سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 17:31 - یکشنبه 20 اردیبهشت 1394

فعال محیط زیست ورزنه خبر داد:

حرکت کارگروه ترسیب کربن حول محور مشاغل پایدار بومی بن رود

فعال محیط زیست ورزنه گفت: حفظ محیط زیست و ایجاد مشاغل پایدار از اهدا اصلی کارگروه ترسیب کربن در بخش بن رود است که به خوبی دنبال می شود.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه ویژه ترسیب کربن با هدف ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بخش بن رود در بخشداری شهر ورزنه به ریاست بخشدار و دبیری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان برگزار شد.
احمد شهباز در گفتگو با اصفهان شرق، با توجه به حفظ محیط زیست به عنوان یکی از اهداف کارگروه ترسیب کربن اظهار کرد: عمده اهدافی که در کارگروه توسط مسئولان ذیربط دنبال می شود ایجاد مشاغلی پایدار با محوریت عدم تهدیدات زیست محیطی است که بتوان روی حوزه کاشت گونه های متناسب با منطقه گام برداشت.
فعال محیط زیست ورزنه بررسی دقیق روی کشت مفید را مستلزم تشکیل تعاونی با مشارکت مردم منطقه عنوان و گفت: طی کارشناسی های انجام گرفته بر روی پتانسیل ها و شرایط هر روستای بخش بن رود، کلاس ها با محوریت کاشت گونه های خاص گیاهی انجام می گیرد و همه با مشارکت هم نقش مفیدی در ایجاد محیطی شاداب و زنده ایفا می کنند.

IMG_3012
وی ایجاد درامد را از دیگر موارد پایه گذاری طرح ترسیب کربن دانست و تصریح کرد: شناسایی مشاغل بومی منطقه و کشت گونه ای از درخت مخصوص شرایط هر منطقه از اهداف این طرح است که در بین مردم اجرا و از پتانسیل های بالقوه مردم به نحو احسن استفاده می شود تا بتوان در بین مردم کار مطالعاتی انجام داد.
شهباز، روستای قورتان را داری ابعاد مهم گردشگری بخش ذکر کرد و گفت: در راستای این طرح ایجاد اشتغال گردشگری در روستای قورتان از توابع بن رود و ارائه راهکارهای مهم تقویت گردشگری می تواند قسمتی از راه اندازی طرح ترسیب کربن را در این روستا انجام دهد تا بتوان در پیشرفت روز افزون بخش قدم های مثبت برداشت.
فعال میراث فرهنگی ورزنه، ایجاد اگاهی، توانمندی مردمی، شناسایی منابع و پتانسیل های هر منطقه، بررسی مشکلات و در پایان تشکیل شرکت تعاونی را از طبقه بندی های اصلی اجرای طرح مذکور عنوان کرد.
وی از شرکت 7 روستای بخش بن رود با 47 گروه در این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: 541 نفر در این طرح عضو شده که از این تعداد 295 نفر خانم هستند و قرار است مشاغل با درامد پایدار را به انها معرفی و در سطح گسترده در بخش بن رود عملی کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.