اصفهان شرق

کاهش هزینه سفر عتبات عالیات در دوره جدید نام‌نویسی

کدخبر: 62278
1394/02/21 در ساعت 10:11

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، گفت: با تغییراتی که در شرکت شمسا صورت گرفته شده، هزینه نام‌نویسی به حدود نرخ سال 93 برمی‌گردد.

وی گفت: این کاهش قیمت از زمان ثبت‌نام اعمال می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برای بهتر شدن وضعیت رفاهی زائران چهار هتل در شهرهای کربلا و نجف و 2  آشپزخانه مرکزی در کاظمین و نجف در حال احداث است که البته فردا کلنگ احداث آشپزخانه نجف اشرف با ظرفیت پذیرایی 60 هزار وعده غذایی در روز به زمین زده خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در ساخت این طرح‌ها 4 بانک بزرگ ایرانی مشارکت دارند، گفت: البته کار احداث هتل تهران در کربلا در مراحل پایانی قرار دارد و تا شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اوحدی افزود: در مرز مهران و شلمچه دو هتل برای هر مرز با ظرفیت هزار نفر در حال احداث است.

وی گفت: در مرز چذابه نیز زائرسرای 5 هزار نفری داریم که این زائرسرا قبل از اربعین حسینی افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصرح کرد: همه اقدامات انجام شده در مرزها برای کاهش مشکلات زائران در زمان اربعین  است.

پیگیری اعزام به سامرا

وی در خصوص اعزام زائران ایرانی به سامرا گفت: در حال گفتگو با مقامات امنیتی عراق هستیم و ظرف یک ماه آینده تکلیف اعزام زئران مشخص خواهد شد.

در عتبات عالیات هتل 4 یا 5 ستاره نداریم

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تبلیغات برخی شرکت‌ها مبنی اسکان زائران ایرانی در هتل‌های چهار یا پنج ستاره در کربلا و نجف صحت ندارد.

اوحدی گفت: هتل‌های کربلا و نجف با درجه دو یا سه ستاره است و به زائران توصیه می‌شود مواظب تبلیغات واهی باشند.

وی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت قعطا با این شرکت‌های سودجو که قصد دارند از زائران عتبات عالیات هزینه بیشتری دریافت کنند برخورد خواهد کرد.