سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 13:21 - پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394

همزمان با 26خرداد برگزار می شود:

بزرگداشت شهید صفار هرندی از شهدای مؤتلفه اسلامی

شهردار شهر هرند از برگزاری مراسم بزرگداشت شهید رضا صفار هرندی همزمان با سالروز شهادت وی در خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق: شهید رضا صفار هرندی فرزند علی اکبر در سال ۱۳۲۵ در خانواده ای اهل علم و تبلیغ دین به دنیا آمد. با شروع نهضت امام خمینی(ره) او و یارانش، به انجام وظیفه انقلابی رو آوردند و بالاخره در مسیر این نهضت خدائی، با مؤتلفه اسلامی آشنا شده و به طرف جهاد مسلحانه گرویدند.

شهید هرندی روز عملیات اعدام انقلابی منصور پشتیبان شهید بخارائی بود و توانست پس از پایان عملیات از صحنه بیرون آید ولی وقتی که می خواست وسائلش را از خانه بردارد و به اتفاق شهید نیک نژاد زندگی مخفی را آغاز کند دستگیر شد. وی در سحرگاه ۲۶ خرداد ۱۳۴۴ به همراه همرزمانش توسط مزدوران شاه تیرباران و شهد شیرین شهادت را نوشیدند.

حمید شهبازی در گفتگو با خبرنگار ما با ذکر دیدار اعضای شورای شهر هرند و شهردار با دکتر صفار هرندی در ساختمان شورای انقلاب فرهنگی در تهران اظهار کرد: طی این دیدار مقرر گردید تا با همکاری سازمان ها و نهادهای استان در شهر هرند مراسم بزرگداشت شهید صفار هرندی  در 26 خرداد با حضور مسئولان کشوری و شخصیت های استانی در این شهر برگزار شود.

شهردار شهر هرند با توجه به مفاخر این شهر متذکر شد: نسل امروز باید بدانند که این شهر مفاخری را در دل خود جای داده است که پیشگام انقلاب اسلامی بوده اند و نقش مهمی را در نهضت امام داشتند.

وی با ذکر برنامه های فرهنگی شهرداری بیان کرد: وظیفه مسئولان در اجرای برنامه های فرهنگی با هدف ارتقاء سطح دانش و شناخت مردم شهرها باید به جد دنبال شود تا بتوان مسیر فرهنگی روشنی را داشته باشیم.

شهبازی ساخت مستند دیار ماندگار و همچنین چاپ کتاب و دانشنامه در خصوص فرهنگ و تاریخ شهر هرند را از دیگر موارد فرهنگی شهرداری عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.