سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 16:06 - چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394

از مزایای سلامتی آب بیشتر بدانیم

آب جزئی حیاتی از سیستم عصبی ماست/ مصرف آب فشار خون را کاهش می‌دهد

همواره شنیده‌ایم آب برای سلامتی مفید و لازم است، اما آیا اینکه چرا و چگونه آب برای سلامتی ما بسیار حیاتی است را هم می دانیم؟

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از ایمنا, بدن انسان حدود ۷۰ درصد از آب تشکیل شده است. بدن نوزادان تقریبا ۸۰ درصد و سالمندان ۵۰ درصد آب تشکیل شده است. عضلات ما حدود ۷۵ درصد آب دارند. حتی استخوان های ما، که به طور کامل جامد به نظر می رسد، ۲۵ درصد حاوی آب است. بسته به میزان چربی و عضله در بدن بسیاری از ما ممکن است چند هفته بدون غذا هم بتوانیم زندگی کنیم، اما هر فرد به طور متوسط ​​فقط می تواند ۵ روز بدون آب زنده بماند. بدون شک، آب مایه زندگی است. در ادامه برخی مزایای سلامتی آب برای اندامهای مختلف بدن را میشناسیم:
تضمین سلامت سیستم عصبی
بدن با استفاده از آب و اکسیژن و مواد مغذی هر سلول در بدن به حیات خود ادامه می دهد و با حذف مواد زائد و سموم از هر سلول حیات را تضمین می کند. آب یک جزء حیاتی از سیستم عصبی ما است و مصرف کافی آب برای سیستم عصبی مورد نیاز است.
درد، علامت شایع کم شدن آب بدن است
هنگامی که بدن آب از دست می دهد، حتی زمانی که بطور خفیف دچار کم آبی شود، درد بسراغ اندام های بدن می آید. با نوشیدن آب و جبران آب از دست رفته بدن گاها درد فروکش می کند.
آب بهترین راه کاهش سوزش سر دل
آب بخش اصلی تمام مایعات گوارش است. بزاق، صفرا، اسید معده و پانکراس با آب و مخاط دستگاه گوارش مخلوط است. بدون مصرف آب کافی دستگاه گوارش کار نمی کند، لایه مخاطی در معده ما در واقع ۹۸٪ حاوی آب است. بهترین راه حفاظت طبیعی در برابر سوزش سردل نوشیدن آب است. لایه مخاطی شامل بی کربنات، که به طور موثر اسید معده را خنثی می سازد. هنگامی که بدن ما آب کافی داشته باشد، این لایه مخاطی ضخیم است، اما زمانی که آب نرسد از ضخامتش کاسته می شود و بسیار نازک است.
درمان آسم و آلرژی
افرادی که از آسم و یا آلرژی رنج می برند به طور معمول سطح هیستامین بالا دارند. هیستامین نیروهای عضلات در لوله های برونش را با انقباض مواجه می سازد. مطالعات نشان داده اند که سطح هیستامین با مصرف آب کاهش می یابد. اگر شما از آسم یا آلرژی رنج می برید، نوشیدن آب را به شما توصیه می کنیم.
کاهش حملات قلبی و سکته مغزی
بیش از ۸۰ درصد خون حاوی آب است. مصرف آب کافی می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، و می توان بخشی در جلوگیری از سکته مغزی و حمله قلبی بازی کند. هنگامی که ما دچار کم آبی هستیم، خون ما ضخیم تر و بیشتر مستعد ابتلا به لخته شدن است.
تقویت حافظه
مغز ما، به کم آبی بدن بسیار حساس است. در حدود ۸۵ درصد مغز آب است. یکی از ساده ترین راه های بهبود عملکرد مغز، به خصوص حافظه افزایش مصرف آب است.
افزایش عملکرد سیستم ایمنی
آب افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهمراه دارد. توصیه های پزشکی رایج به نوشیدن مقدار زیادی آب زمانی که ما بیمار می شویم است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.