سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:10 - چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394

شرایط رایگان شدن هزینه برق کشاورزان

وزیر نیرو گفت: از کشاورزان درخواست کردیم که در صورت تمایل هر روز در چهار ساعت اوج گرما موتور برق خود را خاموش کنند که در صورت اجرای این کار در مابقی ساعات مشمول برق رایگان می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از مشرق، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه کنفرانس مهندسی برق ایران در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در سال 92، قرارداد تولید 940 مگاوات برق با بخش خصوصی داشتیم که به دلیل مکانیزم مالی و بانکی کشور بخش خصوصی حرکتی کند در این زمینه داشت.وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون توربین‌ها در مسیر حمل به ایران هستند که امیدواریم در روزها و سال‌های آینده شاهد به ثمر نشستن این توربین‌ها باشیم.

چیت‌چیان در خصوص توربین‌ها اظهار داشت: خریدار این توربین‌ها وزارت نیرو نیست و ما اجازه سرمایه‌گذاری در این خصوص را نداریم و نقش وزارت نیرو به عنوان تسهیل و تسریع‌کننده امور است.

وزارت نیرو مطالعات پایه‌ای، هماهنگی با بانک‌های عامل، انعقاد قراردادهای مربوطه و ایجاد بستر مناسب در این زمینه را فراهم خواهد کرد.

وزیر نیرو در خصوص مدیریت آب در تابستان سال جاری گفت: ما در سال‌های اخیر با کاهش بارندگی و به تبع آن کاهش در منابع آبی مواجه بوده‌ایم که افزایش حرارت زمین و تبخیر آب‌ها نیز به این مسئله دامن زده است اما وزارت نیرو تمهیدات گسترده‌ای را اندیشیده که در این تابستان با کم‌آبی مواجه نباشیم که پیش‌نیاز این امر صرفه‌جویی مردم است.

وزیر نیرو در خصوص مصوبه دولت برای مشترکان پرمصرف گفت: مصوبه‌ای به دولت در خصوص مشترکان پرمصرف ارائه شده که امیدواریم در روزهای آینده منتشر شود.

وی در ادامه افزود: وزارت نیرو از کشاورزان درخواست کرده که در صورت تمایل به این سازمان مراجعه و قراردادی امضا کنند که هر روز در چهار ساعت اوج گرما موتور برق خود را خاموش کنند که در صورت اجرای این کار در مابقی ساعات مشمول برق رایگان می‌شوند.

وی همچنین در خصوص صنایع افزود: صنایع در فصل تابستان در اجرایی کردن تمهیدات جابجایی در ساعات کار می‌توانند از تخفیفات قابل توجهی استفاده کنند.

چیت‌چیان در پایان خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد برق پیشنهادات متعددی به دولت ارائه شده که امیدواریم این پیشنهادات جامه عمل بپوشد و شاهد برق با کیفیت بیشتری در سطح کشور باشیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.