سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 14:22 - پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394

دندان‌ پوسیده را عصب کشی نکنید

اگر پوسیدگی دندان به قدری زیاد شود که به عصب دندان برسد، آن زمان مرحله عصب کشی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ اکبر فاضل دندان پزشک گفت: دندانی که به مرحله پوسیدگی می‌رسد تا زمانی که به عصب نرسیده به صورت معمول آن را پر می‌کنیم و احتیاج به درمان عصب نداریم ولی اگر پوسیدگی آنقدر پیشرفت کند که به اتاق عصب یعنی وسط مغز دندان برسد و پوسیدگی و از بین رفتن دندان زیاد باشد به مرحله‌ی عصب کشی می‌رسیم.

وی افزود: این وضعیت دو حالت دارد یا این رسیدن به اتاق عصب خیلی جزیی است و یک منفذ کوچک، و قابل اغماض است و با روش هیدروکلسیم روی منفذها را می‌بندیم و همانند دندان‌های معمولی آن را پر می‌کنیم هیدروکلسیم اتاق عصب را از منطقه پوسیدگی ایزوله می‌کند.
وی بیان کرد: اتاق عصب عاج ثانویه را ترشح می کند، در نتیجه دندان زنده می‌ماند و احتیاج به درمان عصب ندارد. برای زنده نگه داشتن و معالجه کردن دندان به صورت عصب می‌توانیم به این روش درمان کنیم ولی اگر پوسیدگی خیلی زیاد باشد و حجم زیادی را درگیر کرده و میکروب‌ها وارد اتاق عصب شده باشند آن زمان باید عصب معالجه شود.
فاضل در ادامه اظهار داشت: معالجه عصب دندان ممکن است به صورت هپاتکتومی باشد و حفظ قسمت اتاق دندان را خالی کنیم و مدخل کانال ها را با مواد هیدروکسین ببندیم. عفونت ممکن است وارد کانال‌ها شده باشد آن زمان باید معالجه عصب کامل انجام شود.
منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.