سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:02 - سه شنبه 22 اردیبهشت 1394

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی:

گام اول واگذاری سهام عدالت به تمام کارگران طبق دستور رئیس‌جمهور برداشته شد

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری سهام عدالت به همه کارگران در دستور کار وزارت کار قرار گرفته است، گفت: اداره کل امور اجتماعی اجرای این دستور را دنبال می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامرضا بستان‌منش درخصوص اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری سهام عدالت به همه کارگران گفت: در مراسم باشکوه روز کارگر و تجلیل از منتخبین جامعه کار و تولید کشوری، آقای روحانی ریاست جمهوری ضمن دستور به آقای ربیعی، این وزارتخانه را مکلف کرد تا کلیه کارگران کشور را از سهام عدالت بهره‌مند گردانند.
وی ادامه داد: روشن است که مهمترین مأموریت وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، حفظ و صیانت از نیروی کار است، بر این اساس تمام اهتمام و تلاش مسئولین وزارت متبوع این است که با اتخاذ راهکارهای مناسب و منطقی، سطح رفاه و معیشت کارگران را افزایش دهند.

مدیرکل امور اجتماعی همچنین گفت : لذا برای تحقق این وظیفه مهم و خطیر و توجه ویژه به سند چشم‌انداز بیست‌ساله مبنی بر بهره‌وری و کارآمدی نیروی کار و همچنین اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، و در راستای اجرای دستور ریاست جمهوری برنامه واگذاری سهام عدالت به کارگران در اولویت کارها قرار گرفته است.

بستان‌منش تأکید کرد: واگذاری سهام عدالت به کارگران، علاوه بر مشارکت نیروی کار در منافع بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای رفاه اجتماعی، در بلندمدت، موجبات افزایش سرمایه اجتماعی جامعه کار و تولید را فراهم خواهد ساخت.

بستان‌منش در ادامه گفت: اداره کل امور اجتماعی بعد از اجرای موفق طرح واگذاری سهام عدالت به کارگران زن سرپرست خانوارو بهره‌مندی تعداد 14664 نفر از زنان سرپرست خانوار از سهام مذکور، در مأموریت بعدی خود با همکاری سازمان خصوصی سازی واگذاری سهام عدالت به کارگران فصلی و ساختمانی را به مرحله اجرا درآورد و پیرو این طرح تا کنون تعداد 6922731  نفر از کارگران فصلی و ساختمانی به‌اتفاق خانواده‌های خود برگه‌های دعوت‌نامه سهام عدالت دریافت نموده‌اند.

وی افزود: اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی با پرونده موفق خود اولین گام را در اجرای دستور ریاست جمهوری اسلامی برداشته و مراحل ابتدایی برای طرح این موضوع در شورای عالی سیاست‌گذاری اصل 44 را طی نموده است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در انتها گفت: در این راستا پیگیری موضوع از شورای عالی سیاست‌گذاری اصل 44 و برگزاری جلسات هماهنگی و تخصصی با وزارت امور اقتصاد و دارایی به‌صورت جدی انجام خواهد شد تا به‌زودی شاهد دریافت سهام عدالت توسط تمامی کارگران کشور باشیم.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.