سرویس: اجتماعی » حوادث 07:19 - یکشنبه 20 اردیبهشت 1394

دادستان اصفهان در جمع خبرنگاران:

فعلاً نمی‌توان درباره پرونده اسیدپاشی اظهارنظر کرد

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در نشست خبری خود آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی سال گذشته در اصفهان و وضعیت مطالبات شرکت گیتی‌پسند به این استان را تشریح کرد.

به گزارش اصفهان شرق، حسن رحیمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری همایش منطقه‌ای «خیرین در نسیم مهر» با اشاره به برگزاری این همایش با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادارات، سازمان‌ها و خیرین به منظور حمایت از خانواده زندانیان اظهار کرد: از دیگر اهداف برگزاری این همایش کاهش آسیب‌‌های ناشی از حبس و ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان و خانواده آنها از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.وی افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم و مسئولان نسبت به تبعات ناشی از زندانی شدن افراد، افزایش حساسیت مسئولان و مردم نسبت به مشکلات خانواده زندانیان، افزایش مشارکت‌های اجتماعی، فرهنگ‌سازی برای حمایت از خانواده زندانیان و تقویت تعامل بین دستگاه‌ها و ارگان‌های حمایتی در سطح استان اصفهان نیز از دیگر اهداف همایش منطقه‌ای «خیرین در نسیم مهر» است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، زمان برگزاری همایش منطقه‌ای خیرین در نسیم مهر را دوم خردادماه سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: استان اصفهان در این همایش میزبان هشت استان کشور خواهد بود.

* زندانی شدن یک فرد در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأثیرات نامطلوبی دارد

وی در ادامه با بیان اینکه در جامعه کنونی زندانی شدن یک فرد در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تاثیرات نامطلوبی را دارد، افزود: نباید از یاد ببریم که وجود زندان برای داشتن جامعه‌ای عاری از جرم و مجرم امری اجتناب‌ناپذیر است و نباید به زندان به این دید نگاه شود.

رحیمی در خصوص برخی تبعات اقتصادی زندانی کردن یک فرد در جامعه اظهار کرد: زندانی کردن هر فرد در جامعه به معنای کم کردن نیروی کار مولد است که در نهایت منجر به فوت درآمد ناشی از زندانی شدن سرپرست خانواده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، وابسته شدن خانواده زندانیان به نهادهای حمایتی را نیز از دیگر تبعات اقتصادی زندانی شدن هر فرد دانست و تصریح کرد: به لحاظ اقتصادی نیز هرگاه فردی را زندانی می‌کنیم در واقع آن را از یک مولد به یک مصرف‌کننده تبدیل می‌کنیم و هزینه‌های بازاجتماعی کردن یک فرد زندانی پس از آزادی نیز بسیار سنگین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رواج فساد، ناامنی ناشی از غیبت سرپرست، انزوای خانواده و تاثیراتی که زندانی شدن یک فرد در روند تحصیل و یا موفقیت دیگر اعضای خانواده دارد می‌تواند از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی زندانی کردن یک فرد در جامعه عنوان کرد و افزود: گسترش و افزایش اختلافات خانوادگی، افزایش اعتیاد، افزایش میزان طلاق و افزایش جرایم ناشی از زندانی کردن افراد را نیز از دیگر تبعات اجتماعی زندانی شدن هر فرد در جامعه است.

* لزوم توجه به نقش مشارکت عمومی در جبران نارسایی ناشی از زندانی شدن افراد

رحیمی با بیان اینکه امروز نقش مشارکت عمومی در جبران نارسایی ناشی از زندانی شدن افراد باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: جامعه باید از خانواده زندانیان به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی که متوجه این خانواده‌هاست حمایت کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر آنکه چرا قانون در راستای جلوگیری از ورود زندانیان با جرم‌های غیر تاثیرگذار و به ویژه در عرصه تصادفات و مهریه اصلاح نمی‌شود، افزود: در این راستا باید یادآور شوم که تغییر قانون در هر جامعه‌ای نیاز به فرهنگ‌سازی بلندمدت دارد و از این رو نمی‌‌توان به آسانی قانون را تغییر داد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی بیان کرد: این پرونده نیز با قدرت در حال پیگیری است و فعلا نمی‌توان در این راستا اظهار نظر کرد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده گیتی‌پسند نیز گفت: با وجود برخی اخبار منتشر شده، بدهی این شرکت طی چند سال گذشته افزایش نیافته و بیشتر مشکل نقدینگی داشته است و در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوشی از این شرکت منتشر خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.