگر تمدید شده است که برای دو سال اول برنامه ارائه داده است ضمن اینکه او در حال برنامه‌ریزی است تا انشاءالله در جام جهانی از گروه‌مان صعود کنیم. کی‌روش برنامه‌ مدون دارد که بعد از اتمام لیگ نشستی را با تاج برگزار خواهیم کرد تا هماهنگی‌های لازم برای فصل آینده مسابقات لیگ و برنامه‌های کی‌روش به وجود بیاید. ضمن اینکه برای تیم امید هم برنامه‌ریزی خوبی داریم و قرار است کادر فعلی حفظ شده و خود را برای صعود به المپیک آماده کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که آیا نایب رئیسی او در کنفدراسیون آسیا بدین معناست که وی قرار است در انتخابات رئیس فدراسیون شرکت کند، توضیح داد: نه به این معنا نیست. من چهار سال دیگر در هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم و اگر رئیس فدراسیون هم نباشم در پست جدیدم در AFC خواهم بود. در واقع این کرسی به خاطر فوتبال ایران به من داده شده است. خدا را شکر فوتبال ایران در حال حاضر حرف اول را در آسیا می‌زند و در چهار سال آینده انشاءالله کمک خواهیم کرد تا در AFC حق ایران خورده نشود و در جلسات هدایتی نیز شرکت خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا فدراسیون با کمیته المپیک همکاری دارد یا نه، گفت: بله.‌ ما اخیراً جلسه‌ای را با کیومرث هاشمی،‌ رئیس کمیته ملی المپیک و حبیب کاشانی، مدیر تیم امید داشتیم و بودجه‌ای برای تیم امید در نظر گرفته شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که چرا از تاریخ 93/9/1 قرارداد اعضای کادر فنی تیم امید بسته نشده و چرا رقم قرارداد خاکپور ماهیانه 15 میلیون تومان، مایلی‌کهن پنج میلیون تومان، صالح 7.5 میلیون تومان و حاج قاسم، بدنساز تیم دو میلیون در ماه است در حالی که قرارداد وینگادا 1.3 میلیارد تومان یعنی ماهی 110 میلیون تومان بوده است، تأکید کرد: به هر حال خارجی‌ها خرج‌شان بیشتر است!‌ البته این اعداد و ارقام درست نیست و رقم قرارداد وینگادا هم 300 هزار دلار بوده است.

کفاشیان ادامه داد: طی جلسه‌ای که با کاشانی داشتیم قرار شد او مبلغی را برای فعالیت اعضای کادر فنی از تاریخ یکم آذرماه تا پایان اسفندماه 93 تعیین کرده و ما نیز برمبنای آن قراردادهای آنها را تنظیم کنیم تا پول‌های‌شان پرداخت شود. البته قرارداد جدیدی هم از اول سال 94 تا پایان المپیک برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا به شکایت باشگاه پیکان در مورد مارتین موتومبا، مهاجم خارجی تیم فوتبال راه‌آهن رسیدگی شده است اما به شکایت مشابهی که باشگاه نفت مسجدسلیمان پس از  هفته بیست‌وپنجم لیگ انجام داده رسیدگی نشده است، خاطرنشان کرد: پس از آنکه باشگاه پیکان شکایت کرد کمیته انضباطی فدراسیون خیلی سریع به این شکایت رسیدگی کرد و اینکه باشگاه راه‌آهن 3 بر صفر بازنده شود یا نه، به رأی کمیته انضباطی بستگی دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه بالاخره نکونام به کادر فنی تیم ملی اضافه خواهد شد یا خیر، گفت: ما پیروانی را به عنوان مدیر اجرایی به تیم ملی اضافه کردیم که با توجه به شایستگی فنی و مدیریتی که دارد موجب خواهد شد تا آرامش بر تیم ملی حاکم شود اما در خصوص حضور نکونام و کادر فنی تیم ملی هنوز با کی‌روش صحبتی نکرده‌ایم و فعلاً تنها دستیار ایرانی کی‌روش مارکار آقاجانیان است. به هر حال نکونام و یا هر دستیار ایرانی که بخواهد به کادر فنی تیم ملی اضافه شود ابتدا باید شرایط آن فراهم شود.

کفاشیان در خصوص اظهارنظر باران‌چشمه مبنی بر اینکه اگر پولادی برنگردد اجازه همراهی تیم ملی را به وی نخواهیم داد، گفت: ما با پولادی صحبت کردیم و از او خواستیم که برگردد، ضمن اینکه باران‌چشمه هم قول داده اگر او برگردد مشکلش را حل کند. با این حال اگر این اتفاق نیفتد،‌ پولادی نه تنها در فوتبال ایران بلکه حتی در کشور هم حق فعالیت ندارد. تا زمانی که پولادی برنگردد جایگاهی در تیم ملی نخواهد داشت.

وی در مورد اسپانسرهای سازمان لیگ تصریح کرد: ما از سال گذشته پیش از اینکه لیگ شروع شود فراخوانی دادیم که هر کس می‌خواهد در مزایده شرکت کند که حتی شرکت قبلی هم که اسپانسر بود در مزایده حضور پیدا کرد. متأسفانه امسال اسپانسر با مشکلات زیادی روبه‌رو بود و ما باید کمک کنیم تا آنها بتوانند در زمینه بازاریابی موفق عمل کنند، چون امسال این اسپانسر دو یا سه برابر سال گذشته به سازمان لیگ پول تزریق کرده و همچنان هم باید برای تسویه حساب پول بدهد. اگر ما به این اسپانسر کمک نکنیم آنها کنار می‌کشند و باعث می‌شود فصل آینده نه تنها این اسپانسر بلکه هیچ حامی مالی دیگری نیز به سمت فوتبال نیاید.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.